Gå til innhold

Veksten til Google Android OS. 500,000 device activations each day.


Antall solgte Androidenheter pr. dag  

27 stemmer

  1. 1. Hvor mange Androidenheter tror du vil bli solgt pr. dag i slutten av året?



Anbefalte innlegg

@PL610:

 

Du må selvfølgelig ha et bra produkt for å selge. Men snu på pinnen og la oss si at iPhone og Desire HD hadde byttet oppmerksomhet. Sett at iPhone aldri var i noen filmer og serier som blir sett av flere hundre millioner. Heller ingen kjendiser som hadde vært med på trendsetting, og heller ikke hatt apple i ryggen når det kommer til reklamering/mediamakt.

 

Hadde dette vært tilfelle, så hadde Desire HD solgt mest av alle enkeltmodeller i verden. Så ja PL610, tar du #14 i betraktning så tror jeg de fleste skjønner hvor mye det har å si med reklame. Høres ikke dette svært logisk ut? Og argumentet mitt om at en bedre smartmobil enn iPhone ikke vil selge her, er vel og ganske logisk og en porsjon ironisk? Men igjen, iPhone er et meget bra produkt som jeg var stolt eier av før. Men du skjønner vel du og at når den telefonen alene får 60 ganger så mye oppmerksomhet som noen andre enkeltmodeller, da blir det umulig å bare kunne være i nærheten av de salgstallene?

 

Det er lett å resonnere seg frem til flere eksempeler. Det er flere modeller som er på høyde med iPhone, eller som og tar den i tester. Men likevel selger noen av de enkeltmodellene 20 ganger mindre i volum. Desire HD som et ypperlig eksempel. Å skape oppmerksomhet rundt et produkt er alfa omega. Spør de som er utdannet innen markedsføring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det høres "svært logisk ut", nei.

 

Diverse Androidtelefoner markedsføres rimelig tungt.

Se på hvilke markedsandeler Android tar fra i dag. I USA er det RIM, og i Europa er det symbian.

Windows mobile er vel i praksis dødt, men taper sikkert andeler til Android de også.

iOS er ganske uberørt.

 

Husk hvorfor Google i det hele tatt gir ut Android ;)

Lenke til kommentar

Så du sier at f.eks Galaxy S ikke ville vært den mest solgte smartmobilen i verden, selv om den hadde fått 60 ganger så mye oppmerksomhet som noen annen modell?

 

Selv om Xoom skulle vært bedre en iPad2, så vil den likevel bare selge en brøkdel.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Hehe Kin.. Jeg satt meg aldri skikkelig inn i den teknologien. Som sagt, du må ha et bra produkt skal du selge uansett.

 

Nei jeg ville bare høre hvor ditt standpunkt var på mine argumenter om hvor mye markedsføring faktisk har å si. Det er bare å ta av seg hatten for Apple. Jeg syns bare det er underlig at ingen andre merker vil gå inn å markedsføre seg i kjente filmer og serier.

Lenke til kommentar

Men spørsmålet er: Hvorfor er ikke en spørreundersøkelse godt nok?

Da de har spurt 30.000 tilfeldig utvalgte, overgår det det vitenskaplige grunnlaget for en representativ folkemengde som ligger på mye, mye mindre enn dette.

 

http://www.holbergprisen.no/holbergprisen-i-skolen/hvem-og-hvor-mange.html

 

Her nevnes tall som 100-200. Da mora mi drev statistikk, snakket de ikke om tall over 1200, fordi det matematisk er vist at man ikke trenger mer enn det for å få dannet statistikk som viser seg å viser nettopp ting som dette.

 

Det er lite sannsynlig at disse 30.000 ikke er tilfeldig utvalgte, men spesielt utvalgte, da det ikke er noen overraskelser å finne i statistikken. Det er bare et tidsspørsmål før dette ville skje, og mye tyder på at det nå er skjedd.

 

Jeg skjønner ikke poenget med å falsifisere noe som virker svært sannsynelig og som ikke ser ut til å ha noen overraskende informasjon what so ever. Hadde Apple plutselig hoppet opp på 30%, eller ned til 15%, noe som ikke er tendensen i markedet, så hadde det vært grunn til undring. Apple har derimot hatt en rimelig stødig gruppe som øker bitte litt om ganga. Android øker svært fort. Dette er fakta som alle data tilsier.

 

Joda, det er ikke 100% sikkert, men dataene er representative.

Lenke til kommentar

Survey eller ikke. Både det å tvile på tallene eller det å la seg overraske av dem, vitner om uvitenhet.

 

Sevsagt har Android-salget i USA gått opp veldig mye det siste året. Operatørene satser enormt på Android, alle som en. Samtidig har inntil nylig iPhone kun vært tilgjengelig hos en operatør. Mens AT&T for et år siden hadde iPhone og ingen Android-telefoner å tilby sine 95 millioner abonnenter, så har de nå fortsatt iPhone, men har i tillegg lansert hele 8 ulike Android-modeller i tillegg.

 

Mobilverden i USA er helt annerledes enn den er i Norge. Det å bytte operatør er et langt større skritt. I tillegg selges så godt som alle telefoner gjennom operatør, operatørlåste og brandet til nesten det ugjenkjennelige.

 

Når det er sagt, så er ikke en Android-telefon solgt i USA lik de som selges i Norge. Jeg har hatt iPhone hos AT&T og har nå en AT&T Android-telefon. Selv om jeg foretrekker Android for tiden, så er nok iPhone en bedre telefon enn en Android-telefon solgt av amerikanske operatører. Out of the box.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

http://www.engadget.com/2011/05/10/live-from-google-i-o-2011s-opening-keynote/

 

post-227811-0-26395000-1305048552_thumb.jpg

 

12:07PM Currently, we've got 310 devices in 112 countries; at this point last year, Google was activating 100,000 devices a day, up to 300,000 by December of last year. Now, the outfit's seeing 400,000 device activations "every single day."

 

Den som hadde rekorden tidligere var Nokia med rett over 300,000 enheter hver dag. Med andre ord, så kan "Android ta over verden" om ting fortsetter som det gjør, og alt tyder på det.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

According to Rubin there are over 500,000 Android devices activated each day. Just as impressive is the fact that the number of activations are growing at 4.4% week over week. Looking back to December of 2010 when Rubin tweeted the same information there were 300,000 Android phones being activated each day. That is a huge number of Android devices.

 

Kilde:

http://androidcommunity.com/andy-rubin-tweets-new-android-stats-20110628/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...