Gå til innhold

Ubuntu 9.10 beta sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått testet denne i helga, ytelsen på intel skjermkortet er mangedobla. Minst 3-4 gonger raskare enn det var i 8.04. Nå kan eg bruke flighsimulatoren i Google Earth heilt fint :)

 

Ellers er det nokre mindre ting her og der, Ubuntu blir betre og betre :-)

 

Men eg synes boot splash'en er usedvanleg kjedeleg, denne hadde vært mykje meir flott http://www.youtube.com/watch?v=408OfAJu3Y8

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Venter fremdeles på wine-kombabilitet til Adobe PS CS3, men enn så lenge blir det ubuntu kun på laptopen. Får kjøre en oppgradering når jeg kommer hjem fra jobb. Forøvrig lurer jeg sterkt på hvordan de kommer fram til disse navnene på versjonene sine. Åpenbart noe som må røykes før det blir godkjent :p

Lenke til kommentar

Har installert 9.10 Beta på laptopen, men det ser ut til at støtten for Intel PRO/Wireless 2200BG er dårlig i beta (får koblet til, men ingen internett), bytta til et Broadcom 43xx kort og da funka alt perfekt. Ellers var det noe småtull med språkpakkene, så det er både engelsk og norsk om hverandre. Bortsett fra det så er det stabilt og oppstarten er mye raskere en før.

Lenke til kommentar

Jeg er også godt fornøyd med Karmic. Er dog noen ting som jeg håper blir fikset i løpet av betaperioden. For det første får jeg ikke matlab til å fungere. Har prøvd med mange kjente feil i bakhodet, men det ender alltid med at det ikke virker, uten feilmelding.... Får kjøre Octave enn så lenge... Ellers en del rot med Rhythmbox, som plutselig nekter å starte.

I tillegg er jeg litt skuffet over boot-tid (ironsik nok). Jeg synes at den bruker så mye tid på å loade grub og noe tekstgreier etter grub, før den kommer til oppstartsanimasjonen. Den i seg selv tar ~5 sekunder helt inn til klart skrivebord. (Har en Intel SSD =D)

Annet enn det er det ikke stort å si... Installasjonen gikk smertefritt, og velkomne forbedringer fra tidligere versjoner.

 

 

Er det noen som vet om Software Center inneholder alle programmer man finner i Add/Remove? Ser at det fortsatt legger ved under System->Administration.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...