Gå til innhold

Nikon har mer på lager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I tillegg har Nikon oppgradert bildestabilisatoren til den nye VR II, som vi skrev om i artikkelen om det nye 70-200 f/2.8. Det vil si at også dette objektivet har to modi for bildestabilisatoren. En modus for vanlig bruk (inkludert panorering) og en aktiv modus for ekstreme rystelser.

 

Som også kommentert av d0ppler i tråden om 70-200 f/2,8 VR, så er dette gammelt nytt. Begge objektivene av forrige utgave har også denne funksjonen.

Lenke til kommentar

Jo, det står nå det på esken til objektivet hvertfall. Husker også jeg leste at den skulle kunne kompensere for 4 blendertrinn.

 

Fra pressemeldingen til det gamle 18-200:

 

"Compact, lightweight and packed with an array of advanced features, the AF-S DZ VR Zoom-Nikkor lens offers 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED focal range length and 11.1x zoom coupled with Nikon ED glass, Silent Wave Motor and enhanced Vibration Reduction (VR II).

 

The VR II feature enables significantly sharper handheld images at slower shutter speeds and in a wider range of lighting conditions than previous models. Equipped with the new lens, users can take pictures at shutter speeds up to four times slower than is possible with a non-VR lens."

Endret av espenta
Lenke til kommentar

Dette var en liten fisle-oppdatering spør du meg, gjenstår og se om den er mer lensflare-resistant enn den forrige!

Er nok forhåpentligvis ikke en så ubetydlig oppdatering som det virker for meg akkurat nå..

 

Sammenligningen dere har linka til er derimot veldig ubetydlig,

eneste forskjellen man kan se der er at den nye ikke har fått tittelen "super wideangle zoom",

og at den har pris, erfaringer og veier 5 gram mer:

For en sammenligning mellom den nye og den gamle utgaven, se her.

edit: bugg i linken

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg har så langt ikke hatt problemer med at objektiver påvirkes av tyngdekraften. Har Nikon gjort noe med dette i senere produksjoner av objektivene ?

Lenke til kommentar

Men... Si meg. er det verdt pengene med tanke på hva forgjengeren nå koster? Den ligger vel på rundt 5900,- og det nye ligger på 7900,- (Herregud som prisene har steget noe helt latterlig de siste to årene!) Jeg har ikke så god snøring på objektiver, men det virker ikke som om det er rare oppgraderingen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...