Gå til innhold

Se N8 ta kontrollen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I mine øyne er ikke dette særlig spennende fra Nokia sin side. I dag har det blitt naturlig at flere og flere skaffer seg cloud lagring (for eks DropBox) fremfor usb minnepinne/ekstern hdd. Vi går mer og mer mot trådløs overføring, enten gjennom bluetooth eller wlan. Dessuten er det vel lite praktisk å gå rundt med en slik kabel i lomma.

Lenke til kommentar

I mine øyne er ikke dette særlig spennende fra Nokia sin side. I dag har det blitt naturlig at flere og flere skaffer seg cloud lagring (for eks DropBox) fremfor usb minnepinne/ekstern hdd. Vi går mer og mer mot trådløs overføring, enten gjennom bluetooth eller wlan. Dessuten er det vel lite praktisk å gå rundt med en slik kabel i lomma.

Joda, cloud er fremtiden, men hvor mange i dag har egentlig ubegrenset datatrafikk på sitt abbonnement? Hvem har satt opp DLNA/UPnP og N-standard nettverk hjemme? Hvor mange kameraer støtter trådløs overføring?

 

Sammenlign det med antallet som bruker minnepenner eller har en ekstern harddisk, så tror jeg fort du ser hvor mange som kan ha nytte av USB Host.

 

Du har et godt poeng angående at det er litt upraktisk med adapter til Micro-USB. Har tidligere undret over hvorfor ikke PC'er med tiden går over til Micro-USB. Det vil gi bredere støtte for USB-enheter til mobiler og spare plass på bl.a. bærbare pcer. Noen som vet om vi med tiden beveger oss over på Micro-USB på dataer?

Lenke til kommentar

"Med tiden" beveger vi oss mot trådløs overføring. :)

 

Mulig vi stopper innom micro-usb, men er liten sannsynlighet for at den tar over for USB. Blir isåfall i tillegg.

 

Se for deg at du glemmer en micro-USB minnepenn i siden på laptopen, og putter den i vesken. Takk for deg, minnepenn og laptop!

 

EDIT: Glemte en ":)"

Endret av conflict
Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg ikke har valgt ubegrenset trafikk til mitt abbo. er at det sluker sinnsyke mengder med strøm. Dette må produsentene bli bedre på for at det skal bli aktuelt for min del.

 

At det sluker strøm kan det godt gjøre. Men batteriet må vare lenger/ha bedre kapasitet.

Lenke til kommentar

Mulig vi stopper innom micro-usb, men er liten sannsynlighet for at den tar over for USB. Blir isåfall i tillegg.

 

Se for deg at du glemmer en micro-USB minnepenn i siden på laptopen, og putter den i vesken. Takk for deg, minnepenn og laptop!

Det produseres fortsatt floppy-disketter, at XP er det mest brukte operativsystemet, og CD'er er vanligste måte å overføre store filer. Det er klart at fremtiden er trådløs, men det tar lang lang tid før vi er der. Å støtte dagens teknologier på best mulig måte er ikke noe minus.

 

Se for deg at du glemmer en micro-USB minnepenn i siden på laptopen, og putter den i vesken. Minnepennen var så liten at du ikke trengte å ta den ut :) Vi har i dag såkalte nano-sendere til bl.a. trådløs mus og bluetooth. Disse vil kunne bli enda enda mindre med micro-USB.

Lenke til kommentar

Det produseres fortsatt floppy-disketter, at XP er det mest brukte operativsystemet, og CD'er er vanligste måte å overføre store filer. Det er klart at fremtiden er trådløs, men det tar lang lang tid før vi er der. Å støtte dagens teknologier på best mulig måte er ikke noe minus.

Det er jeg helt enig i. Vi kommer nærmere, med induktiv lading og utbredelse av BlueTooth, og i praksis, er det faktisk mulig å produsere en pc helt uten kontakter i dag. Problemet er bare at det er så mye penger lagt i USB og liknende trådede løsninger, at "de" ikke vil at vi skal bruke trådløst enda.

 

Kanskje vi får en pc kun med HDMI og USB-porter om noen år. Ville vært veldig bra imo :)

 

Se for deg at du glemmer en micro-USB minnepenn i siden på laptopen, og putter den i vesken. Minnepennen var så liten at du ikke trengte å ta den ut :) Vi har i dag såkalte nano-sendere til bl.a. trådløs mus og bluetooth. Disse vil kunne bli enda enda mindre med micro-USB.

