Gå til innhold

Test: Nokia E55


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jeg blind eller finner jeg ikke en eneste setning som trekker frem sammenligning med E52?

 

Jeg har for øvrig begge to og må si at semi-QWERTY krever en del tilvenning, men merker at jeg skriver fortere på det nå enn da jeg åpnet esken. Telefonen har også vært på service én gang pga. skadet høyttaler (skurret i telefonsamtaler).

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med begge modellene.

 

 

(kontramelding; jeg vet nå hvorfor E52 ikke er nevnt)

Endret av gorpium
Lenke til kommentar

byttet fra E51 til E55 i september.

Har vært fornøyd med E51 gjennom hele den perioden jeg hadde den, men E55 var jeg rett og slett møkklei etter en måned. Så mye feil og klunder med en telefon har jeg aldri vært borti!

Kan hende jeg var uheldig og fikk mandagseksemplaret, men har flere kolleger som også blant annet har problem med at den henger seg opp hele tiden.

Min tok kvelden her i november.

Nå har jeg gått over til Iphone og kommer nok ikke tilbake til Nokia på en god stund.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en slik telefon i et par måneder, men angrer på at jeg kjøpte den. Sikkert ikke tilfeldig at den har falt så mye i pris. Får følelsen av at softwaren er lappet i sammen i full fart for å få telefonen fortest ut på markedet. Masse feil. Hvis jeg prøver å konfigurere e-postklienten får jeg bare melding om at telefonen ikke kan koble til. Noe annet mange har opplevd er f.eks at batteritiden plutselig blir dårligere. Det har jeg opplevd også. Jeg har gått å ventet på ny firmware, men venter fremdeles.

 

Anbefaler alle å vente til Nokia har lagt ut en ny firmwareoppdatering, og så sjekke på nettstedene hva folk sier om den før man vurderer denne telefonen.

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

Som det vel har kommet frem her så er ikke E52 nevnt da vi ikke har testet den enda, men ser du på salgstallene så er vel E52 den mest poulære business-telefonen.

 

Vi hadde ingen spesielle bugs på vårt testeksemplar, og både synking mot pop (via Nokia Messaging) og Exchange fungerte fint.

 

Det skal ikke være andre begrensninger i antall oppføringer i adressebok mm. enn tilgjengelig internmine nei.

 

Når det gjelder linking til prisguiden så er det slik nå at du kommer til prisguiden når du klikker på et bilde slik at du kan få en oversikt over alle bildene av telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg er svært fornøyd med min modell, som jeg har hatt siden den kom ut. Tastaturet gikk relativt raskt å venne seg til, men avbryt-knappen er for nærmt backspace, slik at det er lett å gå tilbake til hovedmenyen mens man skriver meldinger.

 

Siden telefonen har god gps, blir 1 GB for lite om man vil laste ned et par ekstra kart.

 

Hva spill angår, fulgte det for meg med aktiveringskode til ett valgfritt spill i ngage.

Lenke til kommentar
Flott...

 

Det jeg gjerne vil spørre om er hvor mange meldinger, kontakter og avtaler er det plass til? Er det bare begrenset av det interne minne (60mb?)? Jeg må nesten ha en telefon der jeg ikke trenger å slette noe for å få plass til mer :p

 

Og kan jeg bruke dette Ovi-nettstedet for å lagre kontakene mine og andre ting?

 

Meldinger er kun begrenset av plassen. Skulle internminnet bli for lite kan du velge minnekortet som lagringsplass for meldingene dine :)

 

Hadde denne telefonen selv en stund, men solgte den pga jeg savnet touch. Utover det er E52 absolutt å anbefale. Gjør alt, godt batteri, fine taster og lav pris :)

Lenke til kommentar

Kan ein skriva russiske/kyrilliske bokstavar (eller andre ikkje-latinske bokstavar) med E55-tastaturet?

 

Bakgrunn: Nokia marknadsfører visst nok ikkje E55 på den russiske marknaden. Dermed har dei vel knapt laga noka russisk "T9"-ordbok som passar til E55-tastaturet. Spørsmåler derfor meir om telefonen har nokon programvarefunksjon for å veksla til russisk tastaturoppsett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...