Gå til innhold

Adobe Acrobat X ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her står det veiledende pris er 199 USD. Dette er jo så klart i USA.

Hvorfor i himmelens navn skal man måtte betale 5700 kroner i Norge for samme pakken som man i USA betaler under 1200 kroner for. (Ikke regnet på valuta kursen her.)

 

Henger ikke helt på greip dette trass i lønnsforskjeller mellom Norge og USA

 

Jeg bruker mye EBay for og kjøpe slike ting, Men hadde de på den Norske nett butikken hadde litt rimeligere priser så hadde jeg nok vurdert og handlet her i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg bruker mye EBay for og kjøpe slike ting, Men hadde de på den Norske nett butikken hadde litt rimeligere priser så hadde jeg nok vurdert og handlet her i Norge.

 

Dette er det nok i hovedsak Adobes prispolitikk som er skyld i. De er notoriske for å ha et minimum 20% straffepåslag så snart du kjøper fra ikke-usa.

Jeg husker jeg kjøpte noen volum lisenser på engelske (US English) Creative Suites når CS4 kom ut. Jeg kjøpte altså den amerikanske språkversjonen (Altså ingen oversettelseskost), jeg fikk bare tilgang på lisenskoden fra en site i US (mediet kjøpte jeg separat for 250,-, altså ingen pakking eller shipping kost), og jeg fikk prisen i dollar. Allikevel var det altså 32% dyrere for alle suites enn listeprisen på de amerikanske sidene, om man valgte US som lokasjon. Og det på tross av at min pris inkluderte volumbasert avslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...