Ja, jo. Skjønner hva du mener. Men de aller fleste "nano-sendere" stikker allikevel ut av pc-en. Det er først og fremst fordi de skal få bra signal, og at det skal være mulig å fjerne dem. Om de blir enda mindre, får man ikke tatt dem ut av PC-en. Sånn sett, kunne vi heller brukt et mer liknende micro-SD-format. Det har jo trykk-åpning på brikkene sine, så tror det er mer brukbart enn micro USB. Det skjuler i tillegg enheten inni datamaskinen/telefonen!

Lenke til kommentar

Denne ser jo so litt uresponsiv ut for ikke snakk om at symbian3

ser.. vel rett og slett stygt ut. Elementer og grafikk henger ikke

sammen design messig og ser velig ut som de er random plassert.

 

Hadde forventet mere en dette fra Nokia sitt nye flagskip,

og hvorfor i allværden vil noen selge sin Desire og kjøpe denne? :p

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå de som bytter fra Android til Nokia, selv byttet jeg andre veien og ser "rotet" som er på en android mobil.

Ingen mulighet for egen mappestruktur, dette er ikke veldig smart når man har et hav av morsomme, men lite nyttige programmer man kan innstallere. Når man skriver lengre meldinger dekker ordforslagene over det du skriver slik at du må bekrefte hvert ord som skrives, kanskje fordi mine fingre ikke er tynne pianofingre.

 

De aller fleste program krever nett tilgang og da løper kronene fort. En Android rett ut av esken er ei gullgruve for alle nettoperatører, sjekk din egen regning og se selv hvor mye som går med til dette.

 

Flere har nå abbonement til 99,- mnd for 500Mb. Jada, de skryter av at du kan laste ned SÅ MYE, sannheten er en helt annen. Da blir også pris og hastighet en helt annen om du overgår denne grensen.

 

Så tilbake til N8, en kongemobil, alt er strukturert og velkjent for veldig mange nå og kommer fortsatt til å bli mer utbredt enn det er i dag.

Alt er gjennomtenkt i symbian, du vet hvor du finner det du trenger, i tillegg har den kamera som kan ta bilder av personer og annet som er i bevegelse, det har man ikke sjans til med Android telefoner.

 

 

Det man kanskje kan si at en Nokia med symbian blir en telefon man før kallte en "dum" mobil og at android og WM er smart mobiler. Sannheten er jo ikke slik, Nokia er fullt på høyde, bare mer brukervennlig og lettforstått for de som nå bruker Nokia.

 

Da skal jeg tilbake til min Legend og prøve å fjerne mye søppel som andre har skrevet at jeg bare måtte ha.

Lenke til kommentar

Hadde forventet mere en dette fra Nokia sitt nye flagskip,

og hvorfor i allværden vil noen selge sin Desire og kjøpe denne? :p

 

Fordi denne dekker de mangler jeg synes Desire og Android 2.1 har. Nokia har et mye bedre program for å organisere telefonen via datamaskinen, man kan sende meldinger og mye mer ved kun å koble til en kabel til telefonen.

Nokiaen tilbyr en bedre, gratis GPS-løsning.

Symbian har en bedre Podcast-løsning, jeg har ikke funnet noen jeg synes er gode nok på Android Market.

N8 har USB-hostfunksjon, HDMI-utgang og FM-sender.

I tillegg har N8 et mye bedre kamera, for de som trenger det.

Lenke til kommentar

-

Denne telefonen har ikke vanlig S60, som du gir inntrykk av å tro. Den har Symbian ^3.

Det vet jeg da, har faktisk lest om den på Nokia sine hjemmesider. Dette gjør den sannsynligvis bare enda bedre. Har fulgt symbian fra 7650 til N86 og N97, og de har bare blitt bedre og bedre.

 

Legger like gjerne min Legend ut for salg, venter på denne. Så slipper jeg å dra på to telefoner for å ta bra bilder, og ha batteri som varer en hel dag.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg det er dramatisk mange som forhåndsdømmer denne telefonen nedenom og hjem bare fordi operativsystemet har "Symbian" i navnet sitt.

 

Hadde det het noe annet, men i bunn og grunn vært samme OS bare litt annet UI, men alikevel samme funksjoner, så hadde det plutselig blitt greit...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...