Gå til innhold

Nettmøte: Microsoft svarer om Windows Phone 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Done! :)

 

Jeg er blandt demsom var veldig imponert over de nye og fornuftige grepene Microsoft har gjortmed Windows Phone 7. Microsofts mobile operativsystem går i riktig retning! Menjeg blir mer og mer skeptisk...

 

Hvis vi skal høreetter rykter om Windows Phone, så kan det se ut som om Microsoft fjerner destore fordelene Windows Mobile har over tilsvarende systemer, se f.eks. her: http://wmpoweruser.com/?p=14342

 

De viktigstefordelene kan oppsummeres slik:

- Mulighet for åkjøre programmer eller tjenester i bakgrunnen. Et godt eksempel er SmartWatch (http://forum.xda-dev...ad.php?t=362218)som ville være ubrukelig hvis det ikke kunne kjøre i bakgrunnen. Det finnesmange slike utvidelsesprogrammer til Windows Mobile, og det er slike programmerog utvidelser som gjør Windows Mobile til en attraktiv plattform, i mine øyne.

 

- Verdens enklesteprograminstallasjon: "Kjør" en CAB-fil.

 

- Mulighet for åendre standard-programmer. La oss innse det: Pocket Internet Explorer er enkatastrofe sammenlignet med konkurrentene, og jeg er meget glad for at jegheller kan bruke Opera Mobile 10.

 

- Med en litenUSB-kabel i lommen blir mobiltelefonen en USB-minnepinne.

 

- Går man tom forplass kan man bare kjøpe et nytt minnekort.

 

- Er man ikkefornøyd med brukergrensesnittet, kan man selv installere utvidelser eller etannet grensesnitt.

 

 

Hvis dette fjerneseller begrenses så sitter vi igjen med en iPhone. For en gammel WindowsMobile-bruker vil telefonen være låst med få muligheter til å justere den.

Hvis jeg ville ha eniPhone, hadde jeg kjøpt en...

 

 

Spørsmålene erdermed enkle:

1. Hvorfor menerMicrosoft at det er fornuftig å endre det som operativsystemet gjør bra nå (ogmuligens bedre enn konkurrentene)?

2. Hva får brukerenigjen for å akseptere disse "tvangstrøyene"?

3. Og hvorfor skaljeg da kjøpe en Windows Phone? Det finnes jo allerede telefoner på markedet somtilbyr det meste som nye Windows Phone skal tilby

Lenke til kommentar

Finally! The Microsoft Windows iPhone7 is here! :thumbdown:

 

* No true multi-tasking, except for special hub apps like Pandora. :thumbdown:

* Marketplace is the only way to install apps, except for developers, beta versions and enterprise. :thumbdown:

* No removable storage. :thumbdown:

* No file system – apps can only access their own directory. :thumbdown:

* No USB drive mode. :thumbdown:

* No replacement of the default apps – while Opera will be allowed, it could not be the default browser. :thumbdown:

* No 3rd party shells :thumbdown:

* No native code :thumbdown:

* No peer to peer gaming. :thumbdown:

 

Jeg har brukt Windows mobiler i mange år og likte wm6 seire mobiler...

 

Gi oss minst 10 gode grunner for at vi skal kjøpe Windows iPhone7 og ikke Android... :whistle:

Lenke til kommentar

WTH 2! :ohmy: No Cut and Paste in Windows iPhone7 :cry:

 

No way. It just can not be possible. No multi-tasking. No removable storage. No file system. No side-loading of apps. Now Engadget reports Windows Phone 7 does not have cut and paste either... :no:

 

Oh My God, if I want an Iphone I buy an Iphone not a wannabe iPhone7... :cry:

 

http://wmpoweruser.com/?p=14372

:cry:

http://wmpoweruser.com/?p=14366

 

Vista = WP7 :thumbdown:

 

http://www.petitionspot.com/petitions/7seriesphoneboycott

 

http://pocketnow.com/thought/talk-back-poll-will-you-migrate-to-windows-phone-7-series

Endret av Agent 47
Lenke til kommentar

Igjen:

Meget enkelt spørsmål:

Klipp og lim er en elementær og praktisk funksjon som burde være standard i alle moderne operativsystem, selv om de er mobile.

