Gå til innhold

Test: Easeus Todo Backup Home


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Control Panel\System and Security\Backup and Restore

Finnes også på startmenyen under All Programs->Maintenance

 

Jeg brukte en ekstern usb-tilkoblet 2,5 toms disk og opprettet et image - "System Image". Lagde så en oppstart-cd "system repair disk". Tok så og skrudde ut originaldisken og skrudde i en annen harddisk i maskinen. Gjenopprettet Windows. Funka helt fint.

Lenke til kommentar

Alt av slike backup programmer er jo verdt null siden Win7 har jo dette intregrert.

Win7 og Easeus mangler begge "move", mulighet til å flytte filer. Win7-backupen lager også en bin-fil, man er prisgitt win7 for recovery også. Jeg liker å beholde filstruktur i en backup, da er det så utrolig mye enklere å finne enkeltfiler osv.

 

Jeg har brukt Second Copyi 10år, der har man full kontroll og samme enkle grensesnitt som Easeus. Det er vel ikke egnet til full disk-recovery, men de fleste her inne er vel avanserte nok til at man kjører en reinstall ved full krasj og har backup av de filene man faktisk trenger. Enklere og ofte raskere enn full recoveryt av en diger disk på X-antall GB...

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Dette var det enkleste programmet jeg fant til å klone disken min ved innstallasjon av SSD.

Søk etter Partition Alignment i forbindelse med overgang til SSD-disk, så finner du ut om det var et godt valg også ...

 

Selv om det ikke er gratis (39€), velger jeg å tipse om et veldig enkelt og lettvektsprodukt (<250KB) som gjør partisjons-backup, også av oppstarts-partisjoene mens Windows ruller og går; www.drivesnapshot.de/en

 

Har brukt det i årevis på en masse maskiner, og det har ikke feilet meg til dags dato. Det støtter "mounting" av filene, som man da kan hente ut filer fra, og det kan lage nye partisjons-koper med bare data som er endret siden sist.

Lenke til kommentar

Bruker rsync og det er virkelig bra. Rsync tar backup av filer som er endret siden siste backup, dermed blir det også minimal trafikk på nettverket/bredbåndet om en feks også setter den opp til ekstern backup utenfor hjemmet, og da kan en bruke SSH. Har en treg opphastighet kan en feks bruke nas til backup først hjemme også sette eks nas opp på kontoret eller andre plasser. Og siden rsync har vært i hus i mange år orker jeg rett og slett ikke prøve noe nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...