Gå til innhold

Hvordan roote og installere uoffisielle opprativsystemer på HTC Desire


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå tenkte jeg å skrive en howto om hvordan du kan roote og legge inn uoffisielle ROMs (operativsystemer) på HTC Desire. Jeg vil dekke hvordan du gjør det, sikkerhetstips og sette deg inn i ting som recovery mode.

 

Du vil ikke trenge noen tidligere erfaring innenfor emnet for å gjøre dette.

 

 

Noen lurer nå kanskje på hva vitsen er med å roote, og hva det gjør?

For å svare på dette spørsmålet, siterer jeg en post av en av våre forumveiledere, Khaffner. Han forklarte det minst like godt som jeg kunne ha gjort.

 

Å roote den vil si å fjerne alle sperrer produsenten har satt. Navnet kommer fra admin-brukeren "root" i GNU/LINUX systemer, og ved å roote blir du en slik admin som har alle rettigheter.

 

Hva du kan gjøre med root:

- Ta screenshots uten pc med sdk (ShootMe for eks.)

- Forfalske din posisjon, slik at dersom mobilen din tror du er i for eksempel tyskland vil du finne programmer i Market som koster penger (MarketEnabler). Så snart Google åpner betalmarked i Norge vil ikke dette lenger være nødvendig.

- Installere andre distribusjoner av Android. (VillainROM, Slidevillain, Vanilla, osv. google it.)

- Overklokke prosessoren (i noen telefoner)

Er sikkert mye mer som jeg har glemt, andre kan fortsette lista mi

 

Du lurer sikkert på hva ulempen er. Det er kort og godt garantibrudd, men dette kan gjenopprettes med en skikkelig factory reset med HTC's eget program, da blir mobilen akkurat som ved kjøp. Det er også en viss risiko for at noe kan gå galt, men har ikke opplevd dette enda.

 

 

Da er det noen å takke:

  • Gutta fra unrevoked.com, som har brutt sperringen til HTC på alle nye telefoner.
  • Amon_RA og Cyanogen på xda-developers.com, som har laget det åpne recovery bilde vi skal bruke.
  • Worstenbrood fra xda-developers.com som har skrevet om recoveryet så det passer på Desire.

 

 

Så da er vi klare til å gå videre. Jeg har tenkt å dele dette opp i tre hoveddeler, og noen underdeler:

  • Forberedelse
    • Nødvendig programvare
    • Sette opp drivere
    • Sikkerhetstips

    [*]Gjennomføring

    [*]Hva nå?

    • Forbered installering av ROMs
    • Bruke recovery og installer ROMs

    [*]Android SDK

    • Installasjon
    • Bruk

 

 

Forberedelse

 

Nødvendig programvare

 

Du vil trenge alt dette, så det er bare å laste ned.

 

Da er det bare å laste ned.

 

 

Sette opp drivere

 

Det første vi må gjøre er å få telefonen til å åpne for kommunikasjon med PCen. For å gjøre dette går vi på Menu - Instillinger - Applikasjoner - Utvikling, og skrur på USB-debugging.

 

JuFA2.png

 

Dette var den raske og lette delen, neste tar lenger tid.

 


  •  
  • Pakk ut driverne du lastet ned tidligere et sted du vil huske de.
  • Deretter skrur du telefonen av. Og starter den til hboot ved å skru telefonen på samtidig som du holder lyd ned knappen nede.
  • Koble telefonen til PCen med en USB-Kabel. Den som følger med fungerer fint.
  • Vent litt, til det står HBOOT USB PLUG på skjermen.
  • Nå åpner du start - kontrollpanel. Søk etter enhetsbehandling og åpne det.
  • Under andre enheter finner du Android 1.0.

    SOSNd.png


  • Høyreklikk på Android 1.0 og trykk oppdater driverprogramvare.
  • Deretter velger du "Søk på datamaskinen etter driverprogramvare".
  • Velg mappen du pakket ut driverne til og trykk neste.

    OVi2l.png


  • Godkjenn en advarsel om du får dette.
  • Lukk, og du er klar for å fortsette.

 

 

Sikkerhetstips

 

En av grunnene til at mange velger å la være å roote er at de er redd for hva som kan skje med telefonen deres. Selv om du må vite at alt du gjør skjer på eget ansvar, er sjansen for at noe skjer minimal (jeg ville sagt ikke eksisterende) så lenge du følger noen enkle tips.


