Gå til innhold

Se video av PSP-telefonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der må være noe for spesielt interesserte spør du meg, men vil anta at de har noen kalkyler på det som tilsier at det er nok av disse spesielt interesserte til å produsere den.

Skjønner ikke hvorfor denne artikkelen ikke ble postet på Spillverket også. Tror nok tilbakemeldingene hadde vært noe annerledes der. Dette er jo i høyeste grad spillrelatert.

 

Akkurat som jeg kommer til å anskaffe meg 3DS, kommer jeg nok til å kjøpe PSP2. Er stort marked for håndholdte konsoller, er de som leder an salget for denne generasjonen også. DS selger bedre enn Xbox 360, PS3 og Wi, PSP selger bedre enn Xbox 360 og PS3.

 

Håper Sony lager to versjoner, også en som er ren spillkonsoll, men det å lage en mobil med innebygd PSP2-konsoll kan være et nokså smart trekk. Selv likte jeg ikke kontrollene på PSP Go, men ser ut til at disse har blitt flyttet opp litt på PSP-mobilen, og blir forhåpentligvis bedre å holde i. Om det er tilfellet og det fungerer bra så hadde det vært genialt å ha begge enheter i en dings.

 

haha, han failet litt når han prøvde å styre med kontrollene

Angående det klippet:

"This clip serves two purposes: the first to demonstrate that when playing mobile phone games on the handheld, the PSP d-pad controls don't suddenly replace phone controls. At least, not on existing software, and not on this model. Secondly, it shows that the phone is able to run high-powered Android games just fine. Which, really, you'd expect."

Lenke til kommentar

Fra artikkel:

Fortsatt er det uklart om telefonen vil bli i stand til å kjøre eksisterende PSP-spill, men det ser altså ut til at svenskjapanerne forsøker å differensiere Xperia Play fra vanlige Android-enheter.

 

Håper det vil bli mulig iallefall. Nå som mye lastes ned og er låst til en bestemt konto, så hadde det vært fint om man kunne aktivere kontoen sin på PSP2 og få tilgang til det man allerede har kjøpt og spilt tidligere på PSP1 så man slipper å ta vare på begge konsollene.

 

En annen ting som hadde vært fint er muligheten til å bruke kontrollene på PSP2-en til å styre spill som lastes ned fra Android Market.

Lenke til kommentar

Dette er vel strengt tatt ikke PSP2...

Muligens ikke. Mye forvirring rundt PSP2 og PS Phone, og Sony er svært stille av seg.

 

Om ikke PSP Phone vil støtte PSP1- eller PSP2-spill, så betyr vel det at spill må lages eksklusivt til PS Phone, eller at den er myntet på spill fra Android Market. I og med at Sony kommer med PSP2 snart (om ryktene stemmer), så ville det vært rart om de lagde to konsoller som ikke er kompatible med hverandre. Noen forumer jeg leste på sier de er samme konsoll, men PS Phone har mobilfunksjoner. Andre sier at PSP2 vil bli den virkelige avtageren til PSP1, og kommer til å være en del kraftigere enn PS Phone.

 

På forskjellige sider skriver noen PlayStation Phone (som får det til å se ut som et nytt protukt som ikke er en del av Portable-serien), PlayStation Pocket (som også får det til å se ut som et nytt produkt), eller PlayStation Portable Phone (PSP Phone, som blant annet denne artikkelen).

 

Rent strategisk så tror jeg Sony hadde gjort det lurt i å lage to varianter av samme konsoll, en med og en uten mobil-funksjon, ikke produsere to forskjellige håndholdte.

Lenke til kommentar

JEG tror du kan se langt etter en PSP2 med Android, tror det ville blitt for lett å kjøre piratspill på den, og det tror jeg ikke Sony tar sjansen på. Personlig er jeg sikker på at Playstation Phone (som ryktene sier den vil hete, og da bryr jeg meg ikke om hva andre kaller den på forum, eller i blogger, eller forsåvidt artikler som denne) ikke er PSP2. Om jeg har rett eller ikke vil tiden vise, men klart jeg har rett. :)

Lenke til kommentar

JEG tror du kan se langt etter en PSP2 med Android, tror det ville blitt for lett å kjøre piratspill på den, og det tror jeg ikke Sony tar sjansen på. Personlig er jeg sikker på at Playstation Phone (som ryktene sier den vil hete, og da bryr jeg meg ikke om hva andre kaller den på forum, eller i blogger, eller forsåvidt artikler som denne) ikke er PSP2. Om jeg har rett eller ikke vil tiden vise, men klart jeg har rett. :)

Nå er vel alt om begge kun rykter, til tross for en rekke bilder har vel ikke Sony direkte bekreftet disse ryktene. Om ryktene rundt at PSP2 skal vise like god grafikk som PS3 stemmer, noe som kanskje ikke er så lurt da dette kan gå kraftig utover batterilevetiden og ikke minst pris, så vil man neppe få til dette i PS Phone. Det ser allikevel nokså realistisk ut at dette kommer til å bli to separate konsoller.

 

En av Sony sine utviklere bekreftet vel nokså indirekte i et sitat at PS Phone er under utvikling, og at det er stor sannsynlighet for at det er forskjell på disse. Husker ikke hvor jeg kom over uttalelsen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...