Gå til innhold

Google Dokumenter oppgraderes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dere må ha gått glipp av en VIKTIGT ting jeg:

 

Google turns up the heat on Office with collaboration tweaks

Not all the news about Google Docs is good, though. Thanks to Google's discontinuation of Gears, those who rely on offline access to Google Docs will lose that ability as of May 3, 2010. Google is careful to mention that this doesn't affect offline access to Google Calendar or Gmail, and says the company is "working to support an improved offline access option in the future."

Lenke til kommentar

Google er harde på å få økt bruken av html5. Småskeptisk til det her.

 

Skeptisk til html5?

 

Forøvrig er vel alle bortsett fra Adobe veldig klare for html5 og mulighetene det gir.

 

 

 

Oppdateringen av Gdocs nå er først og fremst en merkbar ytelses-forbedring for meg, heller enn ny funksjonalitet. Jeg bruker nesten utelukkende Google Spreadsheets på jobb og spesielt det at flere regneark med faner nå loader i bakgrunnen gir en merkbart bedre brukeropplevelse.

 

De nye samarbeidmulighetene i Gdocs de har lånt fra Wave er sikkert flott i større organisasjoner, på samme måte som Wave.

 

Ellers har scriptingfunksjonene i Gdocs virkelig åpnet øynene mine for mulighetene som ligger i det å jobbe i skyen.

Lenke til kommentar

Du mener vel MS?

Grunnen til at jeg er litt skeptisk er at HTML5 ikke er ferdig spesifisert ennå og endringer kan forekomme. Men tror du misforstår når du tenker deg at html skal erstatte flash, det er ikke riktig. Flash og HTML vil fortsatt leve sammen i harmoni, flash har flere muligheter og er lettere å jobbe med enn html5. Så at flash skal forsvinne med det første har jeg ikke tro på, uansett hva eplefanatikere måtte mene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...