  •  
  • Les instruksjoner.

    •  
    • Det letteste og beste tipset noen kan gi er å lese alle instruksjoner nøye før du begir deg ut på noe. Å vite hva man gjør er viktig for at det ikke skal gå galt.

    [*]Les kommentarer.


    •  
    • Som oftest finner du tutorials eller ROMs på forumer. Les kommentarene der. Fungerer det for andre? Er det noen som tror det ikke vil fungere eller kommer med advarsler?

    [*]Hold deg unna flashing av HBOOT og Radio.


    •  
    • Så vidt du kan, er det et greit tips å holde seg unna flashing (altså endring) av HBOOT eller Radio. Dette er de to nederste partisjonene på en Android - telefon (hvertfall HTC sine). Holder du deg unna disse har du alltid en mulighet til å komme tilbake.

 

 

Gjennomføring

 

Ta ut batteriet av telefonen, sett det inn og skru den på. Du vil nå merke at et nytt ikon har dukket opp i notifikasjonsbaren på toppen, dra den ned og du vil se at det står "USB-debugging tilkoblet".

 

yxZOx.png

 

Bildet vil se litt annerledes ut på din telefon, dette er fordi operativsystemet mitt er sånn.

 

Koble telefonen ut igjen, og start fila du lasta ned ista som heter reflash_package. Trykk file, og skru av "Disable security on phone". Denne vil tukle med Radioen, og gjør det vanskeligere å unroote, i tilfelle du vil sende telefonen på garanti.

 

Ikke bry deg om at det står at du må ha avinstallert HTC Sync. Det fungerer fint selv om den er installert. Om det ikke fungerer, kan du prøve å avinstallere HTC Sync og sette opp driverne på nytt.

 

Så kan du trykke file (igjen) og velge Custom Recovery. Velg så fila "recovery-RA-desire-v1.7.0.1-R5.img" som du lasta ned ista.

 

slLwW.png

 

Nå er det bare å vente til programmet er ferdig å kjøre prosessen.

 

Gratulerer, du har root tilgang!

 

 

Hva nå?

 

Nå lurer du kanskje, hva var det dette programmet gjorde?

Dette programmet åpnet opp for root-tilgang i én av partisjonene på telefonen (recovery). Du har enda ikke root-tilgang i den partisjonen du bruker til vanlig (system). For å få dette trenger vi et ROM (operativsystem) med root-tilgang. La oss finne et.

 

Forbereding av installering av ROMs

 

Nå må vi finne et ROM som passer dine behov. Et sted jeg liker å lete er Desire Android Development - xda-developers, så la oss gå dit.

 

Nå har jeg funnet ROMet kalt RCMixHD. Jeg leser gjennom posten hans, og kommentarer, ser om noen har hatt noen problemer med det. Alt ser greit ut. Under requirements skriver han at en full wipe er nødvendig, og en ext partisjon på minst 512mb. Jeg kommer tilbake til dette senere. Så da laster jeg det ned. Når nedlastingen er ferdig kopierer jeg zip-fila til SD kortet mitt, ikke pakk ut fila.

 

Bruke recovery og installer ROMs

 

Recovery er nå den delen som har root tilgang, og fra recovery skal vi nå skrive operativsystemet som du har lasta ned til telefonen.

 

For å starte i recovery gjør vi følgende:


  •  
  • Skru telefonen av
  • Skru telefonen på samtidig som du holder lyd-ned knappen nede
  • Vent litt, til noe grønn tekst har kommet og forsvunnet
  • Trykk på lyd ned knappen én gang, så teksten RECOVERY er merket med blått.
  • Trykk på av/på knappen en gang.

 

Nå er telefonen startet i recovery mode. For å bevege deg gjennom dette bruker du en optiske styringskula, og trykker på den.

 

Personen som hadde laget ROMet jeg lastet ned sa at jeg trengte en full wipe. For å wipe, går jeg til wipe og velger alle sammen. Du får kanskje en error på "Wipe SD:ext partition". Ikke bry deg om den.

 

Han skrev også at jeg behøvde en ext partisjon på minst 512mb. For å få denne går vi tilbake til hovedmenyen ved å trykke på tilbake knappen. Så beveger vi oss ned til Partition sdcard og velger Partition SD. På swap velger jeg 0mb, siden jeg ikke trengte dette og på ext2 velger jeg 1024mb, så har jeg litt plass til apps og cache.

