Gå til innhold

E3 2010: Natal omdøpes til Kinect (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kinect? Æsj for et ord. Trangt og ufullbyrdet. Hvis jeg får dette til jul kommer jeg til å svare "en xbox-dings" om noen spør.

Hva er galt med det? Ordet kommer tydeligvis fra "kinetic", hvilket henspeiler bevegelse. Jeg liker det! : )

 

NATAL! Det var meningsløst!

Lenke til kommentar

Natal var også rimelig jalla, men som kodenavn funket det greit nok, låt litt mystisk. Utgangslyden i "kinect", "kt", blir bare trang, avbrutt og rar på norsk, det stopper liksom litt opp etter k-lyden, og så tvinger t-en seg frem som et antiklimaks på slutten. Særlig når kjeften allerede er trang nok etter i-en og e-en, det klinger ikke. Det kan tilgis i allminnelige ord som "knekt", "slekt", "kjekt" osv, men dette skal liksom være et revolusjonerende vinnerprodukt.

Lenke til kommentar

Natal var også rimelig jalla, men som kodenavn funket det greit nok, låt litt mystisk. Utgangslyden i "kinect", "kt", blir bare trang, avbrutt og rar på norsk, det stopper liksom litt opp etter k-lyden, og så tvinger t-en seg frem som et antiklimaks på slutten. Særlig når kjeften allerede er trang nok etter i-en og e-en, det klinger ikke. Det kan tilgis i allminnelige ord som "knekt", "slekt", "kjekt" osv, men dette skal liksom være et revolusjonerende vinnerprodukt.

"kinekt", er ikke vanskelig å si?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...