Gå til innhold

Stoke City - The Potters


Anbefalte innlegg

I denne tråden vil jeg prøve å kartlegge om det finnes flere Stoke-supportere enn meg på diskusjon.no. Om det er tilfelle, er vi nok få. Men, jeg ser gjerne at andre fotballinteresserte stikker innom og hetser, gir skryt eller tar opp temaer rundt klubben!

 

Selv er jeg nybakt Stoke-supporter. Har fulgt klubben siden Olofinjana gikk til Stoke i 2008, og frem til dags dato. Jeg heier først og fremst på Brann, men følger altså denne klubben fra fjernsynet og ser frem til en tur bort til Stoke-on-Trent til høsten.

 

Så litt fakta om klubben:

 

Klubben ble stiftet i 1863, og er verdens nest eldste klubb bak Notts County. De spiller kampene sine på Britannia Stadium - "The Brit" - som har en kapasitet på 28.000. Stoke fansen er blant Englands beste, og Britannia er kjent for sin gode stemning. Stoke spiller en typisk engelsk fotball - defensiv, hardkjempende og fysisk. I fjor endte de på 11 plass, etter å ha overrasket mot lag som Manchester City og Arsenal. Nåværende manager er Tony Pulis, som tok Stoke opp i øverste divisjon for første gang på 23 år. Her er en oversikt over spillere.

 

Så gjenstår det bare å se hvor lang levetid denne tråden har, og hvor fort den vil synke nedover listene. Håper noen av dette forumets brukere har noget at si om klubben! :)

Endret av lurvefranzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klubben ble stiftet i 1863, og er verdens nest eldste klubb bak Notts County.

Riktig, men det er en sannhet med små modifikasjoner. Stoke er verdens nest eldste klubb av de som har bestått, men et par andre som har gått i oppløsning før Notts, inkludert den offisielt anerkjent (FA, FIFA) eldste av dem alle; Sheffield FC som ble etablert så tidlig som i 1857. I følge en kjapp titt på wikipedia hevdes det av noen historikere at Cambridge var marginalt først ute, men det er altså ikke offisielt.

 

Dette ble veldig lite om Stoke merker jeg.

 

Fin klubb. Jeg skal hjelpe til med å oppdatere denne tråden med jevne mellomrom. :)

Lenke til kommentar

Det har du helt rett i. Jeg burde ha sjekket det litt nærmere, for på wiki står det blant annet:

Stoke City Football Club er en engelsk fotballklubb som spiller i Premier League. Klubben ble stiftet i 1863, men mange mener at den ble stiftet i 1868.

 

Altså en del usikkerhet rundt verdens første klubber.

Lenke til kommentar

Kastene til Delap er definitivt en stor styrke, men jeg hører ofte folk klage over hvor lang tid han bruker på å tørke ballen, posisjonere seg, osv osv. Nå vet jeg ikke hva max-tiden er på å ta et innkast, men dersom det er et problem får han vel beskjed fra dommeren?

 

Morsom journalistikk fra Aftenposten i en artikkel her:

 

- Dommerne må beskytte oss (Arsenal)

 

Forrige helg brakk Arsenal-spilleren Aaron Ramsey foten etter en takling fra Sunderland-spilleren Ryan Shawcross.
Lenke til kommentar

Jeg er mer overrasket over at journalisten i det hele tatt har resonert seg frem til et lag som begynner på bokstaven S - da har man i det minste hatt en kvalifisert gjetning. Sunderland - Stoke, jeg ser likhetene i et brødskalleperspektiv. Mer enn hva man vanligvis kan forvente av skribentene i norske sladreaviser når det kommer til nyheter om fotball.

 

Aftenposten, VG, DB og NA er alle søppel når det kommer til sportsjournalistikk.

 

Forøvrig: Hvorfor spiller Sidibe hver bidige kamp om dagen, mens kvalitetspillere som Fuller og Tuncay ofte sitter på benken? Begge er da vitterlig ekstremt mye bedre enn den reserverte pluggen fra Mali.