Merk: Å partisjonere SD kortet vil formatere det, så ta en backup av filene du vil spare på. Dette medfører naturligvis at om du installerer et ROM som krever et partisjonert SD kort må du legge systemfila på SD kortet etter at du har partisjonert.

 

Nå er vi klare for å installere operativsystemet. Gå tilbake, og trykk på flash. Velg "Flash zip from sdcard" og finn zip-fila til operativsystemet ditt. Trykk en gang på den optiske styringskula, og installasjonen er igang.

 

Når installasjonen er over går vi helt tilbake til hovedmenyen og velger "Reboot system now". Telefonen vil nå starte i ditt nye, roota og uoffisielle operativsystem!

 

 

Android SDK

 

Om alt du ønsker er å finne deg et operativsystem, og bruke det som vanlig kan du godt si deg ferdig nå. Men om du ønsker å lære mer, kan du lese videre, for nå skal jeg sette deg inn i Android SDK!

 

SDK står for software development kit. Den delen som blir mest brukt i denne sammenheng er terminal (adb og fastboot), det er også den jeg har tenkt å sette deg inn i.

 

Installasjon

 

Å installere Android SDK kan virke forvirrende, siden det ikke er én installasjonsfil du laster ned. Men noe må du laste ned uansett, så last det ned her. Om du har Windows, så last ned for Windows, om du ikke har Windows råder jeg deg til å finne en annen tutorial.

 

Når du har lastet Android SDK ferdig ned, pakker du innholdet i "android-sdk-windows" til et sted som adressen til er lett å skrive inn. Det mest vanlige er C:\AndroidSDK.

 

Når det er pakket ut går du til mappen "tools", så trykker du i et åpent felt i adresselinja (Datamaskin -> Lokal disk (C:) ...), og kopierer teksten i linja.

 

u9T4A.png

 

Nå går du til Start, og høyreklikker på Datamaskin og velger Egenskaper. Til venstre velger du "Avanserte systeminnstillinger". Nå trykker du på knappen "Miljøvariabler" i lista som kom opp.

 

Under "Systemvariabler" finner du variabelen som heter "Path". Velg den og trykk rediger. Gå helt til høyre der som det står "variabelverdi", ikke fjern noe der, bare legg til på slutten et semikolon ( ; ), og adressa til "tools" mappa i Android SDK du kopierte istad. I mitt tilfelle blir dette da.

 

;C:\AndroidSDK\tools

 

Det er viktig at du ikke sletter noe av det før!

 

Trykk OK tre ganger. Her kan det være en fordel å starte PCen på nytt, men det er ikke nødvendig.

 

Bruk

 

Som sagt tidligere, er Android SDK mest brukt til terminal i denne sammenhengen.

 

Koble telefonen til til PCen med USB kabel, og pass på at "USB-debugging" er på (se Forberedelse - Sette opp drivere). Åpne opp CMD.

 

  • Trykk Start + R
  • Skriv inn CMD, og trykk enter

 

Du får nå opp en svart boks, mulig du er kjent med å bruke terminal/CMD før, men jeg forklarer litt uansett.

 

Det er to programmer du bruker i CMD til Android. Det er ADB (Android Debug Bridge) og Fastboot. Bruk av Fastboot krever en av følgende:

 

  • At du har en åpen HBOOT (S-OFF).
  • At du hemmelig har klart å få tak i signaturen HTC bruker på opptaderingsfiler.

 

Første vil ikke jeg gå inn på, for det er for litt mer avanserte brukere. Om andre hadde stemt tror jeg du hadde vist hvordan du bruker fastboot uansett.

 

Derfor vil jeg bare gå gjennom ADB.

 

Bare for å teste at du har installert alt riktig, og drivere satt opp, skriv dette i CMD og trykk enter.

 

adb devices

 

Dersom du får opp "adb gjenkjennes ikke som en kjørbar kommando" har mest sansynlig gjort noe feil med å sette Path, se gjennom installeringa igjen.

 

Hvis du får dette, er det noe feil med driverne, eller så har du ikke USB-Debugging på. Prøv å reinstaller HTC Sync.

 

C:\Users\Sindre>adb devices
List of devices attached

 

Men om du får dette, så er alt som det skal.

 

C:\Users\Sindre>adb devices
List of devices attached
XXXXXXXXXXXX    device

 

"XX..." skal være serienummeret på telefonen din.

