Gå til innhold

Storsalg på Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror han sikter til nye spill som f.eks Black Ops som ofte er billigere i butikker her i Norge enn på Steam siden Steam tror at en dollar er det samme som en euro. dvs. et spill som er priset 59.99USD koster 59.99EUR in Euro land og også i Norge (som ikke bruker euro, men det har visst ikke Valve fått med seg).

 

Jeg vil gjerne betale med US Dollar på steam men det får jeg ikke lov til. Om jeg ikke skaffer meg amerikansk kredittkort og bruker proxy for å betale med dollar men det er en god del trøbbel bare for å få spill til rett pris eller hva?

Lenke til kommentar

Black Ops og MW2 har kunstig oppblåste priser, både i dollar og euro, mens norske butikkutsalg senker den til normalpris fordi de regner med å selge mye. Den vanlige prisen på et nytt spill hos Steam er 49,99 euro eller dollar. I dollar er det nokså rimelig, i euro ikke. Per i dag tilsvarer 49,99 euro ca 400 kroner - altså betaler du det samme som du i butikk betaler for de aller dyreste PC-spillene (mange koster 349), men får likevel et fundamentalt svakere produkt (ie. digitalt). Klart det er en dårlig deal.

 

Men så er det ikke det denne artikkelen handler om. Spillene som går på salg nå har ikke en kunstig forhøyet pris, selges stort sett ikke til 49,99 i utgangspunktet, og kommer nå med prisavslag mellom 25 og 90%.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...