Gå til innhold

MAG til Europa på nyåret (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig får Zipper litt reklame ; D Socom 1 og 2 er av ytterst kvalitet, har noen tusen timer online der.

 

Ble litt skuffa over MAG betaen, føltes som mye rot.. Men regner med at de har fiksa en del siden jeg var innpå der sist.

 

Skal vurdere å kjøpe dette, men vil se det litt an først..

 

Zipper! lag socom 4!! Slant six har ødelagt socom serien med socom confrontation.. bleh!

Lenke til kommentar
Ser tøft ut med så mange spillere. Men grafikken er elendig.

Kan det tenkes at grafikken er så "elendig" som den er fordi flerspilleren støtter opp til 256 spillere? Som du sikkert vet har spill begrenset mengde maskinkraft å forbruke. De har begrenset emd prosesseringskraft, begrenset minnemengde, begrenset grafikkminne og grafikkprosesseringskraft, for ikke å snakke om begrenset nettverkskapasitet å forholde seg til. Da må utviklerne prioritere. Hvis man skal ha 256 spillere på en og samme server er det en rekke andre ting som må begrenses for at spillet skal kunne kjøre på den maskinvaren og nettverkskapasiteten som er tilgjengelig.

 

1. Spillet kan ikke ha store muligheter for ødeleggelser i spillmiljøet da ødeleggelser hos en spiller må sendes og oppdateres hos opp til 255 andre spillere.

2. Det grafiske må begrenses ettersom grafikk-kortet ikke vil klare å rendre opp mot 256 soldat-modeller på en og samme tid (vel, reelt sett sikkert ikke mer enn 50 om gangen, men likevel). Prosessoren har også mer enn nok å gjøre med å holde kontroll på 256 individuelle spillere om den ikke også skal holde rede på og videreformidle oppgaver til grafikkprosessoren for en haug ulike grafiske elementer. Avansert grafikk forbruker en del prosessorkraft.

 

Man får ikke i pose og sekk. Bare se på Medieval 2: Total War og de andre spillene i den kjente strategi-serien til PC. Alle de nyere spillene i serien har hatt meget god grafikk for sin tid, men på samme tid en ganske middelmådig kunstig intelligens. På grunn av den gode grafikken og alt dette innebærer har de ikke hatt prosesseringskraft til å kjøre noen avansert AI. Hvis man derimot ser på Histwar-spillene som ligger i noe sjanger som Total War-spillene ser man at de har en langt bedre AI. På en annen side har Histwar-spillene meget begrenset grafikk. Som spillutvikler må man gjøre noen ofre. De fleste utviklere på konsoll har valgt grafikk og fysikk til fordel for antall spillere. På PC har man i større grad valgt antall spillere til fordel for grafikk og fysikk (se for eksempel på Battlefield-spillene og Armed Assault-serien).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Ser tøft ut med så mange spillere. Men grafikken er elendig.

Kan det tenkes at grafikken er så "elendig" som den er fordi flerspilleren støtter opp til 256 spillere? Som du sikkert vet har spill begrenset mengde maskinkraft å forbruke. De har begrenset emd prosesseringskraft, begrenset minnemengde, begrenset grafikkminne og grafikkprosesseringskraft, for ikke å snakke om begrenset nettverkskapasitet å forholde seg til. Da må utviklerne prioritere. Hvis man skal ha 256 spillere på en og samme server er det en rekke andre ting som må begrenses for at spillet skal kunne kjøre på den maskinvaren og nettverkskapasiteten som er tilgjengelig.

 

1. Spillet kan ikke ha store muligheter for ødeleggelser i spillmiljøet da ødeleggelser hos en spiller må sendes og oppdateres hos opp til 255 andre spillere.

2. Det grafiske må begrenses ettersom grafikk-kortet ikke vil klare å rendre opp mot 256 soldat-modeller på en og samme tid (vel, reelt sett sikkert ikke mer enn 50 om gangen, men likevel). Prosessoren har også mer enn nok å gjøre med å holde kontroll på 256 individuelle spillere om den ikke også skal holde rede på og videreformidle oppgaver til grafikkprosessoren for en haug ulike grafiske elementer. Avansert grafikk forbruker en del prosessorkraft.

 

Man får ikke i pose og sekk. Bare se på Medieval 2: Total War og de andre spillene i den kjente strategi-serien til PC. Alle de nyere spillene i serien har hatt meget god grafikk for sin tid, men på samme tid en ganske middelmådig kunstig intelligens. På grunn av den gode grafikken og alt dette innebærer har de ikke hatt prosesseringskraft til å kjøre noen avansert AI. Hvis man derimot ser på Histwar-spillene som ligger i noe sjanger som Total War-spillene ser man at de har en langt bedre AI. På en annen side har Histwar-spillene meget begrenset grafikk. Som spillutvikler må man gjøre noen ofre. De fleste utviklere på konsoll har valgt grafikk og fysikk til fordel for antall spillere. På PC har man i større grad valgt antall spillere til fordel for grafikk og fysikk (se for eksempel på Battlefield-spillene og Armed Assault-serien).

