Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

 

Fikk jeg de målene av deg?

(Jeg har vært ute og reist litt og slurvet litt med å følge med her)

Nei, men det skal du få. Jeg har bare rota bort skyvelæret...

 

 

Takker. Blir dessverre ikke tid til montering nå, andre plikter kaller... :huh:

Hehe! Det er forholdvis raskt gjort... ;)

 

 

til info funker Menuett steke termometer opp mot trxfrx433 :D handlet den på Jula http://www.jula.no/tradlost-steketermometer-943109

så kan det blinke 5 ganger i stua når steka er 65 grader hehe.

Sjekker trådløs regnmåler men ikke fått den til ennå :D

Ser ut til at mange steketermometre bruker samme protokoll, ja... ;)

Både Oregon Scientific og Weber sin gikk rett inn også.

 

 

prøvd det og så lukter bug

Men rart, da disse fungerer fint i HS2. Men hiv den inn Bugzilla: ihttp://homeseer.com/bugzilla/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at mange steketermometre bruker samme protokoll, ja... ;)

Både Oregon Scientific og Weber sin gikk rett inn også.

 

Hm steketermometer hørtes ut som en god ide.

Hvilke er favoritten?

Gir de temp og batt status?

 

Har altid irritert meg over at stekeovene ikke kan siifra når den er varm nok så en kan sette inn maten...

Lenke til kommentar

Nei, men det skal du få. Jeg har bare rota bort skyvelæret...

 

 

Hehe! Det er forholdvis raskt gjort... ;)

 

 

Ser ut til at mange steketermometre bruker samme protokoll, ja... ;)

Både Oregon Scientific og Weber sin gikk rett inn også.

 

 

Men rart, da disse fungerer fint i HS2. Men hiv den inn Bugzilla: ihttp://homeseer.com/bugzilla/

 

får tydelig komme inn der. la tile en multisensor i dag, da fikk jeg group1, men ikke flere.

Lenke til kommentar

 

Hm steketermometer hørtes ut som en god ide.

Hvilke er favoritten?

Gir de temp og batt status?

 

Har altid irritert meg over at stekeovene ikke kan siifra når den er varm nok så en kan sette inn maten...

Steketermometrene gir ikke batt status og skrur seg av etter en viss tid (24 timer eller noe slikt). Før vi kjøpte ny komfyr (pyrolyse FTW!) brukte jeg den til oppvarmingalarm, jeg og. :)

 

 

 

 

får tydelig komme inn der. la tile en multisensor i dag, da fikk jeg group1, men ikke flere.

Multisensoren har vel ikke flere enn 1 gruppe, men jeg skal ikke si det sikkert. Mulig det kan være flere for å kunne styre andre mottakere (f.eks. Group 1 styrer bevegelse, Group 2 styrer etter lysnivå)

 

 

hva anbefales for resten til og lage grafer for tempraturer med multisensor. er z-wave så rfxchart vil da ikke virke vel?

For Z-wave fungerer ikkr RFXChart, nei. Men det skal være andre, nyere pakker å gjøre det. Om de har kommet til HS3 vet jeg ikke (og for alt jeg vet er det mer av slikt innebygget).

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. yale låsen noen av oss kjøpte.

Så vidt jeg kan se forandrer ikke statusen i hs når man låser eller åpner låsen manuelt(bruker vrideren på innsiden). Den forandrer seg bare hvis jeg betjener den fra hs eller touchpanelet.

Får også opp noen feilmedliger hvis jeg har alarmen funksjonen på...noen fler som har dette problemet.

Og, hva kan man bruke denne alarmfunksjonen til?

Lenke til kommentar

 

Gi meg akselavstanden med en linjal (det er det viktigste) og diameteren på akslingen målt med linjal den også. Det holder foreløpig.

Jeg fant skyvelæret i går etter mye leting. Måler i ettermiddag! :)

 

 

Har et spørsmål ang. yale låsen noen av oss kjøpte.

Så vidt jeg kan se forandrer ikke statusen i hs når man låser eller åpner låsen manuelt(bruker vrideren på innsiden). Den forandrer seg bare hvis jeg betjener den fra hs eller touchpanelet.

Får også opp noen feilmedliger hvis jeg har alarmen funksjonen på...noen fler som har dette problemet.

Og, hva kan man bruke denne alarmfunksjonen til?

Se her: http://board.homeseer.com/showpost.php?p=1080650&postcount=15 :)

 

Yale kom nettopp med versjon 2.0 av sin protokoll, og den stemmer visstnok ikke helt med versjon 1.8 og eldre, som HomeSeer har tenkt på. Jeg har meldt det som en bug. Tråd om det her:

http://board.homeseer.com/showthread.php?t=161998

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Har lekt litt med Telldus nå og noen Nexa enheter.

