Gå til innhold

Anonymous vs. Scientologikonsernet, høsten 2009


Anbefalte innlegg

ANONYMOUS VS. SCIENTOLOGIKONSERNET

HØSTEN 2009

 

11bjcja.jpg

 

 

HVEM? HVA? HVOR?

 

Anonymous er en løst sammensatt, global grasrotbevegelse av aktivister, hvis siktemål er å avdekke og å gjøre oppmerksom på scientologiorganisasjonens overgrep. All planlegging finner som regel sted på internettfora eller -samtalerom; det finnes ikke noe lederskap eller organisatorisk hierarki. Mennene og kvinnene som deltar, kjenner sjelden hverandres virkelige navn, og forenes kun av et kollektiv raseri over scientologiorganisasjonens bedrageri og misbruk.

 

Den 10. februar 2008 holdt Anonymous sin første globale demonstrasjon mot scientologiorganisasjonen. Siden da har Anonymous lekket scientologidokumenter, holdt månedlige demonstrasjoner i over

og gjort publikum oppmerksom på kultens aktiviteter. Vi har også spredd flygeblader og kort, og gjort en del PR-stunt.

 

 

HVORFOR PROTESTERE?

 

Det eksisterer mange grunner til å demonstrere mot scientologiorganisasjonen. Du kan for eksempel protestere mot "Fair Game", en policy skrevet av scientologiorganisasjonens grunnlegger, som fremsetter følgende om "SP"-er (kritikere av organisasjonen): ”May be deprived of property or injured by any means by any Scientologist without any discipline of the Scientologist. May be tricked, sued or lied to or destroyed.” Du kan protestere mot deres "Disconnection"-politikk, som har splittet mange familier. Du kan protestere på grunn av den lange rekken av mistenkelige dødsfall i sammenheng med scientologiorganisasjonen. Du kan protestere mot deres forsøk på å infiltrere myndigheter, deres bedrageri, deres villedende rekrutteringsteknikker, deres ofre og deres hjernevasklignende metoder. Du kan protestere på grunnlag av alt som er nevnt ovenfor, men det som startet Anonymous' engasjement, var et forsøk på sensur, som videoene under viser:

 

Se filmen hos Youtube

 

Se filmen hos Youtube

 

Alternativ kilde (i bedre oppløsning): Road to February 10th fra Church0fScientology på Vimeo.

 

 

HVA KAN JEG GJØRE?

 

Hva kan jeg gjøre, spør du? Ganske mye, svarer vi.

  • Fortell familie, venner og kjente om ugjerningene til scientologiorganisasjonen.
  • Delta på demonstrasjoner, flygebladutdelinger eller andre former for småraid.
  • Skriv ut "youfoundthecard.com"-kort og legg disse overalt.
  • Delta på forumet, del dine ideer med andre anons.
  • Finn nyheter, og publiser dem her.
  • Skriv til politikere og kommuner, gjør dem oppmerksom på at skattekroner går til scientologiorganisasjonens frontgrupper.
  • Hjelp til med å oversette flygeblader, artikler og presseskriv.
  • Hjelp til med å utforme og spre nye flygeblader, artikler, grafikk og musikk.
  • Hjelp til med å utforme pressemeldinger.
  • Spre Youtube- og Vimeo-videoer til venner og kjente.
  • Les masse, overgå scientologene i kunnskap om scientologi!
  • Inviter andre hit!

Flere tips til ting som du kan gjøre, fra de helt enkle til store prosjekter kan du finne her (Engelsk): Current projects needing attention.

 

Se også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13063609

 

 

LENKER OG INFORMASJON

 

Tidligere tråder på Diskusjon.no:

Norske fora:

Internasjonale fora:

Imageboards:

888chan [/isc/]

Ressurssider:

Dere finner en hel rekke flere lenker og ressurser på vårt nasjonale forum, Prosjekt Chanology Norge.

 

 

HVA HAR SKJEDD SIDEN VÅREN 2009?