 

Nå vet du at du har Android SDK satt opp til ADB, så det skal ikke være noe problem å følge instruksjoner som det står at du trenger det. Bare for å ta et eksempel, kan en del av en guide være

 

Then do:

adb reboot

 

Da vet du at du skriver inn "adb reboot" i CMD, og trykker enter.

 

En mer utfyllende liste over ADB kommandoer kan du finne her. Med en lukket HBOOT er det ikke fatale feil du kan kan gjøre, men vær sikker på hva du gjør før du eksperimenterer. :)

 

 

Om du har spørsmål eller trenger hjelp er det fritt fram å spørre!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God guide. Personlig rootet jeg for leeenge siden, men har faktisk fortsatt til gode å installere en custom ROM. Er det noen som har noen ROM-anbefalinger som faktisk vil gi noen nevneverdige fordeler? Jeg erfarte at alle endringene jeg strengt tatt hadde lyst på kunne gjøres for det meste via launcherpro...

 

Edit: Lurer også på hvorfor du velger å bruke amon_ra istedet for clockworkmod som er standard med unrevoked?

Endret av Invisible_Elf
Lenke til kommentar

God guide. Personlig rootet jeg for leeenge siden, men har faktisk fortsatt til gode å installere en custom ROM. Er det noen som har noen ROM-anbefalinger som faktisk vil gi noen nevneverdige fordeler? Jeg erfarte at alle endringene jeg strengt tatt hadde lyst på kunne gjøres for det meste via launcherpro...

 

Edit: Lurer også på hvorfor du velger å bruke amon_ra istedet for clockworkmod som er standard med unrevoked?

Hei, takk for tilbakemeldingen.

 

Om du vil ha et ROM er den noen få ting du må veie opp imot hverandre. Ofte er det funksjoner mot stabilitet. Om du vil ha et lynkjapt og stabilt ROM uten mye funksjoner vil jeg anbefale SuperVillain. Det er et ROM uten sense, så du mister ting som facebook intigrasjon, og har bare 5 homescreens. Han skriver at du trenger nye radioen, men om du kjører offisiell 2.2 så har du denne.

 

Litt mer funksjoner, kan jeg anbefale LeeDrOiD, det likner veldig på den offisielle HTC sin 2.2, men den har noen tillegg som du kanskje vil like.

 

Om du vil begi deg ut på enda mer funksjoner (og mindre stabilitet) kan du prøve ROMet jeg brukte som eksempel, RCMixHD. Det er en lekket versjon av Sensen som kjører på Desire HD og Desire Z. Den har noen få småbugs, og kan bli treig i lengden, men vent at nyere versjoner blir raskere.

 

 

Jeg valgte Amon_RA istedet for Clockworkmod fordi det er denne jeg er mest kjent med, og følte meg mest komfortabel med å skriv en guide om. Jeg har brukt Amon_RA sin recovery helt siden jeg brukte Magic, og der har jeg alt jeg trenger.

 

Det går selvfølgelig ann å bruke Clockworkmod også, og det skulle ikke være så vanskelig å skjønne hvordan den fungerer i forhold til Amon_RA.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Finfin guide, ga deg + :)

 

Men en ting jeg lurte på: Jeg har ikke rootet/flashet rom selv enda, men kommer nok til å prøve dette i fremtiden, men da lurer jeg på et par ting:

 

- Vil apps jeg har betalt for fortsatt kunne brukes på et custom rom?

- Funker alle apps på lik måte med custom rom (ved mindre vi snakker om bugs)?

- Jeg har hørt om noe som heter Nandroid backup, er dette en standardløsning eller en av mange? Funker den på Desire f.eks? Tenker at om jeg vil ta root/custom rom vil jeg ha komplett backup av både filer og system slik at jeg kan gå tilbake til unroot hvis nødvendig.

 

 

Lenke til kommentar

Finfin guide, ga deg + :)

Takk :)

 

- Vil apps jeg har betalt for fortsatt kunne brukes på et custom rom?

Ja. Det er som om du har avinstallert de, du kan laste de ned igjen.

 

- Funker alle apps på lik måte med custom rom (ved mindre vi snakker om bugs)?

Om du mener apps som du laster ned, så er svaret ja. Eller, det er litt forskjell fra Android versjon (2.1, 2.2 ect), men jeg går utifra at du allerede kjører 2.2 så det skal ikke være noe store forskjeller.