 

Det klarer Pcen min :p

 

BF 2 med hundrevis av boter på skjermen. (Bot Mod)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hørtes nesten litt kult ut, helt til jeg leste Playstation 3 exclusive.

 

Er det noe min PS3 sulter seg på, så er det skytespill.

 

Når skal bransjen og markedet lære at FPS ikke fungerer på konsoll? Det ser, føles og oppleves bare teit.... uten mus.

 

Så lenge vi er mange nok millioner som driter i at det er bedre på pc og bare vil ha det gøy blir det slik, og godt er det.

Lenke til kommentar
Hvorfor gjemmer alltid folk seg bak antallet i flokken?

 

Sauer benytter den samme taktikken...

 

Så du mener firmaer ikke skal gjøre hva som tjener de mest, men heller hva fåtallet ønsker, selv om inntjeningen ville blitt deretter?

Så lenge vi er flere som betaler og spiller på konsollene enn pc, bør det være enkel logikk hvorfor det er slik.

At fps ikke kan spilles på en konsoll virker mer som en saueflokkmentalitet enn at man forstår hvorfor firmaer vil selge mest mulig produkter.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Britney Spears og Backstreet Boys er kronsymboler på hva "vi kjøper det alle vil ha" markedet.

 

Det gleder meg at du støtter slik en fremgang, det viser karaktèr... Men hvordan klarer du å få en liten gjengs krav om bedre kontroll over det man spiller til å bli sauementalitet?

 

Nå går jeg og koker meg en kopp kaffe, og gleder meg til å lese din utdypning av provokasjonen idèt jeg kommer tilbake.

Endret av MrDolce
Lenke til kommentar

Fordi mange av de som klager rundt omkring aldri har prøvd, de har bare lest at det er håpløst med fps på konsoll og tar det som en sannhet.

Finnes jo eksempler bare her på forumet at folk har kommet og sagt de tok feil og bare hadde trodd det var så ille for det hadde de lest og hørt.

Det er en sueflokkmentalitet.

 

Hvordan tankegang er det du mener jeg følger?

Jeg bare sier at hadde du drevet en bedrift ville du gjort hva du kunne for å tjene mest penger, og om da en liten gruppe følte seg snytt fordi du valgte å fokusere på majoriteten tror jeg du også ville sett fint over det om pengene rullet inn.

Eller er det ikke slik butikk drives mener du?

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Gode historier, innovative løsninger og utradisjonelt gameplay.

 

Høres det spennende ut?

 

Da stusser jeg på at du forsvarer de kapitalistiske maktene som vasker, tromler og omdistribuerer gamle historier, spilltitler og plot`s i det uendelige- fordi det selger.

 

Videre så baserer du ditt syn på museklikkere etter noen få eksempler av unge gutter inne på ett digitalt forum som har overhørt eliten proklamere at Amiga joystickene ikke gir tilfredstillende treffsikkerhet og har tatt til seg det samme mantraet. På bakgrunn av dette skyver du alle hundens hår med samme kammen og antar, at det hele foregår i beste sauestil.

 

Det du derimot ikke fikk se, var alle de nå- eldre PS3\PS2\PSone FPS titlene i mitt spillutvalg her på hyllen, og alle timene jeg frustrert har tilbringet på høy vanskelighetsgrad og bannet fordi jeg vèt, at hadde jeg hatt en mus ville jeg klart det, men så må man istedet loade...

 

Hadde du spillt en del med mus, og blitt flink med mus, er jeg sikker på at du ville tenkt det samme, men det kan hende jeg tar feil og at du er en av dataproffene som har gått lutalei av å tvinges til å oppgradere datamaskinen sin hvert 2. år for å kunne spille stortitlene, og nå heller bare kulern i sofaen med èn maskin, èn ring, til å regjere dem alle...

 

:roll:

Endret av MrDolce
Lenke til kommentar

Jeg spiller både på pc og konsoll og trives like godt begge steder.

Alt er en vane, og jeg har ingen nevneverdige større problem med å klare spill på f.eks PS3 som på PC.

Jeg har heller ikke noe i mot at folk tjener penger, og gjerne sekker med de også, hyggelig for dem. Har vi kjøpt produktet dems har de fortjent det, jeg gidder ikke bruke energi på å irritere meg over kapitalisme, i hvertfall ikke når den samme kapitalismen gir oss mange gode spill hvert år. Melking er en uting med disse kreftene, men der har jeg heldigvis en egen vilje og bare lar vær å kjøpe de.

 

At jeg trives best med å kulen i sofaen er helt riktig, og kan jeg velge vil jeg kjøpe spillet til konsoll.

Er jeg da en av saueflokken på grunn av det så er det greit for min del, og det er også riktig at jeg begynner å føle at grensen for hvor mye jeg er villig til å bruke på maskinvare til pc er nådd.

Forløpig har jeg ikke problemer med pcen der, men har vel tenkt at denne får duge en stund lengre enn jeg har hatt vane for tidligere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...