Gå til innhold

Ny tlf, TOUCH!


Lindstatt

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal ha ny tlf, har chess abbo fra før. Er interessert i en touch tlf, men MÅ ikke være det.

Har hatt iPhone 1G, som gikk i bøtta etter 1 års bruk. Pris er ikke et problem, og har sett litt på iPhone 3GS, HTC Magic, HTC Touch HD og HTC Tattoo.

 

Noen som har noen synspunkter/erfaringer med noen av disse. ev. andre tlf som er like bra?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HTC Hero. Er basically en Magic med hodetelefonplugg, bedre batteritid, NYDELIG grafisk grensesnitt (SenseUI) og er en telefon som snur flere hoder enn Iphone nå til dags :thumbup:

Koster også ca bare halvparten av Iphone 3GS

 

Kjenner et par som har Magic, de er stort sett fornøyd med den. Android ser jo bra ut og, så hvis Hero er bedre må den være bra ;)

Aldri prøvd SenseUI, men må være bra.

Lenke til kommentar

HTC Hero er etter min mening den beste telefonen innen sin sjanger til dags dato. Helt nydelig telefon! Jeg tror det er få som slår HTC når det kommer til UI.

 

Newton: Uansett så synes jeg det er få ting som kan veie opp for elendighetene på iPhone. Greit at den kanskje er smoothest, men det betyr ikke alt. Ikoner blir kastet ut på et skrivebord uten noe ordning (bare masse små "like" ikoner). Man blir bundet til iTunes, og lite frihet når det kommer til overføring av filer. Ikke multitaskingb (veldig irriterende). osv.

 

Teksten er selvfølgelig min personlige mening, og andre kan ha sine meninger.

Endret av program
Lenke til kommentar
Koster også ca bare halvparten av Iphone 3GS

Tull og oppspinn. iPhone 3GS kan man kjøpe fra kr 4238 inkl. ett års faste kostnader for SuperPluss hos Telenor. HTC Hero er kun 400 kroner billigere med samme avtale, noe som knapt holder til et 16GB minnekort... ;)

HTC Hero uten abonnement : 3795,-

Apple Iphone 3GS(16GB) uten abonnement : 9113

Og poenget var? At du ikke bruker telefonen din og derfor ikke trenger abonnement? Jeg kan selge deg en iPhone 3GS til 48.000 kroner, hvis det er et poeng for deg å kjøpe den dyrest mulig.

For oss andre derimot, så er det bare å kjøpe iPhone 3GS hos Telenor (minste totalpris 4.238 kroner), og eventuelt ta en telefon til deres kundeservice (09000) dersom man ønsker telefonen opplåst for å bruke SIM-kort fra andre operatører...

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Poenget mitt var å vise prisforskjellen på selve mobilen.

 

Det er ikke en reell prisforskjell da. Det er kun noen få som faktisk selger iPhonen uten abonnement og de tar seg godt betalt for telefonen. I realiteten kjøper utrolig mange telefonen med superpluss evt. flexitalk og får den til litt over 4000 kroner. Om du skal bruke den med et annet abo er helt klart telenor mest gunstig siden de som nenvt over her låser opp telefonen gratis.

 

Men personlig ville jeg nok heller hatt en HTC hero enn iPhone, og venter selv nå på at jeg skal få min nye Nokia N900 :thumbup:

Lenke til kommentar
Newton: Uansett så synes jeg det er få ting som kan veie opp for elendighetene på iPhone. Greit at den kanskje er smoothest, men det betyr ikke alt. Ikoner blir kastet ut på et skrivebord uten noe ordning (bare masse små "like" ikoner). Man blir bundet til iTunes, og lite frihet når det kommer til overføring av filer. Ikke multitaskingb (veldig irriterende). osv.

"kastet ut på et skrivebord uten noe ordning"?? Jøss, det må være noe feil med min iPhone da, siden ikonene er ordnet i et grid, og siden jeg selv kan skyfle rundt på plasseringen av de enkelte ikonene, både innenfor en Home screen og mellom opptil 11 ulike Home screens.

Jeg liker iTunes, og jeg liker at iTunes håndterer synkronisering/dataoverføring/backup enkelt og smertefritt. Begrenset multitasking, ja - men smarte løsninger som Push Notification som i stor grad gjør samme nytten, men uten å spise datatrafikk, CPU-kapasitet og batteri slik bakgrunnskjøring av diverse sosiale applikasjoner har en lei tendens til.

Lenke til kommentar

Det blir ikke mye ordning når det bare er fult av små like store ikoner rundt på en skjerm. Og man må åpne hvert enkelt program for å få gjort noe som helst. Og må man inn på en webside, så må stenger man programmet man har oppe.

 

Kan godt hende du liker iPhone. Men det er elendig at den eneste måte å overføre på er sync.

 

Programmer som kjører i bakgrunnen spiser ikke CPU-kapasitet. Det gjør det raskere å åpne programmer igjen.

Endret av program
Lenke til kommentar
HTC Hero. Er basically en Magic med hodetelefonplugg, bedre batteritid, NYDELIG grafisk grensesnitt (SenseUI) og er en telefon som snur flere hoder enn Iphone nå til dags :thumbup:

Koster også ca bare halvparten av Iphone 3GS

Hva med å rette på vrangforestillingene dine..?