 

- Jeg har hørt om noe som heter Nandroid backup, er dette en standardløsning eller en av mange? Funker den på Desire f.eks? Tenker at om jeg vil ta root/custom rom vil jeg ha komplett backup av både filer og system slik at jeg kan gå tilbake til unroot hvis nødvendig.

Nandroid er en av flere, men absolutt den beste og letteste for normal bruk. Den fungerer til Desire, ja. Dessverre krever en slik backup at du allerede har root. Du kan ta backup av alle systemfilene dine om du starter i recovery før "hva nå?"- delen, de skal ikke være endret til nå.

  • Skru telefonen av
  • Hold inne lyd-ned knappen og trykk på av/på knappen
    • Hvis du får opp "HTC"- start skjermen har du gjort feil, ta ut batteriet og prøv på nytt.
    • Om du får opp en hvit skjerm med tekst på og noen Androider på skateboard nederst har du gjort riktig.

    [*]Vent til det hår kommet og gått litt grønn tekst som nederste.

    [*]Trykk på lyd-ned knappen en gang, sånn at teksten "Recovery" er markert i blått, og trykk på på/av knappen en gang.

    [*]Vent til du har kommet deg til recovery, bruk den optiske kula til navigering. Gå til Backup/Restore, og velg Nand backup. Trykk på den optiske styringskula for å bekrefte.

    [*]Vent til den er ferdig, gå tilbake til startsiden i Recovery (ved å trykke tillbake knappen), og velg "reboot system now".

 

Ellers, så kan du unroote ved å kjøre en offisiell oppdatering gjennom PCen (RUU). Litt avhengig av hvilken hboot versjon du har kan du finne en her.

 

Finn ut hvilken hboot versjon du har ved å starte telefonen i enten hboot eller fastboot. Start telefonen i hboot ved å skru den på samtidig som du holder lyd-ned knappen, for å starte i fastboot gjør du samme greia, bare at du bruker tilbake knappen.

 

Hvilken versjon du har skal stå på andre eller tredje linje..

HBOOT-X.XX.XXXX

 

Bare si HBOOT versjonen din, så finner jeg en til deg i tilfelle du vil unroote. :)

Lenke til kommentar

Ah takk skal du ha for infoen :-) 

 

Så er ingen slik backup som kan gjøres nå som telefonen min fortsatt er stock som jeg bare kan legge over i seinere tid slik at jeg får tilbake unroot? Så for meg at det kanskje var mulig å ta et komplett "bilde" (image-fil) av mobilens innstillinger/partisjoner etc som kunne legges tilbake senere, men HBOOT er altså veien å gå? 

 

Nandroid er kanskje allikevel smart å ta i bruk etter root før man begynner med custom roms mao.

 

 

Lenke til kommentar

Noen av dere som har fikset S-OFF på deres Desire da? Frister svært å gjøre det, men jeg synes alpharev virker som en ustabil metode foreløpig, går jo rapporter om folk som har hatt telefonen stående i en time før de må ta ut batteriet. Har ikke hørt om noen bricks enda men ville foretrukket en mer smooth metode. Håper unrevoked oppdateres for S-OFF til GSM Desire snart.

Lenke til kommentar

Det vil si at du kan skrive på alle partisjonene på telefonen (system, recovery etc) selv når du er inne i operativsystemet på telefonen. Vanligvis kan du bare gjøre dette recovery. Det vil si at du feks kan installere adfree, endre bootanimasjon og slike ting uten å måtte styre med ADB, installere .zips og slike ting.

Lenke til kommentar

Noen av dere som har fikset S-OFF på deres Desire da? Frister svært å gjøre det, men jeg synes alpharev virker som en ustabil metode foreløpig, går jo rapporter om folk som har hatt telefonen stående i en time før de må ta ut batteriet. Har ikke hørt om noen bricks enda men ville foretrukket en mer smooth metode. Håper unrevoked oppdateres for S-OFF til GSM Desire snart.

Jepp, det gikk knirkefritt. Prosessen tar 2-3 minutter. Vil si det er ganske så trygt ettersom ingen har bricket telefonen ennå... Dersom noe går galt, så har man alltids en irc-kanal der devsa av alpharev holder til.

Lenke til kommentar

Jeg har S-OFF, ja. Personlig kjørte jeg den gjennom virtualbox, og det er ikke å anbefale. Mye tull med USB driverene der. Mitt beste tips vil bare være å brenne CDen om noen vil prøve seg. Husk på at dette går under flashing av HBOOT, så her er det risiko for å ødelegge telefonen, og til dags dato er det ingen måte å komme tilbake på HTC Desire.

