Gå til innhold

Test: Sonim XP3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier ikke å klage på testene på Amobil, men å gi XP3 en 3'er blir helt feil. Dere MÅ vurdere telefonene mot målgruppe. Dette er en ideell telefon for håndverkere og andre som ikke er så opptatt av teknologi, men som enten har ett yrke eller fritid som krever en tøff telefon, eller som bare er noen kløner :new_woot:

 

Dette er en telefon som skulle hatt 5 og anbefalt stempel mot sin målgruppe. Slike telefoner kan ikke vurderes ut fra vanlige testkriterier om kamera, WLAN eller andre fancy ting.

Lenke til kommentar

Det er en liten leif i artikkelen:

Det er egne valg for privat- og jobbnummer, adresse , notat og ikke minst e-postadresse. Kanskje ikke så nyttig når telefonen faktisk ikke kan sende SMS, men muligheten er nå der. Kontakter kan sendes som visittkort via SMS eller Bluetooth.

Her står det både at du ikke kan sende sms, og at du kan sende sms...

Lenke til kommentar

Enig med "Road2Hell" her. Dette er helt klart den beste telefonen på sitt område. Den gjør det den er ment til å gjøre ekstremt bra, så hvorfor terningskast 4 Amobil? Dere trekker for dårlig kamera, enkle menyer og liten skjerm, og ender til slutt på et terningskast 4. En telefon som er så suveren på sitt område fortjener virkelig bedre enn dette. Det at den i det hele tatt har et kamera bør være et pluss i mine øyne.

Skjerpings, Amobil!

Endret av rwpa
Lenke til kommentar

Hei, takk for tilbakemeldinger!

 

Sonim XP3 Quest er IP-67-sertifisert (Forgjengeren XP3 Enduro er IP-57-sertifisert).

 

Testtelefonen var splitter ny når vi begynte å teste den, og bildene ble tatt før vi begynte med de spesielle testene av holdbarheten. Kameraet var stilt inn på høyeste kvalitet og oppløsning, og bildene er ikke behandlet på noen måte. Så what you see is what you get...

 

Skrivefeil sms/mms er nå rettet.

 

Når kameraet ikke tåler vanlig bading, samt at minnekortleseren gikk i stykker etter holdbarhetstestene våre, som andre telefoner tidligere har klart, kan vi ikke forsvare å gi XP3 Quest mer enn en svak 4-er. Hadde kameraet tålet fuktighet, og minnekortleseren tålt falltesten, hadde nok XP3 Quest kvalifisert til en 5er eller 6-er. Hvis du er ute etter en arbeidstelefon uten "fancy" ting som kamera og minnekortleser, se på XP3 Enduro. Den mangler disse tingene og det er dermed også mindre som kan gå istykker - men den er dessverre oppgitt å tåle mindre vann enn XP3 Quest.

Lenke til kommentar
Testtelefonen var splitter ny når vi begynte å teste den, og bildene ble tatt før vi begynte med de spesielle testene av holdbarheten. Kameraet var stilt inn på høyeste kvalitet og oppløsning, og bildene er ikke behandlet på noen måte. Så what you see is what you get...

Har dere hørt med Sonim om dette? At det er en "stripe øverst" med bedre kvalitet er ganske påfallende. Mulig dere har fått feilvare, men at det kom vann under linsa er vel uansett ikke noe å rope hurra for.

Lenke til kommentar

Det er bra at de testar telefonar som er laga for oss som er meir opptekne av toleevne "ute i felten" enn av alle mogelege avanserte funksjonar! :)

 

Eg har sjølv XP3 Quest, og eg må seie meg veldig godt nøgd så langt. Spesielt batteriet er eg òg imponert over - eg ladde han sist sundag, og han har vore flittig i bruk heile veka med fleire korte og lange samtalar (eit par veldig lange), mange av dei via øyreplugg med Blåtann, og batteriet er framleis på femti prosent.

 

Dessutan har han allereie hatt seg eit par skikkelege turar i golvet når ting har gått litt for fort i svingane, og eg kunne ikkje halde meg frå å prøve å sleppe han nedi eit glas vatn og prøve å ringe til han. Ingen problem etterpå, sjølv om eg òg opplevde det at lyden vart noko redusert før alt vatnet hadde tørka opp.

 

Så heilt klår :thumbup: frå meg!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

At man ikke engang nevner GPS-støtten er vel litt rart. Hadde vært fint med en test av hvordan GPSen fungerer på en mobil med så liten og lavoppløst skjerm.

Lenke til kommentar
At man ikke engang nevner GPS-støtten er vel litt rart. Hadde vært fint med en test av hvordan GPSen fungerer på en mobil med så liten og lavoppløst skjerm.

Hei,

har du lest testen? GPS-en er nevnt i konklusjonen, og hvordan GPS-en fungerer er beskrevet på side 2 i testen:)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
:w00t: Den må være helt perfekt for å reise med. Type interrail, haikeferie, sånne ting. Derav navnet ;) USB-lader betyr at du kan lade den hvor som helst, men du nevnte ikke noe om hvor lang tid det tar å lade den? Er det mulig å få tak i 12-volt-lader til den? Men med "interrailbruk", altså 1 sms sendt hver kveld og ellers bare med i tilfelle nød, trenger den sikkert ikke lades mer enn hver 14de dag, og i løpet av så lenge skal man vel ha hatt en rolig kveld en plass :p
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...