Gå til innhold

B&W går etter ørene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
B&W har helt klart mye bra utstyr, lyd er mer enn spesifikasjoner.

Men jeg syns de er litt dyre, man får ofte like bra lyd billigere fra andre merker.

 

Såfremt det er velvalgte specs (dvs gode målinger), så er det ikke så mye mer enn spesifikasjoner det er, det er svært god korrelasjon mellom objektive målinger og subjektiv scoring av god lyd (i blindtester)

 

AtW

Lenke til kommentar
Faktafeil i artikkelen: Koss lager ikke quiet comfort 15, det er det Bose som gjør.

 

Flause! :blush: Takker, fixed nå :)

 

Begynner å bli mange gode artikler på audiovisuelt nå! Synes dere kan være stolte alle sammen :)

 

Har forresten et par DM602 av den eldste sorten oppkoplet i stua. Lyden er forsovet fin, spesielt på blåseinstrumenter, men man får jo lyst på noe nytt i lengden uansett. Neste gang blir det noe med litt mer snert i, noe som heller mer mot det tørre og det analytiske. Det er vel uansett liten vits i å kjøpe "endelig" anlegg før man kan installere det på en endelig plass, dvs når man vet hvilket rom man har til rådighet. Dvs når man har blitt huseier.

 

Når det gjelder øreputene så ser de ikke ut som de vil holde hodetelefonene på plass om man nyser engang :) Det er vel bare "ekstra bass"-hodetelefonene til Sony som har noe lignende. Usikker på om denne konstruksjonen har mye innvirkning på lyden, men husker i alle fall å bli lite imponert over lyden i Sonyene.

Lenke til kommentar
Merkelig at en kvalitetsprodusent på denne fronten velger å legge til rette hodetelefonene sine speselt for enheten som på ingen måte er kjent for å ha spesielt god lyd... iPod brukere kunne jo brukt det uansett ....

 

Ja kjemperart at de henvender seg mot markedets mest populære Mp3-spiller. Nesten så man skulle tro at de var ute etter å selge disse hodetelefonene.

Lenke til kommentar

Er du produsent lever du av å selge varer, da er faktisk penger alt. Og det er jo ikke akkurat noen skam å "synke" til dette nivået som du sier. Lydkvaliteten til iPod er ikke så forferdelig som apple motstanderene skal ha det til. Ethvert populært produkt vil alltid være like populært å hate.

 

Jeg bruker uansett Mp3-spilleren min på toget, bussen, flyet eller når jeg er ute og går. Med andre ord støyende omgivelser der man ikke kan finlytte til musikken. Da skal det godt gjøres å høre forskjell på Mp3-spiller X eller Y..

Endret av phax
Lenke til kommentar

Nei klart det. Jeg er på ingen måte noen ipod motstander og bruker det selv. Bare tenkte det var litt merkelig at en produsent som reklamerer for høy kvalitets referanse Hi-fi ikke velger å sikte sine første hodetelefoner mot nettop dette, men heller enheter som gir mest penger i kassa. For all del, lyden i disse kan jo være kjempe god, det vet man jo ikke. Men det at de liksom skal være spesielt laget for ipod gjør jo at en som verdsetter topp lydkvalitet kanskje hopper over disse i sitt søk etter god lyd ...

Lenke til kommentar

Det er jo kanskje akkurat det at ipodene ikke er så kjente for god lyd som faktisk gjør at de fortjener et godt hodesett. Problemet med ipodene er vel styrken på DAC/utgangstrinnet. Min gamle 2.generasjons iPod ga i alle fall mye trykk på mitt AKG K-401 headsett før en firmware-oppdatering strupet lydvolumet fra 103db SPL til 99, noe som utgjorde en rimelig markant forskjell med et såpass tungdrevent headset.

 

Det som er viktig med headset til ipod/iphone er jo at de er lettdrevne og (i alle fall i forhold til min preferanse) en karakteristikk som gjør at de drar opp bass og diskant-frekvensene uten bruk av equalizer. Det er i alle fall ingen tvil om at utgangstrinnet i iphonen min er alt for svakt til å bruke med et tungt hodesett som f.eks. K-401 og tilsvarende.

 

Selv er jeg på utkikk nå, men hvorvidt B&W kommer til å være i den rette prisklassen får vi se, men uten å ha fått testet noen aktuelle enda - selv om jeg holder en knapp på AKG og Bose.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...