Gå til innhold

DOTA-utvikler til Valve (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiller Heroes of Newerth, og det er liten tvil om at det å ha et studio bak seg gir en betydelig fordel fremfor en modifikasjon. Der startet de med en kopi og la til egne endringer som er svært uttenkt og patchene kommer hyppig nå i betafasen.

 

Spørsmålet er, hva skal Icefrog lage? Det finnes flere andre arenaer som LoL og Demigod som baserer seg på konseptet, eller ting som sikter på å være tilnærmede kopier, som Heroes of Newerth.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det er nå vel begrenset hvor mange spennende spill man kan lage ut av sjakk også, så det blir tøff konkurranse når disse dota-spillene kommer. Ønsker heller at dette prosjektet videreutvikles med tanke på å kanskje få inn en form for story og/eller flere spennende elementer.

Lenke til kommentar

Spiller selv Heroes of Newerth, ganske tydelig at det ikke bare kommer til å bli en fullverdig version av dota, men jeg vil også tro det vil ta over for mye av hypen rundt dota. Tidlig i utviklingen var de to veldig forskjellige, men etter at alle patchene fra dota har blitt implementert og det kommer nye heroes hele tiden som ikke bare er rene kopier, men faktisk utrolig kule heroes, så er det ikke lenger noen grunn til å holde fast på en utdatert motor.

Lenke til kommentar

Uansett hvor mange selvstendige spill som utvikles vil det ta årevis før noen av de klarer å ta over for DOTA.

Miljøet rundt DOTA er langt større utbredt enn noen av konkurrentene, spesielt når det kommer til konkurranser, premier og popularitet i f.eks. Asia, hvor det største spillmarkedet ligger.

Om derimot Icefrog kan lage et spill som direkte kopierer spillet til en mer brukervennlig plattform kan dette bli bra.

Lenke til kommentar
hvorfor gjør han dette? s2 er ett kjempe team. Etter hva jeg har forstått så ble han tilbudt jobb der også! Jeg har ikke spilt 1 runde DOTA siden jeg fikk betakey i juni. Det forteller hvor mye bedre HoN er.

Tror nok ikke HoN kommer til å få noe problem med å ta over for Dota nei. De som blir igjen er nok en håndfull sære hardcore folk.

Lenke til kommentar

Kva i alle dager er det som er så imponerande med HoN? Når eg testa det var det jo ein eksakt kopi av Dota, same heroar, same kart, same creep spots, osv. Einaste forskjell var jo grafikk og butikkane. Burde kanskje prøve på nytt dersom dei faktisk har klart å lage sitt eige innhald sidan sist gang eg prøvde, men blei iallefall ikkje særleg imponert etter første forsøk.

Lenke til kommentar

Problemet med det Theo er jo at det folk vil ha er jo faktisk DotA. Folk spiller bare på kartet som er kopi av DotA, og nesten ikke på de andre kartene.

Det blir hyl og skrik ved de minste endringene. Folk vil ha DotA

 

Og det er feil å si at det bare er grafikk og butikkene. Motoren er selvstendig, egne servere som sørger for lagfritt spill, og ingen maphacks.

Lenke til kommentar
Problemet med det Theo er jo at det folk vil ha er jo faktisk DotA. Folk spiller bare på kartet som er kopi av DotA, og nesten ikke på de andre kartene.

Det blir hyl og skrik ved de minste endringene. Folk vil ha DotA

 

Og det er feil å si at det bare er grafikk og butikkene. Motoren er selvstendig, egne servere som sørger for lagfritt spill, og ingen maphacks.

 

Nok av lag, og haugevis med maphacks. Du kan jo selv prøve en google på HoN maphack og se resultatet.

 

Desverre så har HoN stort sett alle problemene DOTA har. Det eneste for min del som er fordelene er en selvstendig plattform som fungerer et hakk bedre enn WC3.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd meg litt på HoN i det siste, og synes ikke det gir den samme følelsen. DotA handler mye om at man faktisk spiller i den gamle WC3-motoren, og alt det medbringer. Det er en grunn til at DotA ble såpass populært en gang i tida, og det har etter min mening HoN ikke klart å etterligne.

 

Spilte min første DotA-game i går etter et par uker med bare HoN, og følte en slags rar, nostalgisk glede ved det. Det var som å oppdage det helt på nytt igjen, og jeg merket at jeg savnet det. Men, tross alt, jeg er spent på hva samarbeidet IceFrog + Valve kan lede mot. Det kan være det riktige skrittet videre for DotA.

Lenke til kommentar

Dette er jo en taktikk Valve har hatt stor suksess med tidligere. CS, Left4Dead og portal ble alle startet av små utviklingsteam før Valve plukket de opp og ga de jobbtilbud. Det er en drømmesituasjon for de fleste spillutviklere og det er nok veldig få som ville takket nei til tilbudet.

 

Det blir utrolig spennende å se hva Valve finner på, de har tross alt alderig laget noe annet et førstepersonspill, men har til gjengjeld utvidet den sjangeren med nye og spennende konsepter.

 

Tror nok dette blir mye mer en bare en ren dota klone, alt Valve har laget de siste årene har vert fantastikk, og dette blir sikkert ikke noe unntak.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...