Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Et spørsmål til alle røykere.


Romis

Anbefalte innlegg

Har egentlig lurt på dette lenge, men hvorfor i helvete inneholder røyk giftstoffer? Er det så sinnsykt vanskelig å lage en røyk som inneholder tobakk og nikotin? Herregud, hvem var det som fant på at røyk skulle inneholde amoniakk, blåsyre, og all annet dritt, og hvorfor er det ikke fjernet nå? Vi er en nasjon som stadig tenker på nye måter å bedre miljøet på ved å bytte fra f.eks diesel/bensin til strøm og andre metoder for å verne miljøet, men fortsatt har vi røyk som inneholder en A4 lang side med giftstoffer? Det er jo helt bakvendt logikk, og at forbrukerne av røyk ikke har gjort mer for å stoppe det er helt utrolig spør du meg.

 

Ikke bare er dere utrolig dumme som røyker og/eller startet å røyke, men dere er dumme nok til å ikke kjempe mot røyk som ikke inneholder giftstoffer som er skadelig for helsa di? F.eks blåsyre blir brukt blant annet til å drepe innsekter med, amoniakk har en utrolig sterk lukt og er samtidig et veldig sterkt stoff. Dette putter dere inn i dere hver dag uten å nøle. Vil dere ikke ha tobakk som er ren for gift? Det virker ikke akkurat som dere gjør noe for å motvirke det.

 

Jeg sier ikke dette fordi jeg er imot røyk, for all del, røyk så mye dere vil. Men jeg vil vite hvorfor dere aksepterer hva dere putter inn i dere. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stoffene skapes da innholdet brenner. Du kan ikke brenne noe uten at det skapes giftige stoffer.

 

Noen stoffer antar jeg det finnes en veldig lav kvote av i mye annet vi putter i oss (disse tingene som brukes mot insekter). Det farligste med røyk er at mange giftige stoffer skapes da tobakken brenner, vi puster inn røyken. Noen av disse molekylene som skapes er også ustabile og tar derfor og bryter sammen slik at de gir ut stråling, på samme måte som radon.

 

Jeg kan ikke komme med andre kilder enn min kjemilærer.

Endret av Sebbe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Stoffer blir tilsatt for å bedre opplevelsen av røyken og/eller øke avhengigheten. F.eks ammoniakk som du nevner er tilsatt blant annet for og øke opptaket av nikotin. Problemet med røyk som ikke inneholder bøtter med kjemikaler er at det er ingen som vil røyke dem. En får kjøpt røyk (ikke i Norge tror jeg) som er "rene". Disse smaker så forferdelig drit at jeg aldri hadde klart å begynne og røyke hvis jeg hadde blitt introdusert for disse fremfor de kommersielle produktene..

 

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ikke alle røykere som har så stor kunnskap om hva akkurat tobakk inneholder osv og hvorfor. Heller få, kansje.

 

Dette spørsmålet kan jo stilles til så mangt, det er utrolig mye møkk vi dytter i oss eller utsetter oss selv for som er skadelig.

 

Jeg er tidligere røyker men er nå røykfri. :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Ikke bare er dere utrolig dumme som røyker og/eller startet å røyke,men dere er dumme nok til å ikke kjempe mot røyk som ikke inneholder giftstoffer som er skadelig for helsa di? F.eks blåsyre blir brukt blant annet til å drepe innsekter med, amoniakk har en utrolig sterk lukt og er samtidig et veldig sterkt stoff. Dette putter dere inn i dere hver dag uten å nøle. Vil dere ikke ha tobakk som er ren for gift? Det virker ikke akkurat som dere gjør noe for å motvirke det.

 

Hva er det som gjør oss røykere så dumme som røyker? ja det er skadelig, men det er feks alkohol og. Skjønner ikke hvorfor folk alltid skal henge ut røykere.

 

Sier ikke det er lurt og begynne og røyke, misforstå meg rett men det gjør ikke røykere til dumme personer.

 

Jeg sier ikke dette fordi jeg er imot røyk, for all del, røyk så mye dere vil. Men jeg vil vite hvorfor dere aksepterer hva dere putter inn i dere. :)

Du er ikke imot det men det er bare kjempe dumt ?

 

Vi aksepterer det fordi det er godt, avslappene og rett og slett behagelig.

Jeg liker og røyke, det og ta meg en røyk er også en pause fra dagen og det man gjør. Som oftes er det veldig sosialt og :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mente ikke at dere er dumme som røyker, men at det er utrolig dumt å starte å røyke, og deretter dumt å ikke slutte. Litt feilformulering. :)

 

--

 

Jeg er ikke i mot folk som røyker, for all del. Kos dere med røyken, men jeg syntes ikke akkurat det er det lureste. Lagde ikke denne tråden for å henge ut røykere, eller si dumme ting om dere, men jeg ville vite hva deres syn på det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...