 

Her er noen av høydepunktene:

  • [21.-23.06.09] St. Petersburg Times publiserer en omfattende artikkelserie om Scientologiorganisasjonens leder, David Miscavige:
     
    The Truth Rundown.
     
    Norsk tråd.
     
     
  • [27.06.09] Dagbladet publiserer Anonymous' kronikk.
     
    b5s48y.th.jpg
     
    Kronikken hos Dagbladet.no.
     
    Engelsk tråd. Norsk tråd.
     
     
  • [11.-15.08.09] Scientologi-frontgruppen The Jive Aces ble tatt på fersken - igjen - da de delte ut flygeblader under Sildajazzen i Haugesund.
     


     
     
  • [29.08.09] Geir Isene, OT VIII-scientolog, og direktør for FreeCode, snakker ut om sitt brudd med Scientologikirken.
     


     
    Egen tråd for Geir Isenes brudd.

Endret av John_Steed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 19. juni i Oslo var det Topp 20-konsert, der oppvarmingstime (den delen som ikke ble overført på NRK1 og P3) ble åpnet av "Hank" og "Glam" - scientologikameratene. De sa at denne konserten var starten på deres "Rock for Rights"-aksjon på vegne av scientologi-organisasjonen CCHR. Så det var en fin anledning for å dele ut litt flygeblader:

Vi var ute i Oslos gater idag og delte ut flyers til alle og enhver... så ikke en eneste Scilon.

Superior oppmøte-tech! Vi var totalt 6 stk!

 

Men først regnet det...

mm4is6.th.jpg

vr4fw1.th.jpg

 

Men så!

t0rgr8.th.jpg

dhcw1g.th.jpg

2sblr1j.th.jpg

33ldyjc.th.jpg

2iw7pc1.th.jpg

2qxm444.th.jpg

mh9wz.th.jpg

 

Det hele resulterte i epic win.

 

De snakket faktisk med en scientolog - eller en som lot som han er det:

Vi gikk å delte ut flyers på vei ned. Så kommer det en kar som ikke er keen på flyer å sier til meg, "Det er SPene på tur". Jeg svarer etter eller annet som "seff" så spørr han meg om jeg/vi vet hva vi demonstrerer mot. Og jeg forteller flittig og han snakker om at selve psykiatrien har de ikke noe i mot. Men derimot medikamentene. Så forteller jeg om fetteren til en god venn av meg som er i livet i dag pga nettopp disse medikamentene. Da beggyner han å mase ett eller annet om at "ja men hva når de tar slutt" og noe annet mas jeg ikke helt fikk med meg. Så sier han til meg mens han går vekk fra meg at vi demonstrere mot noen som bare prøver å hjelpe. Eller noe i den dure. Så var han borte vekk.

 

Og Hank og Glam? Jo de var der:

 

Når det gjelder det de ropte om den 21. august, så ble den konserten visstnok avlyst grunnet laber interesse fra publikum.

 

 

Trondheim har også vært ute:

 

Trondheim 20. juni:

fant ingen andre, så ble soloraid...

delt ut ~20 "hvilken kirke" og en god bunke yftc...

2ij4sap.th.jpg

.

 

Trondheim 29. august:

Hola, temporary Trondheim anon here. I looked for any masked people downtown, didn't see any, but Anonymous hung up posters with lings to the ning. Also talked to some politicians.

25rgvoj.th.jpg

More Trondheim:

2v83lhu.th.jpg

Last one from Trondheim. (None of these are anons by the way.)

302yxpl.th.jpg

 

For de av dere som er interesserte i tegneserier, kan vi fortelle om You Found The Comic, som har deltatt på Comic Con i San Diego og Comic Market i Tokyo i sommer.

Tegninger mottas med takk. Du kan også se noen av bidragene som allerede har kommet inn.

38284878015092b5d507.th.jpg

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
Hvor holdt de stand?

