Gå til innhold

Anmeldelse: Alpha Protocol (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i anmeldelsen. Det er ikke et bra skytespill, og joda, det kunne sett penere ut og hatt litt bedre AI. Men tar man det for hva det er finner man et meget bra spill. Hadde for eksempel et oppdrag der jeg skulle finne en fyr, og før jeg startet valgte jeg å bestikke noen folk for å skape en avledningsmanøver litt utenfor området. Det gjorde at de aller fleste vaktene hadde stukket av da jeg startet oppdraget. Noen andre kunne selge meg et kart over området, og så videre. Liker sånne detaljer. ;)

 

For øvrig synes jeg det var litt merkelig at Mass Effect ikke ble nevnt i anmeldelsen? Spillet er tvers gjennom basert på ME, helt ned til dialogen og skills. Det er en spion i stedet for science fiction, men motoren er om ikke den samme, så svært basert på den. Men det er jo ikke negativt. :)

Lenke til kommentar

@vikingkylling

 

Jeg nevner Mass Effect i forhold til dialogsystemet, men ser ikke helt de samme linjene hva gameplayet anngår. Både ME2 og AP bruker Unreal Engine (selv om ME2 benytter en litt nyere utgave), men jeg synes det ville gitt et skjevt bilde å sammenlikne disse spillene da sniking og de ulike måtene å løse oppgaver på i AP er i stor kontrast til ME2's "Guns blazing" tilnærmelse til alle oppdrag :)

Lenke til kommentar

Har på følelsen at anmelder muligens har vært litt for snill her.

Utifra venner som har testet dette ut og metacritics så er det enormt hvordan noen hater mens andre elsker dette spillet.

Metacritcs ser ut til å havne på en svak 7'er.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Virker som AP er ekstremt avhengig av hva du velger å gjøre med karakteren din. For å si det sånn, å snike rundt med +2 i Stealth skills er det lite vits i. Går man en millimeter ut forbi en palle e.l., så blir du sett (t.o.m. av fi som har ryggen vendt mot deg).

 

Men jo, helt greit spill ellers. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...