Gå til innhold

Test: A.C. Ryan Playon HD og Playon HD Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tips JohndoeMAKT :)

 

Scart/kompositt-bommerten var litt flau, men hva .mkv angår unnskylder jeg med at det er det som er listet hos A.C. Ryan. Når det er sagt, du har selvsagt helt rett likevel -- artikkelen er oppdatert :)

 

toro3, det tror jeg nesten -- her fungerte som sagt nevnte formater uten problem.

Lenke til kommentar

Hva legger du i helt kurrant? Jeg har vært borti mye rart når det gjelder lyd over HDMI. Min erfaring er at selvom et produkt er speisfisert med feks DTS-HD master så betyr ikke det nødvendigvis at den når fram til Receiveren i det formatet, men at en BluRay med det formatet gir lyd (ie produktet klarer å tolke formatet).

 

Så det jeg i grunn lurte på var; hva legger AC Ryan i spesifikasjonen "DTS-HD Master Audio (passthrough core stream & downmix to stereo)". Kommer lyden fram til receiver uten at den er tuklet med?

 

Hele poenget med å ha en god receiver er jo at den skal få lov til å gjøre jobben, og at kilden bare leverer datastrømen. Da trenger man ikke å bekymre seg om bra eller dårlig lyd i en billigere enhet.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Xell: Lyden via HDMI går via den innebygde dekoderen (Dolby Digital og DTS), så man kan vel forsåvidt påstå at den blir tuklet med ja. Når det er sagt, kan man også velge RAW om man velger lyd via SPDIF.

 

tevil: YAMJ ble dessverre ikke testet nei, men begge boksene skal støtte det fullt ut. Hva tenker du på med fysiske harddisker? Jeg streamet primært filmer og musikk fra en server, som da naturligvis er stappet med harddisker :p

Lenke til kommentar

Ok, da får jeg bare vente å se. RAW kan like gjerne bety at den sendes som linear PCM så det er litt lite beskrivende, noe som er unødvendig over HDMI 1.3. Sammtidig kan spec-beskrivelsen "passthrough core stream" antyde at den sender strømen "uten å tukle med den, men ikke sender diff-strømmen som inneholder DTS kompresjonsavviket.

 

Lyden er helt sikkert bra, men jeg må innrømme at jeg synes det er frustrerende at det alltid må tukles med rene digitalstrømmer som helst skulle vært sendt videre uendret.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har lest flere anmeldelser av mini-boksen som alle skryter fælt av boksen. Lite skjønner jeg av det.

Ønsket meg en mini til jul og pussig nok lå det ikke en under juletreet ;)

 

Fem minutterr etter jeg koblet den opp så jeg imidlertid hvor dette kom til ende. Mini'n baserer seg kun på eksterne kilder ettersom den ikke har egen harddisk. Da burde grensesnittet mot nettverks-share funket som bare det, men det er bare drit fra ende til annen. Mediabiblioteket katalogiserer f.eks ikke nettverksfoldere, browserfunksjonen støtter ikke cover-art og er et klikkehelvete nedover en folderhierarki før man finner filmene. YAMJ-integrasjonen er en vits.

 

At noen kan anbefale denne boksen til bruk mot nettverk er for meg en stor gåte. Selve kvsliteten på avspilling mht lyd, bilde og formatstøtte er bra, men grensesnittet er rett og slett helt utbrukelig. Min eksisternde løsning med PS3/PS3 Mediaserver fremstår utolig nok som mye mer elegant. Eneste fordelen med PlayOn-mini er at jeg kan bruke Harmony-fjernkontrollen min.

 

Det jobbes med en FW som vistnok skal slippes i januar, GUI2.0. Det er kanskje bare to-tre uker til, men jeg veit ikke om jeg engang gidder å ha denne boksen i hus så lenge. USB-disk tilkoblet bedrer situasjonen bittelitt, men da er poenget vekk for min del, har filserver i boden.

 

Skikkelig skuffet!! Tester av produkter som henvender seg til nettverksstreaming burde virkelig trekke for manglende nettverksstøtte..

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...