 

http://maps.google.no/maps?hl=no&ie=UT...001203&z=20

 

Ca 5 meter til høyre (SØ ?) for fotgjengerfeltet på bildet. Det fotgjengerfeltet hvor karl johans gate krysser kirkegata

 

Angående dette så har jeg snakket med Oslo Kommune i dag, og regelen om at de ikke får ha bord på Kirkeristen, den gjelder fortsatt.

 

Hvis du observerer at Scietnologi/Dianetikk har bord på Kirkeristen eller ellers på Karl Johan (unntatt på Egertorget, der de bruker å ha lov til å ha bord), så si ifra til kommunens vektere eller til Politiet. (Politiet er på nummer 02800) så kommer de og iverksetter fjerning av bordene.

 

2qx6kvd.png

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Ikke at det betyr noe for meg, men jeg så det var en del paragrafer fra den grunnleggeren av Scientologi i den videon av Geir Isene. Hvorpå Geir pekte på en regel om at en skal stå fram for hva en tror på som en av grunnreglene.

 

Noen som har hele sullamitten slik at en kan se hva de står for?

Lenke til kommentar

Geir Isene sammenlignet det som foregår i toppen på Scientologikirken med George Orwells 1984, og også med V for Vendetta.

 

Her er litt info om "ideal org"-programmet for Oslo:

 

Vir:

Hi, is there more you can tell about the Ideal Org plans for Oslo, such as the planned location? (That is unless you have signed confidentiality agreements etc.)

 

Is the rationale behind it something like “let’s make a large empty building, the vacuum will suck people in”? I suspect that the ideal orgs are mainly a new way to get money from publics and skim money from the property deal. If the CoS needs more space in Oslo it would make more sense to have the Div 6 area in a small shop in Karl Johan, and move all the other stuff, like sauna, advanced course rooms etc, out to an area where property is cheaper, but still within easy access by public transport. That way publics would get more for their money.

 

Granted, their current location isn’t ideal either, even on Karl Johan, because being up the stairs behind a locked door is not as inviting as if they were on the ground level.

 

Geir Isene:

Wow, this was an informed comment. No NDA bonding me on this one ;)

 

The current plan is to weigh two options; To buy an Ideal Org building down town – estimated to NOK 80-100 million. Another option is just like you propose – to buy the space for Div6 first and then the rest of the Org outside the city center to make it “affordable” for the donors.

 

The org is currently paying some 1.2 million per year in rents and electricity – and that is pretty much all their income. They cannot fill the current 800 square meters with public (by far). It’s bordering on insanity to shake the 50 scientologists for 30 million (if we go for the “affordable” solution) to buy some 3500-5000 square meters of org space. Let alone that it is completely off policy.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

dn13332561d.jpg

 

Det Nye har sak om Scientologi i blad nr. 13 (cover over).

6 sider (s. 38-43).

 

Matthias Fosse, Andreas Heldal Lund, Anders Skuterud, Geir Isene, og Asbjørn Dyrendal intervjuet. Journalisten Madeleine Dahl tar en personlighetstest åpenlyst (ikke undercover) og får en snill evaluering av Fosse - men hun kommer likevel dårlig ut i testen.

Masse bilder av Anonymous.

 

Løp og kjøp, damer (og herrer).

 

Første gang jeg kjøper dameblad til meg selv.

 

Minner om at Fosse var sint og sur på Vi Menn som tok testen undercover i fjor og kalte det et useriøst blad, men Det Nye kommer fra samme bladhuset så ...

 

Oppdatering: her er en smakebit på nett: Do you belive?

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
dn13332561d.jpg

 

Det Nye har sak om Scientologi i blad nr. 13 (cover over).

6 sider (s. 38-43).

 

Matthias Fosse, Andreas Heldal Lund, Anders Skuterud, Geir Isene, og Asbjørn Dyrendal intervjuet. Journalisten Madeleine Dahl tar en personlighetstest åpenlyst (ikke undercover) og får en snill evaluering av Fosse - men hun kommer likevel dårlig ut i testen.

