Gå til innhold

Ny Berserk Anime annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OVA hadde vært konge! Vil heller vente i flere måner på hvær episode (slik som Hellsing ultimate) enn å få fillers slengt i tryne.

Håper vertfall at de har et godt budsjett, (Men her gjerder det å tenke positivt) :new_woot:

 

Og at det kan bli verdens beste anime? tviler ikke et sekund! :w00t:

 

( BTW Forumet til .theblackswordsman.com/ har kræsjet av for mye brukeraktivitet :p )

Endret av Jaukim
Lenke til kommentar

Hva er dette? Virker veldig intressant, men jeg har ikke peiling på sånt. :p

 

Litt kort :p : Berserk er en manga som har holdt på siden 1988, i 1997 kom det en anime av serien,

pga dårlig budsjett blei det bare lagt 25 episoder og dekker ca 1/10 av historien til berserk.

 

hvist du er interessert kan du begynne å lese mangaen (les fra høgre til venstre, du blir vant til det ;) ) : http://www.thespectrum.net/manga_scans/berserk/ eller du kan ta en titt på anime'en fra 1997

http://www.animeftw.tv/videos/berserk/

Lenke til kommentar

Gi nå stakkaren i det minste en link til den beste online leseren da. :p

 

Ani-Haven

 

Berserk er en av de eldre klassikerne forfattet av Kentaro Miura. Han skiller seg ut fra andre artister ved at han hovedsaklig gjør alt arbeidet på egenhånd. Tegnestilen er det likevel ingenting å utsette på, og selv om den gjerne er litt vel karakteristisk for noen, så blir han forgudet for detaljnivået og evnen til å lage stemning. Selve serien Berserk byr på en mørk, dyster historie med noen av de mest vellagde karakterene noensinne - uansett media. Den er inn i pokker så blodig og voksengradert, med både sex scener og grotesk tortur. Eneste ulempen er at kapitlene kommer svært uregelmessig, og at det har tatt Miura fra 1990 til i dag å lage de 315 kapitlene som så langt har blitt utgitt. Til sammenligning har det kommet 412 kapitler av Bleach som startet i 2001 (dog er lengden på disse kapitlene faste, og ofte kortere enn i Berserk. Kvaliteten er også... milevis i fra).

Lenke til kommentar

 

Nå er det rett før jeg tyr til banneord her. HVORFOR i huleste kjører de CGI på en gammel klassiker som Berserk? Er helt enig med Hayao Miyazaki i at håndtegnete kreasjoner gir uendelig mye mer følelse av lidenskap. Dette er for fancy, for flashy og alt annet man måtte forbinde med det.

 

Klart, de gjorde det bra med Evangelion. Der var det derimot mye farger og mecha involvert. Her snakker vi om en middelaldersetting. Det kan de rett og slett ikke gjøre mot oss. :(

 

Her er den gamle utgaven av Berserk, som stoppet etter kun 25 episoder.

 

http://www.youtube.com/watch?v=1JnCNW-n8FI

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

hmm, vet ikkje hva jeg skal si. Er bare glad for at Berserk blir nylansert og får mer oppmerksomhet, tror ikke jeg kommer til å bry meg så mye om de bruker cgi-effekter (bare det ikke blir for mye).

Men det er min mening.

 

Btw, synest den teaseren var awesome!!!

Endret av Jaukim
Lenke til kommentar

Takket være CGI ser Zodd ut som Ogre fra Tekken 3 på PlayStation 1. cry.gif

 

tss, nå må du gi deg! :tease: Ser at hornene på zodd er litt annerledes enn i mangaen og i den gamle anime'en.

Men, jeg er fortsatt positiv og trur at det kommer til å bli en konge anime. :ph34r:

 

Zodd ser horribel ut T.T

Alt for mye som var ødelagt i den skena der T.T

Lenke til kommentar

Det blir spennende å se om de klarer å få det til å se bra ut. GITS er den eneste animen jeg kan huske å ha sett som brukte 3d i enkelte sekvenser. Appleseed er den eneste anime filmen jeg vet om som brukte liknende grafikk og det så grusomt ut.

De fleste titler bruker CGI i dag fordi det er en billigere produksjonsmetode enn å tegne opp bildene for hånd. Man kan ganske enkelt si at når det ikke er merkbart at man har brukt CGI, er det gjort en god jobb (f. eks. Hellsing Ultimate og Karas). Andre ganger, som i dette tilfellet, er det meget øyensynlig at de har brukt en figurmodell laget av mange punkter, og så beveget disse punktene igjennom et dataprogram. I den første traileren så Guts sitt ansikt helt rart ut, og i andre framtonet Zodd seg som bare mange store skyggeflater satt sammen.

 

Det virker så lite naturlig at man sitter igjen med inntrykket av at animasjonsfolkene egentlig ikke er like gode / hardtarbeidende som før.

 

Forstår ikke.. Er det slik at den kommer ut på japansk, i Japan?

 

Isåfall, kan dere japansk?! :ph34r:

Det er nok de færreste av oss som kan både lese og skrive japansk. De som har sett mange, mange serier kan etter hvert en god del ord og uttrykk og har kanskje lært seg marginalt med grammatikk. Disse trailerne henter vi fra andre forum stort sett. ;)

 

Edit: Trailer nr. 3 er oppe på denne nettsiden:

 

http://www.younganim...k/cm/index.html

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...