Gå til innhold

Guide: Gmail-tillegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At noen frivillig lar google lese gjennom all mailen man både får og sender er mer en jeg fatter. Men hver sin smak.

Som privatperson er da ikke det noe problem. Google ser ut til å være den snilleste gutten i gaten, forresten. Jeg tror ikke man har noen grunn til å bekymre seg.

Lenke til kommentar

Nja, misbruk er nå en ting, jeg synes bruken (bedre tilpasset reklame) er ganske ille i seg selv.Et eller annet sted bygges det opp en profil på deg som du ikke har kontroll over. Så lenge det finnes andre, like gode, alternativer som ikke gjør dette, synes jeg det er unødvendig/dumt å velge en som gjør det.

Lenke til kommentar
At noen frivillig lar google lese gjennom all mailen man både får og sender er mer en jeg fatter. Men hver sin smak.

Bare fordi Stave B. ikke kan lese (var vel han som kom med dette utsagnet i en konferanse i England?), betyr vel ikke det at han ikke har mulgheten til å lese mail som går igjennom deres server.

 

Tviler uansett på at Google-ansatte fysisk leser igjennom mailen til sine brukere.

 

Slik jeg har fått det for meg samler serveren opp infomasjon, eller registrerer forskjellige ord fra mailen for å så benytte dette til å gi mer relevant reklame. Noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette?

 

Jeg har fortsatt ikke sett et fullgodt alternativ til Gmail enda uansett, så det blir nok Gmail en stund til her.

Lenke til kommentar
Slik jeg har fått det for meg samler serveren opp infomasjon, eller registrerer forskjellige ord fra mailen for å så benytte dette til å gi mer relevant reklame. Noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette?

 

Er slik jeg oppfatter det iallefall.

Lenke til kommentar

Synes artikkelforfatteren kunne brukt litt tid på å skrive denne for Opera- og andre nettleserbrukere også. Å bruke Greasemonkey er ikke så vanskelig i Opera. Og det finnes utvidelser Google selv har utviklet for Gmail, tilgjengelig gjennom Google Labs. Dette burde vært fremhevet i artikkelen, så hadde man sluppet å installere programtillegg som kun virker lokalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...