Gå til innhold

Galaxy S tar USA med storm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Undres på om de høye salgstallene skyldes en del eksport. Bestilte Galaxy S til en kompis nylig, mener han måtte betale over 5000 fra en norsk nettbutikk. Etter hans var ankommet ble jeg såpass misunnelig at jeg måtte ha en selv, bestilte fra Ebay til den nette summen av 2700 -- ligger svært mange Galaxy S på Ebay, i all hovedsak med amerikanske selgere.

Lenke til kommentar

Undres på om de høye salgstallene skyldes en del eksport. Bestilte Galaxy S til en kompis nylig, mener han måtte betale over 5000 fra en norsk nettbutikk. Etter hans var ankommet ble jeg såpass misunnelig at jeg måtte ha en selv, bestilte fra Ebay til den nette summen av 2700 -- ligger svært mange Galaxy S på Ebay, i all hovedsak med amerikanske selgere.

 

2700,- er jo ikke ille, ser de ligger på 4500,- ifølge prisguiden her til lands. Var dette pris ferdig fortollet inn til landet? Noe annet lurt man må tenke på ved bestilling fra USA? Telefonen har norsk-tastatur og språk selvsagt?

Lenke til kommentar

SGS har en lekker skjerm, og bra spesifikasjoner. Desverre har den Samsungs noe forkrøplede skall, som gjør den treg og laggete, og kanskje litt uvant om man kommer fra enten ren Android eller HTCs Sense. Froyo (Android 2.2) er rett rundt hjørnet til den, og om man er i det eksperimentelle hjørnet kan man hente hjemmesnekrede ROM, oppdateringer og lag-fixer på XDA. Det gjør den stort sett bedre og raskere enn ut av esken.

Designeren må ha spist fluesopp. USB og lydplugg øverst, og strømbryter på (høyre)siden?

Lenke til kommentar

 

2700,- er jo ikke ille, ser de ligger på 4500,- ifølge prisguiden her til lands. Var dette pris ferdig fortollet inn til landet? Noe annet lurt man må tenke på ved bestilling fra USA? Telefonen har norsk-tastatur og språk selvsagt?

 

Hvorvidt jeg må betale toll eller vil vise seg, mistenker at selgeren ikke har vært så nøye med korrekt deklarering. 25% + Gebyr vil selvsagt heve prisen litt, men tror fortsatt jeg sparer litt. I tillegg er det snakk om den såkalte "Vibrant"-utgaven, som ikke lar seg oppdrive her til lands (... ettersom den er eksklusiv til T-Mobile).

 

Norsk språk og tastatur fikses kjapt :)

Lenke til kommentar

Jeg er keivhendt og møkk lei av å bli diskriminert. Powerknapp på toppen gjør det likt for alle. Riktignok kan man slå på med hjemknappen, men da må jeg allikevel bruke to hender. USB på toppen gjør at USBkabelen alltid henger i veien. Og at det ikke er noe dedikert LEDlys til varsling ar merkelig. Finnes omveier, men burde vært der.

Lydpluggen er jeg nok enig i.

Lenke til kommentar

I den grad dette tallet er overraskende, så er det overraskende lavt. Men det skyldes at ikke varianter er til salgs ennå. Som kjent vil alle de fire store i USA komme med hver sin variant. T-Mobile sin Vibrant kom til salgs 21. juli, AT&Ts Captivate 15. august, Sprints Epic har salgsstart i dag og Verizons Fascinate ventes å komme for salg 9. september.

 

Jeg har selv AT&Ts variant av Samsung Galaxy S, i897, og må si jeg er strålende fornøyd med telefonen. Men det ble jeg først etter en hel del jobb. Ut av esken, er telefonen nærmest håpløst dårlig. Min telefon har pr i dag firmware for i9000, navigation bar fra HTC, LauncherPro, er rooted og unlocked. Da begynner det å ligne på noe. Med lag fixen jeg har inne, scorer jeg 2350 på Quadrants benchmark, noe som er det dobbelte av Nexus One og/eller Desire med FroYo scorer (jeg har fortsatt Eclair).

