Gå til innhold

Test: Corsair Obsidian 700D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kabinettet likte jeg mye bedre :D Uten sidevindu med bue og uten hotswap på HDD utenfra. Liker ikke at man bare kan åpne en luke og stikk av med harddiskene. Hvis Corsair fortsetter i denne retninger med kabinett framover, da blir mitt neste kabinett Corsair.Men de burde fått inn litt fler harddisker

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Investerte penger i et Obsidian 800D og kan ikke si noe annet enn at jeg er kjempefornøyd.. Ideen med å gjømme kablan bak kabinettveggen syntes jeg var genial..Min pc e så ren invendig som den kan bli, temperaturen er cooold og den er stillegående som fyyy. Ingen strips har jeg måtte bruke for å skjerme kabler mot viftene.

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Obsidian er ikke bra nok for luftkjøling. Ingen andre enn overlock3d.net som faktisk har påpekt dette. Alle andre roser kabinettet i skyene, og bryr seg ikke om de høye temperaturene.

 

Jeg har selv obsidian 800D og kan si at det er det kabinettet med best luftstrøm/gjennomtrekk enn noe annet kabinett jeg har prøvd (uten å selv modifisere det). Temperaturene er veldig bra med stock kjølere som er en god indikator på at kabinettet selv står for mye av kjølingen. Når det gjelder tester av hardware vil man fort finne ut at flertallet som har kommet fram til samme konklusjon om ytelse ofte har rett. Om du velger å leve i omvendtland får være opp til deg :p

Lenke til kommentar

Godt at de endelig fikk fjernet vinduet. Man skal da opprettholde et visst snev av seriøsitet på gutterommet.

 

Jeg bestilte et sidepanel uten vindu direkte fra Corsair. Det ble ikke spesielt dyrt. Så nå kan jeg velge om jeg vil ha vindu eller ikke, med andre ord faktisk få i pose og sekk. :)

 

Jeg kan heller ikke forstå sytingen om for høye temperaturer i 800D. Jeg er eksepsjonelt fornøyd med temperaturene i mitt oppsett (bl.a. 2 stk 5870 i kabinettet).

Lenke til kommentar

Kabinettet er for høyt priset synes jeg.

Om en sammenligner med feks Fractal Design som hardware testet for en litt siden så blir det nå et enkelt valg for min del. Du får jo nesten 3 fractal for prisen av Obsidian 700.Ren galskap. Personlig ville jeg aldri lagt så mye i et kabinett sålenge kabinettet ikke tilfører noe spesielt. Forstå meg rett, har selv også lagt ned penger for bl.a Lian Li Cube som vel kostet 2-3000 i sin tid. Men da fikk jeg noe ekstra. Monster kabinett.

Slik jeg ser det så er ikke "smart-knappen" til Obsidian for å løsne sidedekselet nok til å forsvare prisen.

Lenke til kommentar

Flott anmeldelse av et flott kabinett. Men det er et par ting jeg syns virker litt rart med designet.

 

For det første, er det ikke litt overdrevent dypt med sine 60cm, spesielt når det er et minst 10 cm gap mellom hovedkort og brønner for harddisker/optiske enhetet? Så flott, det har plass til i overkant lange grafikkort som vi forhåpentligvis aldri får se, men er det noen praktisk grunn til å gjøre det sånn? Hadde det ikke vært like greit med et 10cm mindre kabinett? Og ja, jeg klar over radiatorplassen i topp. Hadde man kuttet ut nevnte 10 cm, er det fortsatt plass til radiator hvis man ofrer de tre øverste 5.25"-brønnene. Det er ikke akkurat mange som trenger mer enn 1-2 av dem uansett.

 

Og for det andre, så er det lite at plass til to det bare er plass til to harddisker i den nedre brønnen. Hadde det ikke vært mulig å bruke samme konsept som i den øverste brønnen, slik at vi kunne fått plass til to til? Jeg synes i grunn 6 harddiskplasser virker lite i et så stort kabinett.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Synes den mistet mye av særpreget sitt uten vinduet. Akkurat nå ville jeg mye heller gått for Fractal Refine R2. Enda bedre støyisolering, har så og si den samme kabelryddingen og koster ingenting i forhold. Ville satt et pristak på 1500 kroner på denne.

 

Det kabinettet er jo ikke i nærheten av å være like stort da, selv om det har flere native HDD plasser - og tilsvarende mindre 5 1/2.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...