 

Hvorfor i all verden er det besluttet å fjerne klipp og lim fra WP7?

 

 

 

Det kan virke som om Microsoft har bestemt seg for å følge etter "andre", men ikke lære av deres feil...

 

Lenke til kommentar
Har dere ikke lært NOE av kritikken mot iphone-plattformen? Ikke ekte multitasking? Ikke tillate at OEM endrer UI (f.eks. HTC Sense)? Ikke copy/paste? Ikke mulig å tillate installasjon av programmer utenom Marketplace? Og heller ikke gratis for utviklere å distribuere gratis programvare gjennom Marketplace?

 

Jeg VAR Windows Mobile-kunde. Nå blir det nok Android for meg. Enormt skuffet over det som på CES syntes å være en fantastisk oppgradering fra 6.5 og 6.5.3, som nå er...kjipt.

 

Nå ser det ut til å bli et drittprodukt, fullt av begrensninger. Som forsåvidt hadde vært greit nok hvis det kun var DEFAULT-innstillingene man snakket om, med mulighet til å overstyre eller aktivere en "advanced mode" el.l. med multitasking, cab-installasjoner osv. Det er jo AKKURAT det jeg misliker med Apple. Det er greit nok at DE ikke mener det er en god opplevelse (dårligere ytelse + dårligere batteritid) med fri multitasking. Men hvorfor ikke ha en innstilling som aktiverer muligheten, for de av oss som vil "ofre" litt smoothness og batteritid? (Gjerne med et bøttelass av advarsler om at man nettopp risikerer redusert batterilevetid osv hvis man aktiverer innstillingen.) Det har irritert meg i åresvis med Apple at de ikke gir valgmuligheter, og nå er dere med andre ord også kommet dit.

 

Jeg er ubeskrivelig skuffet!

Lenke til kommentar

Serr? Kan ikke mene at det IKKE kommer til å være med i WM7. Som sakt før i tråden: da hadde jeg kjøpt en iphone om jeg ville kjøpe en iphone. Gad.

Helt ærlig imponerte ikke designet meg noe særlig heller. liker min HTC HD2 med HTC Sense. og WM 6. Microsoft makes vista again ><

Lenke til kommentar

Dere fra Microsoft sikker ser at det er kun 5 personer som skrev her... :wow:

 

Windows Mobile er et OS som kun Bedrifts kundene og Geeks/Avansert brukere som bruker om dagen... :love:

 

Dere vil sikkert at ungdommer og vanlig folk i gata skal også bruke det. De som interessert i facebook, Windows live, twitter , Zune, Xbox Live eller hva kan det være... :shrug:

 

Ikke glem de brukerne som har brukt deres OS i de siste årene. :cry: Vi har klart oss med treg OS, dårlige grafikk, bruker vennlighet, dårlig kamera og videre. Vi har brukt det på grunn av kun av de fordelene som dere tar fra oss nå. :no: Ikke ta de fordelene som vi ønsker i sitt mobile OS... :cry:

 

:idea: Dere kunne ha laget to versjoner av Windows Phone 7.

Windows iPhone 7 for brukere i gata... :lol:

Windows Phone 7 Professional/Ultimate for sine bedrifts kundene og avansert brukere som ønsker et versjon uten begrensninger... :love:

 

Tenk over det ... :hmm:

 

Tro meg dere kommer til miste flere Windows Mobile brukere over verden, de som kun bruker Windows Mobile kun for de fordelene som den har i dag. :hm:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Av det meste som skjer i smarttelefon-markedet må jeg si at WP7 må være noe av det som får det til å krible minst — jeg kjenner ikke en gang noe særlig til nysgjerrighetsfølelsen ...

 

Forøvrig, etter min tidligere erfaring med WM klarer jeg heller ikke å se hvorfor folk har giddet å slite med forgjengeren. Greit at et ekstra UI-lag fra HTC har tatt det opp på et mer visuelt og funksjonelt nivå, men i basis har det vært som Windows 3 i en tilhørende svak maskinvarepakke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...