 

Ah takk skal du ha for infoen :-) 

 

Så er ingen slik backup som kan gjøres nå som telefonen min fortsatt er stock som jeg bare kan legge over i seinere tid slik at jeg får tilbake unroot? Så for meg at det kanskje var mulig å ta et komplett "bilde" (image-fil) av mobilens innstillinger/partisjoner etc som kunne legges tilbake senere, men HBOOT er altså veien å gå? 

 

Nandroid er kanskje allikevel smart å ta i bruk etter root før man begynner med custom roms mao.

Jeg er ganske så sikker på at da må en backup app lese fra deler av telefonen den bare har tilgang til i root. Jeg har ikke prøvd denne selv, men du kan prøve en app som heter MyBackup, du får 30 dager gratis, etter det koster den 29 kroner. Den krever ikke root, etter sigende skal den ta backup av apps og brukerdata. Da kjører du den etter en RUU for å unroote, og du skal ha all brukerdata som når du først tok backupen.

 

Nandroid er smart, ja. Men det minsker ikke sjansene for å "bricke" telefonen. Det er ganske logisk, for om du først har "bricket" telefonen har du ingen måte på å skrive tilbake en slik backup.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har fulgt tutorialen til punkt og prikke. Så langt det lar seg gjøre - jeg får problemer når jeg kommer til punktet der jag skal opprette root-tilgang på telefonen. Programmet (unrEVOkes recovery)som ble anbefalt, finner rett og slett ikke telfonen min, så jeg får ikke rootet. Jeg har forsøkt å installere de spesialdriverne på nytt, men jeg kan ikke finne "Andriod 1.0" i enhetsbehandling.

Hva gjør jeg feil? Tror du jeg burde gå via telefonen å resette tilbake til fabrikkinstillenger?

Lenke til kommentar

har også rootet for leenge siden, bruker for tiden cyanogenmod, som gjør mobilen svært kjapp og forlenger batteritiden, i tillegg til å ha noen spesielle finesser =)

 

skal inrømme at jeg ikke har lest hele howto-en din, men kan du bruke rom manager (en app) med den recoveryen du bruker?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har fulgt tutorialen til punkt og prikke. Så langt det lar seg gjøre - jeg får problemer når jeg kommer til punktet der jag skal opprette root-tilgang på telefonen. Programmet (unrEVOkes recovery)som ble anbefalt, finner rett og slett ikke telfonen min, så jeg får ikke rootet. Jeg har forsøkt å installere de spesialdriverne på nytt, men jeg kan ikke finne "Andriod 1.0" i enhetsbehandling.

Hva gjør jeg feil? Tror du jeg burde gå via telefonen å resette tilbake til fabrikkinstillenger?

Satt og klødde meg selv i hodet lenge over det samme. Du bruker ikke tilfeldigvis en USB-kabel du har kjøpt utenom tlf (f.eks billader). I så fall: prøv med den originale USB-kabelen. gjorde mirakler for min del i hvert fall
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har fulgt tutorialen til punkt og prikke. Så langt det lar seg gjøre - jeg får problemer når jeg kommer til punktet der jag skal opprette root-tilgang på telefonen. Programmet (unrEVOkes recovery)som ble anbefalt, finner rett og slett ikke telfonen min, så jeg får ikke rootet. Jeg har forsøkt å installere de spesialdriverne på nytt, men jeg kan ikke finne "Andriod 1.0" i enhetsbehandling.

Hva gjør jeg feil? Tror du jeg burde gå via telefonen å resette tilbake til fabrikkinstillenger?

Satt og klødde meg selv i hodet lenge over det samme. Du bruker ikke tilfeldigvis en USB-kabel du har kjøpt utenom tlf (f.eks billader). I så fall: prøv med den originale USB-kabelen. gjorde mirakler for min del i hvert fall

Jeg fikk enelig til å roote! Måtte bare skifte kabel :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg driver på og rooter Desiren min etter denne oppskriften, men når jeg skal kjøre evo3 får jeg en feilmelding som sier: "internal error: installing package failed". Jeg har avinstallert HTC sync, men det virker fortsatt ikke. Det er første gang jeg gjør dette, så jeg blir veldig glad om noen kan hjelpe meg videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...