Gå til innhold

Infotavle - visning av rutetider, vær og tweets - kommentarer


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skulle ønske man kunne fått ut fingern og fått opp rutedata i trondheim også.

 

Kult prosjekt. Har tenkt samme tanken selv, men ville nok brukt en servertjeneste på hjemmenettet mitt og kun en lettvekt-linux som booter rett i browser på "ramma".

 

-C-

 

Man kunne eventuelt sendt spørringer til bussorakelet og parset svaret. Ideelt sett burde jo alle dataene fra all kollektivtraffikk i landet legges inn på trafikanten.no.

 

Du tenker på et slags Ajax/Web 2.0-grensesnitt som streamer fra en server i hjemmenettet? Hva slags hardware tenker du å ha i ramma?

Lenke til kommentar

Usikker på hva jeg skal ha i ramma. Billigste atom netbook med touch fra dealextreme kanskje? :)

 

Det skulle vært et dritbillig dev-kit for slike rammer. En ARM cpu med 10" touchscreen, klar for linux. Innebygd wifi, kortleser og lignende. En slik en til $150-$200 hadde vært arti.

 

Man kunne kanskje parset oraklet, men man får jo ikke med forsinkelser og slik da, slik man gjør med data fra trafikanten.

 

-C-

Lenke til kommentar
Man kunne kanskje parset oraklet, men man får jo ikke med forsinkelser og slik da, slik man gjør med data fra trafikanten.

Det med sanntid hadde jeg glemt :).

 

 

 

Den er enda ikke på markedet, men det kan virke som om det du snakker om denne finnes i denne: http://www.crunchgear.com/2009/04/09/crunc...a-little-early/
Ja, vet om den. Men den blir for dyr tror jeg.
Det skulle vært et dritbillig dev-kit for slike rammer. En ARM cpu med 10" touchscreen, klar for linux. Innebygd wifi, kortleser og lignende. En slik en til $150-$200 hadde vært arti.

Da nærmer vi oss riktig prisklasse ja. TechCrunch Tablet ville jeg sikkert hatt på veggen på kjøkkenet for å finne oppskrifter eller noe :) Den kan så mye mer enn å vise rutetider...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...