Gå til innhold

Treningsoppsett, fokus på befalskole


Anbefalte innlegg

Har nå funnet plass til å trene fem ganger i uken i en halvannen time hver dag. (dette pga skole)

 

Har bare skrapt frem et forslag der jeg lurer på om dette treningsettet er passende for mitt fokus på å klare befalskole kravene med god margin...

 

Mandag: Jogge på mølla i rundt en halvtime tre kvarter etterfulgt av en 20 minutters sykkling

Tirsdag: Styrketrening bryst/mage

Onsdag: Styrketrening lår

Torsdag: Styrketrening rygg

Fredag: Samme som mandag

 

Er dette noe å satse på? Om dette er en bra plan skal jeg etterhvert fylle inn med treningsøvelser..

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå funnet plass til å trene fem ganger i uken i en halvannen time hver dag. (dette pga skole)

 

Har bare skrapt frem et forslag der jeg lurer på om dette treningsettet er passende for mitt fokus på å klare befalskole kravene med god margin...

 

Mandag: Jogge på mølla i rundt en halvtime tre kvarter etterfulgt av en 20 minutters sykkling

Tirsdag: Styrketrening bryst/mage

Onsdag: Styrketrening lår

Torsdag: Styrketrening rygg

Fredag: Samme som mandag

 

Er dette noe å satse på? Om dette er en bra plan skal jeg etterhvert fylle inn med treningsøvelser..

 

Mandag: styrketrening

Tirsdag: Jogge/sykling

Onsdag: styrketrening

Torsdag: jogge/sykling

fredag styrketrening

 

La musklene dine å få rundt 2 døgn med hvile før du pusher på igjen.

Lenke til kommentar

Åssen øvelser har du tenkt å ha med? trene på treningstudio eller hjemme?

 

Viss du trener på treningstudio. Så er det vanskelig å ha rygg og lår på 2 forskjellige dager. Siden du bruker ryggen i mange øvelser som man trener bein ( f,eks knebøy og markløft)

Endret av Sno
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv tenkt å søke meg inn til befalsskolen neste år. En venn av meg var på FOS i sommer, og har snakket med et par som har gjennomført befalsskolen, samt en bror i TMBN, som alle sier at kondisjon er desidert det jeg burde trene fokusere mest på, og vil derfor anbefale å legge inn flere kondisjonsøkter.

Lenke til kommentar

Tren spesifikt pull-ups (ikkje chins), hang-ups og sit-ups - etter Forsvaret sin standard. Var på FOS i sommar, og var veldig mange som sleit pga mangel på riktig teknikk/utførelse.

 

Trente sjølv denne sirkelen:

 

1. pull-ups

2. push-ups

3. sit-ups

4. dips

 

3 sett med x-antal repitisjonar. Ingen pause mellom øvingane. Pause på 2 minutt mellom kvart sett. Og dette fungerte veldig, veldig bra! Ei treningsøkt varer rundt 20min, 30-35min med oppvarming. Dette trente eg 4 gongar i veka, og mot slutten byrja eg kjøre 2 økter i veka der eg brukte belte med ekstra vekt på pull-ups, benkpress i staden for push-ups, belte med vekter på dips og vekt på sit-ups. Desse dagane var målet å klare 5-6 repitisjonar i kvart sett, bortsett frå sit-ups der det gjerne vart fleire. 3 sett med dette også.

 

Progresjon er utruleg viktig, og heile tida presse seg sjølv. For pull-ups blei redninga mi negative pull-ups, dette brukte eg veldig mykje i byrjinga, men også dei dagane det var ekstra tungt å trene.

 

Lykke til!

 

Edit: og ikkje gløym kondisjonstrening!

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå funnet plass til å trene fem ganger i uken i en halvannen time hver dag. (dette pga skole)

 

Har bare skrapt frem et forslag der jeg lurer på om dette treningsettet er passende for mitt fokus på å klare befalskole kravene med god margin...

 

Mandag: Jogge på mølla i rundt en halvtime tre kvarter etterfulgt av en 20 minutters sykkling

Tirsdag: Styrketrening bryst/mage

Onsdag: Styrketrening lår

Torsdag: Styrketrening rygg

Fredag: Samme som mandag

 

Er dette noe å satse på? Om dette er en bra plan skal jeg etterhvert fylle inn med treningsøvelser..

 

Har du trent lenge, slik at du er rutinert med treningen? Hvis ikke tror jeg det programmet fort kan bli litt overkill med tanke på motivasjon å det å gidde å trene. Som tidligere er sagt så trenger muskelgruppene hvile (helst 48 timer etter en hard økt) så du burde kanskje kutte litt ned. :)

Lenke til kommentar

Er såpass rutinert at jeg trener, om timeplanen min på skolen tillater det, fire ganger i uken fast.

Har dog endret lit på den planen, så nå er det;

 

Mandag; Styrke rygg

Tirsdag; Jogger så langt jeg kan + sykkel

Onsdag; Hviledag

Torsdag; Styrke bryst

Fredag; Intervalltrening på mølla + sykkel

 

Forøvrig er jeg nå oppe i 7km på mølla på 38 min, så målet mitt om å kunne jogge over en time i strekk begynner å nærme seg.. =)

 

Angående motivasjon er det et sterkt ønske om å ta hele min utdannelse på krigskolen i forsvaret, eneste måten å komme inn på er å trene, så jeg har i det minste et fastsatt mål :)

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...