Men, tror jeg må oppgradere til en form for homeseer og et av spørsmålene jeg har da er hvordan jeg kan kontrollere RGB led striper som har en + og 3 - som styrer de forskjellige fargene.

 

 

Kanskje med Fibaro RGBW kontrolleren?: http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/rgbw-controller

Den ville jeg også foreslå ettersom Nexa ikke har RGB-moduler.

 

Hvis man likevel skal oppgradere til HomeSeer og også kjøper en Z-stick så er det jo problemfritt. :)

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. yale låsen noen av oss kjøpte.

Så vidt jeg kan se forandrer ikke statusen i hs når man låser eller åpner låsen manuelt(bruker vrideren på innsiden). Den forandrer seg bare hvis jeg betjener den fra hs eller touchpanelet.

Får også opp noen feilmedliger hvis jeg har alarmen funksjonen på...noen fler som har dette problemet.

Og, hva kan man bruke denne alarmfunksjonen til?

Hvis du lastet ned scriptet her, så gjør det en gang til. Jeg bommet på en liten detalj (satte Poll kommandoen etter "Return", da kjører den aldri).

Lenke til kommentar

 

Gi meg akselavstanden med en linjal (det er det viktigste) og diameteren på akslingen målt med linjal den også. Det holder foreløpig.

Da er vi i gang! :)

 

Akseldiameter: 6 mm

 

På akslingen er det foreløpig satt på et Rollertrol-hjul, men det er ikke helt ideelt for det sitter litt løst. Men det jeg har mulighet til å måle nå er ytterkant Rollertrol-hjul på Rollertrol-motor til ytterkant Rollertrol-hjul på aksling. Jeg har to avstander.

 

1. avstand: 58 mm

2. avstand: 40 mm

Lenke til kommentar

Da er vi i gang! :)

 

Akseldiameter: 6 mm

 

På akslingen er det foreløpig satt på et Rollertrol-hjul, men det er ikke helt ideelt for det sitter litt løst. Men det jeg har mulighet til å måle nå er ytterkant Rollertrol-hjul på Rollertrol-motor til ytterkant Rollertrol-hjul på aksling. Jeg har to avstander.

 

1. avstand: 58 mm

2. avstand: 40 mm

 

Jeg trenger senter til senter på akselavstandene.

Rollertroller hjul har jeg selv og kan måle det om det er aktuellt å bruke.

Lenke til kommentar

 

Jeg trenger senter til senter på akselavstandene.

Rollertroller hjul har jeg selv og kan måle det om det er aktuellt å bruke.

Let's break out the math.

 

L_cc = L_målt - d_rollertrol

L = Lcc + d_rollertrol / 2 + d_aksling /2

 

Så hvis du kan måle diameteren til et Rollertrol-hjul så finner vi det ut. :)

 

 

 

En annen ting Moskus:

 

#1 Går det ann å kalle GetNextFreeIOCode fra et script eller må den kalles fra en plugin?

 

#2 Har du noen gode termostat script?

 

#3 Har du skrevet noen plugins?

 

1. Nei, det er en plugin funksjon.

 

2. Ja. Her i tråden et sted. ;)

(edit: fant et eksempel her)

 

3. Ja. En Domation plugin, TwitSeer (må oppdateres til AP1 ver 1.1, nå fungerer den dessverre ikke), RFIDseer, SpotSeer (en spotify plugin) og TextSeer.

 

TextSeer er en utmerket plugin for å styre HomeSeer via HTTP-kommandoer, jeg bruker det akkurat nå med Tasker (på Android), men skal videreutvikle det når jeg går tilbake til Windows Phone.

Lenke til kommentar

Hei, har nogle spørsmål jeg håper noen har erfaringer/tips til:

 

1. Fjernkontroll

zwave_r.png

Har noen tips til en enkel fjernkontroll for Homeseer/Z-Wave/Rfxcom? Viktig at den ser bra ut (WAF). Bruker i dag Nexa´s små hvite, de gjør jobben men oser ikke kvalitet.

 

2. Touchpanel

z-wave-wall-switch.jpg

Disse ble nevnt tidligere, men jeg fant ikke igjen innlegget. Ser spennende ut. Hva med "pinch" som multitouch for å styre dimming - akkurat slik man forstørrer/forminsker bilder. Håper HS3 byr på det. Noen med ytterlige detaljer?

 

3. Mikromodul/bryter

fgd211.gif

Nå har jeg fått ladningen med Fibaro dimmere i hus, grunnet reise går det 2+ uker før elektrikeren kommer men jeg har 2 spørsmål. Elkobryteren blir oppgradert med fjær, ref. professor Moskus, men hvordan reagerer Fibaro når jeg trykker på bryteren.

 

Er det on/off mot forrige status eller er det dobbelttrykk som gjelder? Kona har blitt litt skeptisk når jeg har stjerner i øynene og sier ordet forbedring...

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...