Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ikke lov til å ha mer enn én venn?


Gjest g17_forvirret

Anbefalte innlegg

Gjest g17_forvirret

Føler bare at jeg må skrive det.. føler meg forferdelig.

Jeg er da en gutt på 17 år som aldri har vært i et ordentlig forhold.. når det er sagt så har jeg heller ikke vært på ordentlig utkikk etter en jente.

 

Men for noen måneder siden begynte jeg å få kontakt med en jente på samme skole, og vi hadde det hyggelig ilag (både litt flørt og litt alvorlig prat), men for noen dager siden skjedde det jeg egentlig ikke kunne tenke meg kunne skje. Vi gikk hjem fra skolen sammen med venninnen hennes og alt var slik som tidligere, men plutselig trekker hun seg unna og sier at "bare vær vennen hennes du!".

 

Jeg ble egentlig bare stående å tenke og se etter om hun faktisk mente det, noe som hun gjorde.. Jeg spør hva som er i veien, og får som svar at hun er følsom og at hun ikke liker at jeg var så hyggelig mot venninnen hennes. Hun påsto da at jeg satte mer pris på venninnen enn hun, noe som egentlig ikke er riktig.. og det vet hun, men allikevel fortsetter hun og sier at jeg skuffet henne stort og at .. ja, skaden er gjort og det er ikke noe mer å gjøre med det. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor hun reagerer slik, fordi jeg alltid er hyggelig mot alle de som er hyggelige mot meg... men det skal vel ikke være lov det da(?).. og det sa jeg også til hun etter anklagene hennes, men da får jeg bare som svar at "vær så god å vær hyggelig mot alle du!".

 

Jeg orket ikke mer og gikk hjem, men hjemme får jeg en melding som inneholder kun ":(".. jeg spør da hva som er i veien, og da var anklagene om at jeg ikke ønsket å være vennen hennes igang igjen... Til slutt så bare orker jeg ikke mer og legger meg, men da jeg våkner så har jeg fått en melding hvor hun beklager alt som har skjedd i dag og skylder på at hun ikke har det så bra.

 

Hva jeg skal tro og hvordan jeg skal ta det herfra, vet jeg ikke. Jeg spurte om hun ville snakke om det, men det ville hun heller ikke... og på skolen i dag prøvde hun vel egentlig bare å ignorere meg..

 

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. føler meg ganske nedfor for noe jeg egentlig ikke vet grunnen til :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun hørtes ut som en litt usikker person og kanskje litt ustabil. Det kan hende at hun sliter litt med sine egne ting. Hvem vet, du kan eventuelt snakke med henne om det, hvis hun er villig til det that is.

 

Jeg ville også sett på hvordan hun oppfører seg fremover og kanskje blitt litt mer kjent med henne. Fortsetter hun i den samme rare retningen ville jeg nok ha holdt meg unna et eventuelt forhold.

Om hun allerede er sånn når dere ikke er sammen, lurer jeg på hvordan det blir hvis dere eventuelt blir sammen...

 

Noen jenter kan være litt rare av og til, særlig i den alderen:)

Lenke til kommentar
Gjest g17 forvirret

Enig med deg der, septimus.. og lise; det er det jeg ville ha trodd og, men hun virker veldig avvisende på alt jeg gjør nå, så hun har vel mistet all tillit til meg, på grunn av det som har skjedd virker det ut som.. Skal ikke være lett...

Lenke til kommentar
Løp det du er mann for og ikke se tilbake! Du aner ikke hvor mye hun kommer til å føkke med hodet ditt om dere innleder et forhold. To much drama, hold deg unna!

 

Må si Gamlemor har et poeng her...

 

Men om du virkelig liker denne jenta og "vil beholde henne", bør du ta en prat med hu og si at hu betyr mer for deg enn de andre jentene (-om det stemmer). Virker som hu mener du er mer hyggelig mot andre jenter enn henne, du bør tenke deg om og vurdere om det stemmer...? Hvis ikke, er hu bare usikker/ustabil/premenstruell..

Lenke til kommentar

Hun virker litt overfølsom, og det kan være mange grunner til det. Og som hun selv sa, så hadde hun ikke hatt det så godt i det siste, så det kan hende at dette går over av seg selv.

 

Det du skal gjøre fremover (hvis du fortsatt er intressert i noe mer med denne jenta) er å legge deg litt på bakbeina. La henne få jakte litt på deg, og ikke omvendt. Gi henne oppmerksomhet når hun oppfører seg normalt, men gi henne mindre oppmerksomhet i sånne episoder som det som skjedde. Bare ikke legg deg paddeflat så går nok dette bra, og hun vil forhåpentligvis innse at hun ikke kan oppføre seg sånn. :)

Lenke til kommentar

Å fyfaen for en dramaqueen. Jeg skal love deg at det kommer til å gjenta seg at hun lager stort drama ut av ingenting.

 

Men alle fortjener en ny sjanse, men så absolutt ikke 3-4-5-6 stykker.

 

Og for all del, ikke la deg styre, uansett om hun er pen og du ikke har vært i forhold før

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...