Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tegn på utroskap


Anbefalte innlegg

Litt skremmende utroskap statestikk

 

 

I Norge og Sverige antas det at 1 av 20 barn vokser opp med en far som ikke er deres biologiske far, uten at hverken barnet eller faren vet noe om det. (Dagbladet.no)

 

En britisk undersøkelse viser at 90 prosent av alle kvinner og 96 prosent av alle menn av og til fantaserer om sex med en annen person (mozon.no)

 

Hver tredje student har vært utro mot sin partner (mozon.no)

 

1 av 2 har vært eller kommer til å være utro i Norge (sol.no)

 

 

Statestikken er skremmende, så tro det eller ei - det er en stor sjanse for at partneren din er utro.

 

 

 

 

Har forsøkt å samle noen tegn på mulig utroskap. Selv om ting kan stemme, så betyr det ikke at det er utroskap i bildet. Men det kan være grunn til bekymring.

 

 

1. H*n unngår familien din

 

Det faktumet at h*n ikke lengre vil være med på familiemiddager, kan være et godt tegn på at h*n er utro. De aller fleste får vanligvis en godt forhold til familie og vennene til partneren, så om det er en stor sjanse for at forholdet vil gå under, så er det ikke bare deg hun bryter med, men familien din også! En typisk ting da er at man skammer seg så mye over syndene sine at h*n ikke lengre klarer å møte familien din, og allerede har startet prosessen med å komme over dem.

 

2. Grinete

 

Dagene hvor dere kunne snakke i harmoni er borte. Uansett hva du gjør, tenker eller planlegger, så er det feil og du får høre hvor galt alt er. H*n leter konstant etter feil med deg og forholdet, og ingenting er som det var.

 

 

3. En ny "kompis" - de bare er venner

 

Et av de mest typiske tegnene på utroskap er når den "nye bekjente", som enten er en venn, kollega, student eller hvem bryr seg nå egentlig, kommer mer og mer inn i bildet. Hun forsvarer alt han gjør, nøler med og introdusere dere, ønsker å tilbringe mer tid med denne personen, lyser opp når han er tilstede, ler av de dårlige vitsene hans og prøver sitt ytterste og unngå å snakke om hva dem har gjort sammen.

Dersom partneren din tilbringer stadig mer tid sammen med sin nye venn er det selvsagt mulig at det kan det være mer mellom dem enn vennskap. Du bør selvsagt akseptere at partneren din har venner av motsatt kjønn, men dersom du føler deg utrygg vil det selvsagt gagne både deg og forholdet at du tar opp problemstillingen med partneren din og blir enige om regler for hva som er greit og ikke.

 

 

4. H*n unngår spørsmålene dine

 

Et veldig typisk tegn er at h*n unngår selv de simpleste og enkleste spørsmålene du stiller.

"Hvor var du og vennina di i går?" - "Hvorfor lurer du på det?"

 

 

5. Endringer i rutinen

 

Hvis h*n plutselig begynner og avlyse den vanlige søndagsfilmen og pianotimene på onsdager, så kan dette være et godt tegn. Når man sniker bak ryggen på folk er det ofte slik at man vil møtes så ofte som mulig, og da kan det gå ut over andre ting.

 

 

6. Hun går gjennom en ny makeover

 

Husker du da dere møttes? Da var det aldri noe joggebukse og sminkefri dager. Om hun plutselig får et stort behov for å sminke seg, ha på sine beste klær og skifte stil til bedre igjen, hver gang hun skal ut uten deg, da kan dette være et godt tegn. Igjen, du husker vel hvor mye bedre hun tok seg da du først møtte henne?

Nye klær, ny frisyre? Kansje trenger hun nye klær, men kansje vil hun ta seg bedre ut?

 

 

7. "Vi" blir til "Jeg"

 

En veldig godt tegn er når h*n går fra å snakke om "Oss" og "vi" til "jeg". Alle par med litt historie på seg legger planer sammen og snakker om ting dem skal gjøre sammen. Hvis h*n plutselig begynner å legge sin egne planer, kjører sitt eget løp og refererer bare til seg selv, da er det et godt tegn.

 

 

8. Sexen endrer seg

 

At sexen endrer seg kan være et tegn. Kansje din partner blir tilfreds med det h*n får borte? Mindre sex kan være et tegn. Men det kan også slå motsatt ut, at din partner blir obs på at du ikke skal merke noe, og overkompanserer, slik at du får mere sex.

 

9. Ikke tid til deg

 

H*n har ikke lengre tid til å ofre 15 minutter for deg, men h*n har allikevel tid til å ofre hele kvelden over hos "venninen" fordi hun fikk en krise-SMS. At stadig planen dine blir overkjørt kan bety mange ting, men at dama di er utro er ofte en av dem.

