Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp, jeg kom opp til R1 eksamen - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Så andre hadde laget tilsvarende tråder om andre eksamener, og da tenkte jeg at R1 elevene ikke kan være dårligere!

 

I denne tråden kan man for eksempel snakke om:

 

  • Hva du kommer til å øve mest på
  • Hvor lang tid du kommer til å bruke på å øve
  • Hjelpe andre
  • Gi forslag til fine oppgaver å regne

osv..

Endret av bajas11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg kommet opp i noe eksamen, men har selv vært i samme posisjon så jeg tenkte jeg kunne dele par tips.

 

Beste treningen er uten tvil å gjøre gamle eksamenoppgaver. Gjør ferdig en hel eksamen og sjekk med løsningforslag etterpå. På den måten kan du kartlegge hva du eventuelt trenger å øve mer på.

 

Denne siden anbefales:

http://www.eksamensoppgaver.org/

 

Mitt andre tips er ikke ha alt for mye av formler og bøker på eksamen. Det kan skape forvirring og unødvendig bruk av tid på å finne rette siden, tema etc.

Lenke til kommentar

Hadde tentamen for et par uker siden, så det meste sitter fortsatt. Etter hva jeg har sett på tidligere eksamener blir vel del 1 bestående av "enkle" derivasjonsoppgaver, logaritmer, grenseverdier, polynomdivisjon og kanskje en liten vektoroppgave. På del 2 litt sannsynlighet og en litt større oppgave om funksjoner og en geometri/vektoroppgave. Ser forøvrig at det ikke har blitt gitt noen oppgave om vektorfunksjoner i 08 og 09, så kanskje vi får det. Eksamenene de foregående årene har ikke vært så veldig vanskelige, så om vi får noe lignende skal hvertfall ikke jeg klage :)

Lenke til kommentar

Jeg kom også opp i R1-eksamen, noe jeg ikke hadde lyst på. Men nå har jeg kommet opp, så jeg får bare gjore godt ut av det!

 

Hvordan har dere tenkt til å forbrede dere?

Jeg skal nå først gjøre en gammel eksamensoppgave, og dermed begynne fra kap.1 og repetere hele boken. Kanskje et kap. for hver dag elr no..Også skal jeg gjøre mange eksamensoppgaver

Er det noe annet dere vil anbefale?

 

Og dere som har kommet opp i R1 før: Hvordan var eksamen? Vanskelig, lett? Vet jeg ikke skal utifra det samme, men greit å vite uansett. O hvordan forberedet dere dere til eksamen?

 

Lykke til da folkens! :)

Lenke til kommentar

Jeg har en liknende plan, å konsentrere meg om ett og ett kapittel i bokas rekkefølge. Etter jeg har gjort oppgavene til f.eks kapittelet om vektorer, tar jeg prøven vi hadde i emnet på nytt og sjekker hvordan jeg klarer meg før jeg går videre til neste. Innimellom tar jeg også gamle tentamener og de to eksamenene jeg har tilgjengelig helt til slutt. Jeg er spent på hvordan nivået på prøven blir, de to forrige varierte veldig i vanskelighetsgrad!

Lenke til kommentar
Og dere som har kommet opp i R1 før: Hvordan var eksamen? Vanskelig, lett? Vet jeg ikke skal utifra det samme, men greit å vite uansett. O hvordan forberedet dere dere til eksamen?

 

Jeg var oppe i R1 i fjor. Eksamen var generelt lettere enn heldagsprøven jeg hadde hatt tidligere, men jeg gjorde en eller annen feil som trakk meg ned til 5. Har inntrykk av at veldig mange (inkludert meg) slet på Oppgave 2 på del 1. Jeg forberedte meg til eksamen slik jeg forberedte meg til alle andre matteprøver, ved å gjøre oppgaver.

Lenke til kommentar

Jeg hadde R1 for noen år siden. Det var vanskelig, tror jeg. I tillegg til at de hadde lagt ved en misledende figur. Haha.

Generelt sett gjelder det å gjøre gamle eksamenssett. Du kan ikke forberede deg bedre enn det. Det er det eneste som gjelder. Kjør gamle eksamenssett, evt løs oppgaver fra oppgaveboka. Pensum burde en ha kontroll på rett forann eksamen.

Lenke til kommentar

Jeg kom også opp :p Jeg har vært rimelig slæk i matten i år, så prøver å catche opp med alt nå...

 

jeg har regna "trekant-oppgaver" i oppgavesamlinga, (de litt vanskeligere oppgavene) for å drille regler og slikt, til alle kapittlene i boka. tenker å bruke tirsdag og onsdag på å regne gamle heldagsprøver :p Du vet du har gjort det for dårlig, når du gjentatte ganger per kapittel tenker "faen, dette har jeg ikke hørt om før engang.."

 

//Blarcky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...