Gå til innhold

Opera Mobile 10 er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld fornærmende spørsmål for noen :-P

Men hva i alle dager er forskjellen på Opera Mini 5 og Opera Mobile 10?

Hvorfor ikke bare ha én nettleser? Eller er dette en som er litt bedre egnet til touch, kanskje? For jeg tror jeg lasta ned Opera Mini 3 en gang, og da fikk jeg sånn dum piltast-tastatur-ting som jeg overhodet ikke likte, og vendte rimelig kjapt tilbake til min vanlige S60-browser som jeg egentlig er fornøyd med :-)

 

Hvorfor bytte fra den innebygde browseren til en av disse to? :-)

Lenke til kommentar

For min del så trenger jeg ikke Opera mini mer :)

Opera Mobile har komprimering av nettsider innebygd

 

Opera mini komprimerer nettsidene så du slepper å laste så mye data å dermed så vil det gå lyn raskt i forhold til den vanlige browsern.

 

Opera Mobile har også komprimering som du kan velge om du vil ha av eller på samt at den er raskere enn innebygde browern og sikkert har bedre acid 3 støtte :)

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar
Ligner mer på Opera Mini 5 sin look nå ja. Very nice.
Personlig liker jeg ikke utseende til Mini 5 / Mobile 10, for på samme måten som det nye utseende til Opera 9.5 er det veldig WM/Vista. Forhåpningsvis kommer det noen penere temaer til fullversjonen.

 

hva i alle dager er forskjellen på Opera Mini 5 og Opera Mobile 10?
Opera Mini er en tynnklient, hvor sidene preprosesseres av en gigantisk serverpark, og sendes videre til Opera Mini som i et svært enkelt markup (Opera Binary Markup Language, OBML). Dette gjør at svært enkle mobiltelefoner kan bruke Opera Mini, og at ting går både fortere og blir billigere fordi OBML er 80-90 % mindre enn den originale siden. Preprosesseringen gjør imidlertid at Opera Mini mangler full støtte for AJAX ("applikasjonssider").

 

Opera Mobile er en fullverdig nettleser som i utgangspunkter støtter det samme som Opera til desktop, men som nå også støtter Opera Turbo (preprossesering ikke helt ulikt Opera Mini, men som tar hensyn til at kryptert trafikk og AJAX skal gå direkte) om man ønsker å skru det på.

 

Hvorfor bytte fra den innebygde browseren til en av disse to?
Fordi de støtter tabs, kan synkronisere bokmerkene dine, og er langt kjappere og billigere å bruke enn den innebygde nettleseren.

 

Hvor har det blitt av de avanserte innstillingene? :ermm:

(Jeg vet _hvor_ de er, men det er er jo ingenting der...)

Lenke til kommentar
Ligner mer på Opera Mini 5 sin look nå ja. Very nice.
Personlig liker jeg ikke utseende til Mini 5 / Mobile 10, for på samme måten som det nye utseende til Opera 9.5 er det veldig WM/Vista. Forhåpningsvis kommer det noen penere temaer til fullversjonen.

Ja, kanskje du har rett, Farge valget var vel bedre før, men layouten synes jeg var bedre nå.

Hvor har det blitt av de avanserte innstillingene? :ermm:

(Jeg vet _hvor_ de er, men det er er jo ingenting der...)

Beta tenker jeg.

Lenke til kommentar
Får ikke Opera (verken mini (5) eller mobile (10)) til å fungere på wlan. Ved oppstart velger jeg riktig nett, men sidene lastes ikke. Fungerer i den innebygde browseren. (nokia n86)

Mange telefoner har egne innstillinger for java\andre programmer. Sjekk nett innstillingene - er ofte et helvete å finne i symbian og WM.

Lenke til kommentar
Får ikke Opera (verken mini (5) eller mobile (10)) til å fungere på wlan. Ved oppstart velger jeg riktig nett, men sidene lastes ikke. Fungerer i den innebygde browseren. (nokia n86)

Mange telefoner har egne innstillinger for java\andre programmer. Sjekk nett innstillingene - er ofte et helvete å finne i symbian og WM.

Har funnet. Og kobler til riktig nett. Den oppretter og viser tilogmed tilkoblingen i aktive tilkoblinger. Men den vil ikke overføre NOE data. Den innebygde browsern fungerer lett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...