 

10. Hun bryr seg ikke

 

Hva er verre en når kjæresten din konstant klager over alt du gjør? Hva med en som ikke engang merker at du eksisterer lengre? Når det er kommet til en punkt hvor hun ikke engang bryr seg om at du tilfeldigvis måtte overnatte hos x'en etter lørdagens byrunde, fordi du ikke fant noe taxi og eller hadde penger til å komme deg hjem, vel da er det et bra tegn på at du ikke er den eneste som lever et dobbeltliv.

 

11. Skjule ting

 

Dersom ting dere tidligere pleide å gjøre åpent eller være udiskrete i forhold til plutselig er blitt «off limit», da er det antagelig ett elller annet i gjære. Hvis h*n skaffer han seg nye passord på pc-en, sletter raskt ut- og innkommende meldinger, eller skrur av telefonen når dere er sammen er det naturlig at du reagerer. Har h*n dårlig samvittighet kan det hende ha vil beskylde deg for å være en kontrollfreak, en snushane eller sykelig sjalu.

 

12. Bruker mer tid foran pc-en

 

I dag, med den moderne teknologi som er tilgjengelig for oss, så trenger ikke en som er utro å forlate hjemmet. Via mail eller msn kan partneren prate med den «nye», og gir rom for såkalt emosjonell utroskap.

Spesielt hvis h*n har endret adferd, se over - skjule ting - gir rom til bekymring. For hvilke sider er h*n innom? Hva gjør h*n? Mange nye venner på msn, og h*n skjuler det? Virkelig grunn til bekymring.

 

13. Hemmelige telefonsamtaler

 

Emosjonelle affærer skjer som oftest via telefon, spesielt mobiltelefon. Dersom han legger raskt på etter at du entrer rommet, blir borte lenger enn normalt på «butikken» eller tar med telefonen når han skal ned i vaskekjelleren, kan det være et tegn. Et ytterligere faresignal er det om han blir på defensiven dersom du konfronterer ham med dette.

14. Du frykter det

 

Dersom du finner deg selv stadig stussende over din bedre halvdels oppførsel eller føler at han trekker seg mer og mer unna deg, lytt til magefølelsen. Konforontér partneren din om mistankene og krev at han forteller sannheten. Husk at personer som er utro blir flinke løgnere, så vær forberedt på at han vil prøve seg med løgner først.

 

 

15. Løgn

 

Du vil stadig oppdage at partneren din kommer med småløgner. Dette er for å skjule noe. Husk at det er vanskelig å huske på alle små løgner, og det blir lett å avsløre.

 

16. Gaver

 

De fleste gutter har vel merket at hvis vi kommer med en blomsterbukett uten at det er en spesiell grunn, så hvisker jentene sammen om "hva har han gjort nå?"

Så hvis det ut av det blå kommer en spesiell fin eller dyr gave til deg, så kan det være at partneren din har dårlig samvittighet for noe.

 

17. Beskyldninger

 

Hvis du forsøker å ta opp slike problemer, så kan du ofte bli møtt av et aggresivt forsvar, dvs at du kan bli beskylt for selv å være utro, du sitter for mye på nettet eca.

Dette kan være et tegn på dårlig samvittighet, eller simpelthen en måte for din partner å forsvare seg på. Ved å angripe deg, så må du forsvare deg, og fokus blir endret.

 

***

 

Hvis du oppdager en del av disse tegnene, så kan det være grunn til uro.

Hva du så gjør er jo opp til deg, om du vil kjempe for forholdet, eller om du vil konfrontere partneren med din bekymring.

 

Edit, har lagt til noe, og endret på noe.

Endret av holar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En definisjon på hva som regnes som utroskap hadde ikke skadet. 1 av 2 vil ikke ha sex med en annen.

 

 

Utroskap har mange former.

 

Sexuell utroskap er vel det de fleste forbinder med utroskap.

 

Men selvsagt, hvis partneren din sitter på nettsider, msn, skype el.lign og snakker med personer av det motsatte kjønn, - det kan være greit - men det kan også være følelsesmessig utroskap.

 

Med det så tenker jeg på slike ting som nettsex, at man skriver sexmeldinger til hverandre, eller f.eks bruker webcam og viser seg fram...

 

Generelt kan man si at hvis man føler at man ikke kan vise det man driver med åpent til partneren, så er det noe som er galt.

Lenke til kommentar

De 16 punktene her kan oppsumeres til to enkle ord: common sense!

