Gå til innhold

Snart får du Wimp på Nokiaen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Qt + QML = Beste språk som fins... :p

Personlig bruker jeg QML, og det er det beste script-språket jeg har prøvd som er like enkelt som HTML. Man kan lage mye, slik som en Facebook-klient på fem minutter, en nettleser, en feed-leser, et spill, en 3D-fremviser (Ja, faktisk er det nå mulig med 3D i QML). Alt dette er tilgjengelig i et språk like enkelt som HTML.

Qt i seg selv? Enda bedre. Det er til og med laget en eksklusiv klient for Grooveshark for Maemo, og den fungerer strålende sammen med de gode høyttalerne. Tjenester som Wimp og Spotify er dårlige i forhold, etter min mening. Grooveshark er jo gratis og uten begrensninger.

Sånn sett, er Nokia mer fremtidsorientert enn de andre. Qt har like mye kraft som C++, men likevel enklere å bruke.

 

Det at Qt er på vei til Android og Ios? Dette lukter sjalusi... xD

 

Å få det samme programmet over på PC? Da trenger man kildekoden for klienten. Og hvis man vil ha det, må man henvende seg til Wimp. I tillegg, så kan man ikke bare bruke noe laget for Symbian på en PC med mindre man vil ha et veldig fingervennlig brukergrensesnitt... for å bruke med en peker.

Endret av Howy95
Lenke til kommentar

Vel, med tanke på hvor fantastisk lite de egntlig har fått til med Symbian de siste årene, selv med ³, så tviler jeg. det enestepene man kan si er vel at jeg liker utviklingsmodellen med gradvise oppdateringer for samtlige telfoner, som de har tenkt å legge seg på. Det er veldig ærlig og hardware-sentrisk, og det liker jeg godt. Man skal ikke kjøpe ny telefon for software som like gjerne kunne kjørt på den gamle.

Lenke til kommentar

Vel, med tanke på hvor fantastisk lite de egntlig har fått til med Symbian de siste årene, selv med ³, så tviler jeg. det enestepene man kan si er vel at jeg liker utviklingsmodellen med gradvise oppdateringer for samtlige telfoner, som de har tenkt å legge seg på. Det er veldig ærlig og hardware-sentrisk, og det liker jeg godt. Man skal ikke kjøpe ny telefon for software som like gjerne kunne kjørt på den gamle.

 

Tja..

Jeg liker Symbian^3 veldig bra :) men OS er nok veldig personlig hva man liker og hva man bruker mobilen til. Eks. bruker jeg mye multimedia og applikasjoner rundt det, Symbian har ett forsprang der i forhold til andre OS.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...