Gå til innhold

JVC med ny toppmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sikkert verd å merke seg at økningen i antall bilder per sekund går ut over oppløsningen for å holde nede datamengden som skal behandles i kameraet og lagres. Rettere sagt er det snakk om følgende hastigheter, oppløsninger og formater:

 

UXP 60i  1920 x 1080  	24Mbps  MPEG-4 AVC/H.264 (AVCHD)
XP 60i 	1920 x 1080 	17Mbps 	MPEG-4 AVC/H.264 (AVCHD)
SP 60i 	1920 x 1080 	12Mbps 	MPEG-4 AVC/H.264 (AVCHD)
EP 60i 	1920 x 1080 	5Mbps 	MPEG-4 AVC/H.264 (AVCHD)
600fps 	640 x 72 	17Mbps 	MPEG-4 AVC/H.264 (AVCHD)
300fps 	480 x 116 	17Mbps 	MPEG-4 AVC/H.264 (AVCHD)
120fps 	480 x 270 	17Mbps 	MPEG-4 AVC/H.264 (AVCHD)

Lenke til kommentar

At det er lave oppløsninger på high speed er ikke noen overraskelse, men VELDIG greit å ha en slik oversikt, så takk for den Simen1 :)

 

Syns det ser ut som et lovende kamera med optikk av den mer brukbare typen. Kunne godt tenkt meg et slikt et.

 

Forresten, prisen her i Norge (på lager nå) er på mellom ca 9600,- til 11000,- kr i følge et kjapt søk på prisguiden, ikke rundt 7000 kr som dere påstår i artikkelen.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke en viewfinder på den? Men kun et LCD display.

Det er dessverre ikke vanlig på kamera i denne klassen. Jeg selv og flere jeg kjenner har savnet dette, siden det kan være mer praktisk under visse lysforhold.

 

-----

 

Denne typen kamera er generelt egnet til filming av familie (f.eks. junior lærer å gå) under gode lysforhold. Ved svak belysning eller sterkt sollys er de uegnet. I tillegg har de ofte dårlig optikk og stabilisator, i tillegg til at de er små og lette, og folk gjerne holder de langt ute i luften. Dette resulterer gjerne i urolige bilder som jeg synest er plagsomt å se på, men meg om det. Viewfinder (om den brukes) vil medføre at kamera holdes på en måte som gjerne gir roligere bilde.

 

Kamera som jeg sikler på nå for tiden er Sony HXR-NX5E, men så var det prisen da. Men skal du lage noe som andre enn nærmeste familie skal ha glede av så må du nok opp i den klassen der.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...