Gå til innhold

Ditt PL Drømme-lag uten de topp 3. (bruk mal i første post)


Kjakan24

Anbefalte innlegg

Lag ditt drømmelag for Premier League

 

- uten topp 3 lagene

  • Velg formasjon
  • Max 3 spillere fra hvert lag
  • Ikke lov med spillere fra Chelsea, Man United, Liverpool
  • Kopier malen og start med uttaket
  • Plukk ut ditt drømmelag

20966_l.jpg

 

Bakgrunn for tråden:

 

 

Synes det er gøy å sette opp "drømme ellvere" i fotball. Men når det gjelder Premier League blir jo 99% av spillerne fra Chelsea, Man United og Liverpool (flest fans herfra og de beste spillerne). Derfor tenkte jeg å lage en tråd der vi plukker ut en "drømme-ellver" ved å velge ut spillere som IKKE kommer fra fjorårets "topp-3" klubber. For å hindre rene Arsenal og Man City lag så kan man max velge ut 3 spillere fra hvert lag i ligaen.

 

Ellers er det viktig at det blir system i postene som kommer (derfor har jeg laget en mal som jeg oppfordrer alle til å bruke. Dessuten må det være en forsvars firer for å følge "standarden" til Premier League formasjonene som brukes i dag.

 

 

Formasjoner:

Velg en av de 4 mest vanlige formasjonene:

 

4-4-2

4-3-3

4-5-1

4-2-3-1

 

mer om formasjonene:

 

Ikke heng dere så mye opp i formasjonen, husk at eks 4-2-3-1 kan tolkes som 4-4-1-1 utifra hvordan man ser på det.

 

Det må være en forsvars firer da det blir mest realistisk da 90% av alle topp lagene i Europa spiller med det og 100% (?) av Premier League lagene.

 

 

 

Mal:

Bruk malen du finner under for å skrive inn din ellver.

¤ Bruk malen

¤ Ingen kallenavn, fulle etternavn med initialen i fornavnet foran.

¤ Skriv inn navnene slik: D.Beckham eller David Beckham ikke "Becks" osv.

 

Malen er til for at tråden skal ha litt orden og ikke at alt skal bli virrvarr osv. les mer;

 

 

For å skrive inn navn burde man holde seg til navnene på spillerne, ikke kallenavn. Eks skriver man ikke inn "Asha" eller "Paddy" for A.Arshavin eller P.Viera.

 

Jeg håper alle vil følge dette så det blir mer orden. Føler det beste er å skrive fornavnet med initial eller fult fornavn samt etternavnet.

 

Klubben trenger man ikke nevne om ikke spillernavnet man valgte er likt for to spillere i ligaen. Er jo en del Johnson spillere i Premier League så tenk på dette når du skriver inn spillernavnene. Tenk bare at det skal være orden for å forhindre spørsmål om hvilken "Johnson, Cahill, Davies eller Cole" man mener.

 

 

Kopier følgende mal og modifiser for din valgte formasjon:

------

 

GK:

 

HB:

VB:

MS:

MS:

 

SM:

SM:

HM:

VM:

 

SS:

SS:

 

-----

Grunnen til denne malen er at da blir lagene mye mer ryddige og lettere å lese nedover.

 

Da er det bare å plukke ut sin drømme ellver, husk at det er max 3 spillere fra hvert lag og ingen spillere fra Chelsea, Man United eller Liverpool.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4-3-3:

 

GK: M.Schwarzer

 

HB: P.Jagielka

VB: W.Bridge

MS: J.Lescott

MS: M.Upson

 

SM: G.Barry ©

SM: C.Fabregas

SM: M.Arteta

 

HS: A.Arshavin

VS: A.Young

SS: E.Adebayor

 

Tungt å finne en skikkelig god høyreback da jeg mener topp 3 lagene har de 3 beste. Arsenal og City sine er ikke så gode. Føler Jagielka er den beste da han spilte seg inn i Capellos landslags tropp ifjor i W.Brown sitt skadefravær.

 

Ellers fant jeg ikke så veldig god makker til Lescott, Hangeland var en kanidat men føler Upson imponerte ganske bra på et svakt West Ham lag ifjor.

 

Med min 4-5-1 / 4-3-3 formasjon så fant jeg ingen bedre spydspiss en Adebayor. Ingen av Tottenham, Villa eller Everton spissene er gode nok. Nærmest til å ta denne plassen var Robin Van Persie.

Lenke til kommentar

; - Dette er et semikolon.

: - Det derimot er et kolon.

 

van Persie er absolutt ingen spydspiss, og jeg kan ikke helt se hvordan du kan vurdere ham som den som er nærmest Adebayor i den posisjonen. Han passer mye bedre som en HS eller VS i din formasjon. Jeg finner det også noe merkelig å sette Arshavin på en plass han ikke har spilt et minutt til dags dato.

 

Skal sette opp et eget lag, men det kommer senere.

 

Topp tre-påstanden din står seg fint om du bare ser tilbake på forrige sesong, men om du går lenger tilbake er det fire store som gjelder, og om du før fjorårets sesong skulle plukket ut tre store hadde Liverpool blitt utelatt.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Topp tre-påstanden din står seg fint om du bare ser tilbake på forrige sesong, men om du går lenger tilbake er det fire store som gjelder, og om du før fjorårets sesong skulle plukket ut tre store hadde Liverpool blitt utelatt.

 

Topp 3 er fordi det er flest fans av Liverpool og United her inne. Hvis de hadde blitt tillatt ville det garantert blitt masse spillere fra disse 3 klubbene, samt at fans fra Pool og United ville begynt å krangle om hvike spillere fra de to klubbene som er best osv. Bruk heller Pool vs United tråden til å lage ellver med disse to lagene.

 

Ang Arshavin, han er like god med høyre og venstre og jeg vil heller ha han over på høyreving da jeg ikke vil utelate A.Young fra ellveren.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Topp 3 er fordi det er flest fans av Liverpool og United her inne. Hvis de hadde blitt tillatt ville det garantert blitt masse spillere fra disse 3 klubbene, [...]

Nei. "Max 3 spillere fra hvert lag."

 

Det hadde vel så og si garantert blitt 9 spillere fra Chelsea - Liverpool - United. Men burde kanskje utetatt Arsenal og kanskje Man City også, men spist er spist og gjort er gjort.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

De tre store, hahaha.

 

GK: Friedel

 

RB: Richards

LB: Clichy

CB: Hangeland

CB: Lescott

 

HM: Young

VM: Robinho

SM: Fabregas

SM: Arshavin

 

ST: Carew

ST: Tevez

Lenke til kommentar

GK: Mark Schwarzer

 

HB: Phil Jagielka

VB: Leighton Baines

MS: Brede Hangeland

MS: Aaron Hughes

 

SM: Mikel Arteta

SM: Francesc Fabregas

SM: Gareth Barry

 

HV: Ashley Young

VV: Andrei Arshavin

 

SS: Robin van Persie

 

EDIT: Ble visst 4 fra Everton der. Fikset

Endret av GBD
Lenke til kommentar

GK: Schwarzer

 

HB: Richards

MS: Lescott

MS: Toure

VB: Clichy

 

SM: Arteta

SM: Fabregas

HM: Robinho

VM: Young

 

SS: Van Persie

SS: Carew

 

Kunne vært morsomt å prøvd dette for Fantasy, uten topp "3" altså. Evt uten Arsenal og Man City også.

Edit: Æsj, akkurat ikke nok penger til det laget. =/

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...