Masse bilder av Anonymous.

 

Løp og kjøp, damer (og herrer).

 

Første gang jeg kjøper dameblad til meg selv.

 

Minner om at Fosse var sint og sur på Vi Menn som tok testen undercover i fjor og kalte det et useriøst blad, men Det Nye kommer fra samme bladhuset så ...

 

Oppdatering: her er en smakebit på nett: Do you belive?

 

For de av dere som ikke har hanket inn bladet ennå: Det Nye nr. 13 sak om scientologi og Anonymous. (Bla ned for artikkelen.)

 

Også av interesse: WIRED om Anonymous: "The Assclown Offensive".

Lenke til kommentar

Slag i ansiktet

 

En fredlig protest (som altid) gikk galt idag i Halifax, Nova Scotia, da en sansynlig scientolog begynte å bullbaite anons, og til slutt slo en anon i det masketildekte ansiktet.

Masken ble bøyd men poppet tilbake. En anon fikk det på video, og politiet tok minnekortet inn til bevis. De har snakket med og/eller snakker med journalister.

 

Originally Posted by AnonOne

I'll attempt to recall the story without giving away too much information:

 

Some scilon lady approached one of us and proceeded to bull-bait, screaming, waving her arms, etc. She then punched him in the cheek of his mask (which dented in but popped back into place), and another Anonymous member got it all on camera, which the police ceased for evidence. (or the chip at least). All in all, I found it an epic win protest. My first one was a good one, and I have the fellow Anons I was with to thank for it.

 

http://forums.whyweprotest.net/280-canada/...d-report-53176/

 

nyy6pl.jpg

Endret av Anondoinitrite
Lenke til kommentar
Slag i ansiktet

 

En fredlig protest (som altid) gikk galt idag i Halifax, Nova Scotia, da en sansynlig scientolog begynte å bullbaite anons, og til slutt slo en anon i det masketildekte ansiktet.

Masken ble bøyd men poppet tilbake. En anon fikk det på video, og politiet tok minnekortet inn til bevis. De har snakket med og/eller snakker med journalister.

 

Originally Posted by AnonOne

I'll attempt to recall the story without giving away too much information:

 

Some scilon lady approached one of us and proceeded to bull-bait, screaming, waving her arms, etc. She then punched him in the cheek of his mask (which dented in but popped back into place), and another Anonymous member got it all on camera, which the police ceased for evidence. (or the chip at least). All in all, I found it an epic win protest. My first one was a good one, and I have the fellow Anons I was with to thank for it.

 

http://forums.whyweprotest.net/280-canada/...d-report-53176/

 

nyy6pl.jpg

 

GetYoPopcornReady.gif

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Will and Jada Pinkett Smith to host Nobel concert

 

Gjør klar for stort OSA-innrykk i Norge.

 

Bakgrunnn:

Cruise ripped for plugging Scientology - UPI.com

Cruise ripped for plugging Scientology

 

NEW YORK, Dec. 14 (UPI) -- Tom Cruise apparently won't win any prizes for using last week's Nobel Peace Prize Concert in Oslo as a platform to plug Scientology.

 

Will Smith's Alleged Scientology School - ABC News

Other educators worry less about Study Technology's ties to Scientology and more about its overall effectiveness.

 

"I look at the Study Tech ideas and it doesn't seem sound educationally," said Jim McManus, executive director of the California Association of Independent Schools. He spent 14 years as an education consultant for independent schools around the country and says he has no personal animosity toward Scientology.

 

Dan Willingham, a psychology professor at the University of Virginia who has a background as a cognitive scientist and wrote the book "Why Don't Students Like School," has similar doubts about Study Technology's merits and says it is based on flawed theories.

 

"It's perfectly possible that the methodology is based on ridiculous principles and that something effective is happening in the classroom, but ridiculous principles certainly lowers that possibility," Willingham said.

 

Se filmen hos Youtube

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...