 

Du får nyeste 3GS for under 4200 kr.. uten abonnement.. (telekiosken.no)

Edit: Faktisk 4038 kr nå!! Da er hero dyrere med 16GB minnekort, hah

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Det blir ikke mye ordning når det bare er fult av små like store ikoner rundt på en skjerm. Og man må åpne hvert enkelt program for å få gjort noe som helst. Og må man inn på en webside, så må stenger man programmet man har oppe.

 

Kan godt hende du liker iPhone. Men det er elendig at den eneste måte å overføre på er sync.

 

Programmer som kjører i bakgrunnen spiser ikke CPU-kapasitet. Det gjør det raskere å åpne programmer igjen.

 

Jasså, så programmer i bakgrunnen spiser ikke prosessorhastighet? Mener du at de kun står på stedet hvil mens du bruker andre programmer?

 

Jeg har alltid trodd at multitasking tok sin del av cpu-ens resurser samt sin del av minnet.

 

Hvis det er slik du sier er eneste fordelen med multitasking at man slipper å starte programmene igjen, men man vil ikke motta nye meldinger i f.eks msn før man veksler til programmet igjen.

Altså det samme som iPhone, bare at det går litt kortere tid å få opp programmet.

 

Tror du virkelig det er slik?

Lenke til kommentar
HTC Hero. Er basically en Magic med hodetelefonplugg, bedre batteritid, NYDELIG grafisk grensesnitt (SenseUI) og er en telefon som snur flere hoder enn Iphone nå til dags :thumbup:

Koster også ca bare halvparten av Iphone 3GS

Hva med å rette på vrangforestillingene dine..?

 

Du får nyeste 3GS for under 4200 kr.. uten abonnement.. (telekiosken.no)

Hvor på telekiosken.no har du funnet det? Trodde virkelig ikke på deg når jeg leste det, og i nettbutikken kunne man ikke velge iPhone 3gs uten abo.

Lenke til kommentar

Tilfeldig at du nevnte det, nå har de faktisk satt ned prisen ser jeg til 4038 kr!!

 

Så prisskillet mellom iPhone 3GS og HTC Hero er 331 kr, ikke 5318 kr som khaffner prøver å gi inntrykk av.

 

Du velger iPhone 3GS 16GB, velger superpluss abonnement, ringer til telenor og låser telefonen fri for abonnementet gratis. Totalprisen blir 4038 kr for telefonen.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

For å svare trådstarter:

 

Jeg kjøpte nettopp en samsung omnia HD, men skulle jeg valgt en rimeligere telefon, hadde jeg ikke vært i tvil. I klassen 4000 kr, får du ikke bedre telefon enn iphone 3GS. Den er ikke spesielt bra på foto, mangler blits, den har en del særegenheter, men du verden, på mange områder er det en ener, bedre enn mye dyrere telefoner. Det er den beste spilltelefonen, den har størst utvalg av programmer, den er best på nettsurfing, den har det smidigste brukergrensesnittet.

 

I forhold til hero har 3GS bedre hardware. Større skjerm, prosessor, GPU, minne og hurtigminne.

 

Faktisk blir HTC hero med 16 GB minne dyrere enn iPhone 3GS 16GB...!

 

Men 3GS er likevel en apple X-(

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Det blir ikke mye ordning når det bare er fult av små like store ikoner rundt på en skjerm. Og man må åpne hvert enkelt program for å få gjort noe som helst. Og må man inn på en webside, så må stenger man programmet man har oppe.

 

Kan godt hende du liker iPhone. Men det er elendig at den eneste måte å overføre på er sync.

 

Programmer som kjører i bakgrunnen spiser ikke CPU-kapasitet. Det gjør det raskere å åpne programmer igjen.

 

Jasså, så programmer i bakgrunnen spiser ikke prosessorhastighet? Mener du at de kun står på stedet hvil mens du bruker andre programmer?

 

Jeg har alltid trodd at multitasking tok sin del av cpu-ens resurser samt sin del av minnet.

 

Hvis det er slik du sier er eneste fordelen med multitasking at man slipper å starte programmene igjen, men man vil ikke motta nye meldinger i f.eks msn før man veksler til programmet igjen.

Altså det samme som iPhone, bare at det går litt kortere tid å få opp programmet.

 

Tror du virkelig det er slik?

 

Det er vel ikke særlig relevant. Så lege man ikke merker multitaskingen, så gjør det vel ikke noe?

 

Men er vel det samme. Forskjellige behov, forskjellig bruk, forskjellige meninger osv.

Lenke til kommentar

Helt riktig, så lenge man ikke merker noe gjør det ingenting, men det sluker strøm like fullt.

MEN man merker at det går ting i bakgrunnen når man prøver å kjøre et krevende program.

Da har man plutselig ikke alle resursene til rådighet lenger, uten å avslutte de andre programmene.

 

I så måte er ikke Apple sin fremgangsmåte helt på jordet. Push fungerer greit nok, og programmene fortsetter som regel der man slapp.

De kunne dog latt brukeren selv få velge om de vil tillate full multitasking eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...