Gå til innhold

Kingston overrasker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Artig, men jeg hadde likt det bedre om en minneprodusent kom med en standard festeanordning for kjøling. Produsenten kunne produsert ulike kjølemoduler slik at en kunne bytte til flytende kjøling på alle produsentens ulike minnebrikker (eller til mer effektive luftribber).

 

Det har lenge vært lettere irriterende i dag at en del brikker kommer med kjøling som gjør at en ikke får plass, enten brikkene seg imellom eller at høyden gjør at CPU kjøler kommer i veien. Dette kunne også bli løst med at kjølingen relativt enkelt kunne byttes med andre utgaver enten det er luftribber eller vann.

Ofte er det noe herk og få kjøleribber av brukkene og f.eks. thermalright ribber passer ikke nødvendigvis like godt på alle varianter av ram brikker.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Artig, men jeg hadde likt det bedre om en minneprodusent kom med en standard festeanordning for kjøling. Produsenten kunne produsert ulike kjølemoduler slik at en kunne bytte til flytende kjøling på alle produsentens ulike minnebrikker (eller til mer effektive luftribber).

+1

standard monteringspunkter/mekanismer, om enn kun for brikker av en fysisk dimensjon for hver produsent ville hjulpet.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Minne moduler blir ikke så varme at de begyner å utvikle røyk eller gløde. Maks jeg har vært bort i er mot 50c og det uten luftstrøm som kan kjøle de ned. Bruk av vannblokk på noe som ikke blir varm og noe som allerede fint kjøles passiv er useriøst. Kan forstå vannkjøling for cpu og gpu siden der sitter store vifter som ofte bråker og dermed har vannkjøling noe fordel. Hva blir nå neste? Vannkjøling til hdd, skjerm og dvdrom?

Lenke til kommentar

Minne moduler blir ikke så varme at de begyner å utvikle røyk eller gløde. Maks jeg har vært bort i er mot 50c og det uten luftstrøm som kan kjøle de ned. Bruk av vannblokk på noe som ikke blir varm og noe som allerede fint kjøles passiv er useriøst. Kan forstå vannkjøling for cpu og gpu siden der sitter store vifter som ofte bråker og dermed har vannkjøling noe fordel. Hva blir nå neste? Vannkjøling til hdd, skjerm og dvdrom?

Når du øker volt på RAM samtidig som du øker frekvens og med kontinuerlig høy last kan det fort bli en del varmere, og stabilitet ved overklokking er omvendt proporsjonalt med temperatur. Kan du holde RAM på 30-35 grader i stedet for 50-60 er det mulig med stabilt høyere frekvens eller lavere timings ved samme spenning.

 

Vannkjøling til HDD har finnes lenge, da som ramme for en eller fler 3,5" i 5,25" slots. Da HDD har lengst levetid ved ~35C (ref google studie) er det ikke mye vits i å vannkjøle om man har under 25C på vannet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...