 

Sørensen/Begovic (Imo er begge like gode)

 

Huth - Shawcorss - Faye - Delap

 

Tuncay - Whelan - Whitehead (DM) - Lawrence - Etherington

 

Fuller

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Fuller og Tuncay på topp er noe mange Stoke-fans ville sett, men Pulis mener at vi mister kreativiteten i midtbanen om han flyttes opp på topp.

 

The Game; Sidibe gjør mye bra men han scorer lite mål. Fuller er den eneste spissen som leverer for tiden, selv om Kitson har begynt å vise seg fram. Beattie er benket, og han må ha et mål for å komme i gang. Da blir det høy konkurranse om hvem som skal spille ved siden av Fuller, og Pulis bruker Sidibe først og fremst som Target Man. I kveld håper jeg dog vi får se dette laget mot Chelsea:

 

Begovic (Gi han en skikkelig utfordring i debutkampen!)

 

Wilkinson - Huth - A.B Faye - Collins

 

Delap - Whitehead - Tuncay - Lawrence

 

Kitson - Fuller

 

 

Blir en knallhard kamp, men jeg tør å håpe på omkamp. Delap er en definitiv styrke i dag som vi bør benytte oss av, derfor bør han få spille.

 

1-1 i dag?

Lenke til kommentar

Kanskje vel dristig å foreslå han i dag. ;p Men, han er nødt til å få prøvd seg snart, for Sørensens klippekort strekker ikke til. Han har ikke vært på topp de siste kampene, og det vil være spennende å se forskjellen på de to keeperene. De fleste mener de er nøyaktig like god. Vel, det vil vel tiden vise..

Lenke til kommentar

Etter tap i FA-Cupen, som forventet, og en heller laber forestilling borte mot Burnley skal vi møte Aston Villa hjemme i morgen. Forrige gang lagene møttes på Britannia vant vi 3-2 etter et Delap kast som gikk i mål via skulderen til Sidibe på overtid. Det var en fantastisk kamp! Men det spørs om vi klarer å stoppe Carew og gjengen i morgen.

 

Råtipset: 2-1.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ryktene går nå på at Stoke er i ferd med å sikre seg Loic Remy, Kevin Prince Boateng og Kenwyne Jones! Hvordan er det mulig? Remy landet visst i Stoke idag og presenteres nok snart. West Ham skal visstnok ha trukket tilbake interessen og beholdt Carlton Cole istedenfor, siden han har vært så bra i pre-season. Loic Remy kan dog bli en veldig god spiller. Kevin Prince Boateng er hvertfall en latterlig bra signering for £4m.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Kenwyne Jones er vel den eneste forsterkningen å snakke om, i forkant av seriestarten. (Som er om knappe tre timer!) For £8 mill eller 77. mill kroner mener mange at Sunderland gjorde en kjempehandel, da Jones ikke har vist seg som en notorisk målscorer. Alikevel tror jeg Fuller og Jones på topp kan bli farlig, med en sprek Tuncay lurende rett bak. Beattie ble solgt til Rangers i går for en ukjent sum.

 

Nå blir det spennende å se hvordan det går borte mot Wolves! Jeg tipper 1-2 slutt. ;)

Lenke til kommentar

Riktig resultat, bare til feil lag. Følte Stoke var bedre i starten av kampen og kampen hadde nok sett ganske anderledes ut hvis ikke Jones hadde blitt skada. Håper det ikke var for ille, men han kan unngå å spille mot Wolves til våren, for virker som han liker å spille mot Wolves. Ble noen mål forrige sesong og tverrligeren etter bare få minutter i dette oppgjøret.

 

Synd for dere med et slik resultat, men Stoke har vel et godt nok mannskap til å komme rundt 10-15 plass i år. Vi derimot trenger de poengene vi kan få. Spiller forresten Huth alltid back, trodde han var stoppper?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...