Gå til innhold

Pioneer 6x9 høytalerer som satelitter? :)


Anbefalte innlegg

Hei :D

Lurer på om mine 6x9 høytalere til bil vi fungere som satelitter i mitt hjemmekino anlegg. Har disse liggende så det koster meg ikke noe liksom da jeg har minimalt budskjett :) Kan da bruke mer penger på resten av komponente jeg trenger om jeg lager kasser til disse å henger dem opp :)

 

Det jeg lurer på er om de kommer til å fungere greit? :) Disse er på 330W og 4 ohm.

Forsteren min er jo bare 5x100W :O Det er en Yamaha RX-V367 surroundreceiver så hvordan blir det når disse er på 330W?

Kan se specs til forsterkeren i linken under :)

http://usa.yamaha.com/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx/rx-v367_black__u/?mode=model

 

 

Er veldig lysten på å lære mer, så skriv gjerne lange kommentarer jeg kan lære noe av :) Og gi gjerne tips til annet som kan være lurt å gjøre i og med at jeg ikke har allverdens med penger men vil ha en brukbar lyd likevel :)

 

Er 17 år og har ikke akuratt en enorm inntekt, og også andre ting jeg bruker penger på som er høyere prioritert i buskjettet mitt :)

 

 

Slenger med bilder av høytalerne jeg snakker om :)

 

IMG_2881.jpg

IMG_2880.jpg

IMG_2879.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Selg den Yamaha surroundreceiver å spar til noe bedre. Den er elendig jeg hadde den før men solgte den ;)

 

Hvordan er Yamaha RX-V367 så dårlig? Jeg har hørt den i sammen med et 5.0 Dali høyttalersystem (Dali 107 ++). Jeg syns dette låt bra. Vanvittig mye bedre enn Samsung systemanlegget mitt. Syns dette systemet passer bra til rock / pop og film. (Ikke jazz, opera, klassisk osv. Men akkustisk gitar låt bra.

 

Ang bil-høyttalerne så krever de litt kassestørrelse.

 

Ikke tenk på wattene. Det er det minste problemet her. Det største problemet er at surroundhøytalerne bør låte likt. Den automatiske lydkalibreringen tar seg av noe av dette problemet. Er bare til å prøve. Uansett kommer du ikke til å ha dette anlegget resten av livet!!! Lykke til med lim og spiker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...