 

Regner man med alle varianter av Samsung Galaxy S, vil det overraske meg veldig om den ikke blir mestselgende Androidtelefon i 2010. Og med den massive Android-interessen og tilgangen i USA, ser jeg heller ikke bort fra at den kan konkurrere med iPhone 4 hva salgstall gjelder.

 

Jeg skulle selv ha iPhone 4, men endte opp med Galaxy S etter at hverken min lokale AT&T-forhandler eller Apple Store hadde telefoner inne på lager. Og jeg har ikke angret et sekund.

 

Utviklermiljøet for Galaxy S-telefonene er stort. Det mest fantastiske syns jeg er at det nå en gratis unlock-app tilgjengelig på Market som gir deg unlock-koden. En kode ingen av de amerikanske operatørene lett gir fra seg. Har du en operatærlåst Galaxy S, søk etter 'SGS unlock' på Market.

 

Er man ikke langt over gjennomsnittlig intressert i å tweake og flashe telefoner selv med det det måtte medføre av risiko, bør man dog ligge langt unna variantene som er tiltenkt det amerikanske markedet. Man får en veldig mye dårligere telefon enn den europeiske i9000 'out of the box'. I tillegg vil jo hverken Sprint- eller Verizon-versjonen fungere i Norge, mens T-Mobiles variant muligens ikke gir 3G i Norge. AT&T Captivate har jeg selv brukt i Norge med OneCall noen dager uten å støte på problemer.

Lenke til kommentar

hpndt: Beklager at jeg ikke tenkte på skeivhendte.. Men jeg prøvde å holde den på samme måte med min venstrehånd, og hadde ikke noe problem med å trykke på power-knappen med venstre pekefinger.

 

Anyway, jeg bruker home-knappen for å vekke den. Den er ganske nøytralt plassert. Og synes ikke USB-kabelen er i veien, heller mer ryddig da jeg slipper å ha kabelen under telefonen, da kabelen skal bakover uansett :p Men det er en smaksak, helt klart. LED-lys har jeg ikke ahtt på noen av mine tidligere telefoner, så igjen plager det meg ikke. 

 

Før hadde jeg N97 og forventa meg å savne tastaturet når jeg kjøpte meg SGS, men der tok jeg feil :)

 

 

Lenke til kommentar

Den styggeste feilen med denne telefonen er at man (i allefall inntil videre) må ha Windows for å oppdatere firmware. Hadde jeg visst dette hadde jeg ikke kjøpt den.

Oppdateringer på Magic og N1 gikk mye lettere, via minnekort. :)

 

Hardtastatur kan jeg ikke huske å ha hatt på noen telefon.

Lenke til kommentar

 

2700,- er jo ikke ille, ser de ligger på 4500,- ifølge prisguiden her til lands. Var dette pris ferdig fortollet inn til landet? Noe annet lurt man må tenke på ved bestilling fra USA? Telefonen har norsk-tastatur og språk selvsagt?

 

Hvorvidt jeg må betale toll eller vil vise seg, mistenker at selgeren ikke har vært så nøye med korrekt deklarering. 25% + Gebyr vil selvsagt heve prisen litt, men tror fortsatt jeg sparer litt. I tillegg er det snakk om den såkalte "Vibrant"-utgaven, som ikke lar seg oppdrive her til lands (... ettersom den er eksklusiv til T-Mobile).

 

Norsk språk og tastatur fikses kjapt :)

 

Bor du nært svenskegrensa kan du vel få de til å sende den poste restante, og hente den på et svensk postkontor. Slipper da at det ekle norske tollvesenet skal sette seg på bakbeina. Mulig du må betale svensk moms, men den kan du trolig få tilbakebetalt.

 

Edit: Funker vel heller dårlig fra USA, men skal funke bra innenfor alle EU-land.

Endret av Lacim
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...