Gå til innhold

PS3 + mobilt bredbånd. How to?


Roela

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp fått meg PS3 og vil gjerne koble meg på nett for å laste ned oppdateringer osv. Problemet er at her jeg bor har jeg ingen mulighet til og koble meg på et fastnett. Så 3g mobilt bredbånd er den eneste løsningen.

 

Nå har jeg googla litt rundt og funnet forskjellig how to videoer, men jeg får det ikke til.

 

Noen her som har egenerfaringer med dette og kan hjelpe meg? Jeg har laptop og windows xp.

 

Takk:)

Endret av Roela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre, om jeg ikke husker feil, er å koble laptopen til nette på vanlig måte. Deretter kobler du PS3 og Laptop sammen med en krysset CAT5 kabel (krysset nettverkskabel). Deretter på laptopen velger du at tilkoblingen som er koblet til nettet over mobilt bredbånd skal deles.

 

Mener at dette skal fungere, sitter dessverre på jobb så har ikke dette for meg for øyeblikket.

 

En annen løsning er å kjøpe en Dovado trådløs sender. Denne har USB tilkobling slik at du kan koble det mobile bredbåndet til denne og dele det på vanlig måte som du deler andre internett linjer trådløst. Funker godt det.

Lenke til kommentar
Flott. Nå har jeg kobla i CAT5e i PS3 og i laptopen min. Men hva gjør nå? Sorry, er ikke helt på g når det kommer til sånne greier;)

 

 

Er det ikke sånn at du skal inn på "Nettverkstilkoblinger" for å velge egenskaper på den mobilebredbåndstilkoblingen din? Velge å dele denne tilkoblingen...

 

Husker ikke helt hvordan dette funka :D Sitter på jobb nå får ikke sjekket så mye rundt, av diverse årsaker :p

Lenke til kommentar
Ahhhrg... Får det ikke til. Ingen her som kan gi meg en enkel forklaring a. Jeg har åpnet tilkoblingen min, men PS3 finner ikke ip adressa. Har prøvd manuellt og.

 

Når det gjelder krysset nettverkskabel, må du benytte manuell ip.

De skal helst ligge på samme tallrekke. Eksempel: PC: 192.168.0.101, PS3: 192.168.0.102.

Lenke til kommentar
Nå har jeg gjort det. Men PS3 sier at det er en DNS error...

Det kommer og en popup på startlinja mi der det står at en nettverkskabel er koblet fra.

 

 

Vet at når en "nettverkskabel er koblet fra" melding dukker opp, må det være et problem på nettverkskort eller kabel. For om det er riktig tilkoblet vil det dukke opp "Ukjent/uidentifisert nettverk"

 

Vel og merke, når jeg å blir tom for idéer. Så begynner jeg å skyte i mørket :p

Endret av Hvadankan
Lenke til kommentar
Nå har jeg gjort det. Men PS3 sier at det er en DNS error...

Det kommer og en popup på startlinja mi der det står at en nettverkskabel er koblet fra.

 

Tror ikke du skal bekymre deg så mye der for PS3 driver å slår på og av pluggen til nettverket innimellom. Og siden du har en krysset kabel direkte mellom PC og PS3 så tror PC'n at du dro ut kabelen.

 

Hvis du har greid å aktivere ICS (Internet Connection Sharing) så bør nettverkskortet på PC'n ha blitt 192.168.0.1. Dette kan du verifisere med en "ipconfig" på PCn.

 

På Playstation må du da sette opp følgende manuelle ip-adresse oppsett.

IP-adresse: 192.168.0.X X = 2..254

gateway : 192.168.0.1

DNS : 192.168.0.1

 

Du kan også bruke DNS'ene som PC'n bruker, disse får du frem med en "ipconfig /all".

 

Selve aktiveringen av ICS finner du under "Advanced" fanen når du høyreklikker på nettverk-connectionen til Mobil-bredbåndet ditt og velger "properties".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...