 

Uansett burde man ikke gå rundt å lete etter slike tegn, eventuelt ta seg nær av det hvis man legger merke til noe spessielt. (Man finner ofte noe når man leter!)

 

Oppstår slike ting som gjør deg nygjerrig så ta det opp med partneren. Hvis partneren benekter mistanken din så stol på det han/hun sier, ellers har dere ikke noe å gjøre i et forhold.

 

Hvorfor ødelegge forholdet ved å gå rundt å være urolig, når man kan leve lykkelig de dagene det varer!

Lenke til kommentar

Hei Touchdown.

 

Joda, du kommer langt med sundt bondevett. Det er de små endringene i adferd som fort avslører om en partner er utro.

 

Noe av årsaken til at det er relativt greit med en slik liste er at man er litt mere på vakt. ;)

 

Jeg har også snakket litt om fyskisk (sex) og psykisk (internett eca) utroskap. Begge deler kan gjøre like vondt for den som blir bedratt.

Hvis man er litt obs på tegnene, så kan man oppdage dette tidlig. Kansje såpass tidlig at man kan redde sitt eget forhold også.

 

Når det er sagt, jeg vil nok ikke kunne forsvare utroskap, men jeg kan forstå at man kan falle for fristelsen etter noen år. Et engangstilfelle kan nok kansje bli tilgitt, eller i allefall oversett slik at man kan fortsette forholdet, men en som er utro flere ganger er ikke så lett å forholde seg til.

 

For meg personlig, så vil jeg heller vite om forholdet er i ferd med å ryke, enn å gå lykkelig omkring å tro det beste.

Den psykiske smellen kan bli mindre hvis du har etablert deg et "Tidlig-varsel" system.

 

Som sagt over, når du oppdager slike tegn så du har mulighet til å gå inn å evaluere forholdet ditt til din partner, vurdere om du selv ønsker å gå videre i forholdet, forberede deg på å avslutte forholdet eller finne ut hvordan du best skal kunne kjempe for å vinne tilbake din elskede.

Lenke til kommentar

Ja, det er mitt håp om at denne tråden kan gi folk et tidlig varsel.

 

Hvis det kan redde et forhold, så er jeg lykkelig.

 

 

Vi mennesker av i dag har så alt for lett å gi opp når det blir vanskelig, når hverdagen innhenter oss.

Så min oppfordring er enkel: Kjemp for det du har.

Lenke til kommentar
(...)

Har forsøkt å samle noen tegn på mulig utroskap. Selv om ting kan stemme, så betyr det ikke at det er utroskap i bildet. Men det kan være grunn til bekymring.(...)

 

11. Skjule ting

 

Dersom ting dere tidligere pleide å gjøre åpent eller være udiskrete i forhold til plutselig er blitt «off limit», da er det antagelig ett elller annet i gjære. Hvis h*n skaffer han seg nye passord på pc-en (...)

 

La meg gjette, du er ikke informatiker?

Lenke til kommentar
De 16 punktene her kan oppsumeres til to enkle ord: common sense!

 

Uansett burde man ikke gå rundt å lete etter slike tegn, eventuelt ta seg nær av det hvis man legger merke til noe spessielt. (Man finner ofte noe når man leter!)

 

Oppstår slike ting som gjør deg nygjerrig så ta det opp med partneren. Hvis partneren benekter mistanken din så stol på det han/hun sier, ellers har dere ikke noe å gjøre i et forhold.

Hvorfor ødelegge forholdet ved å gå rundt å være urolig, når man kan leve lykkelig de dagene det varer!

Har fått benektelser hver gang, jeg har hatt rett hver gang. Har du en misstanke bygget på punktene over så er det ikke lenger en misstanke...

Lenke til kommentar
(...)

Har forsøkt å samle noen tegn på mulig utroskap. Selv om ting kan stemme, så betyr det ikke at det er utroskap i bildet. Men det kan være grunn til bekymring.(...)

 

11. Skjule ting

 

Dersom ting dere tidligere pleide å gjøre åpent eller være udiskrete i forhold til plutselig er blitt «off limit», da er det antagelig ett elller annet i gjære. Hvis h*n skaffer han seg nye passord på pc-en (...)

 

La meg gjette, du er ikke informatiker?

 

Hva har det å være informatiker med dette å gjøre? Utover at mange ønsker å holde jobb/forkningsdata hemmelige uten at det har noe med utroskap å gjøre, men det gjelder da vel mange andre også...

Lenke til kommentar
(...) (...)

 

La meg gjette, du er ikke informatiker?

 

 

Nei, og som påpekt ellers, hva har det med saken å gjøre?

 

Det kan finnes grunner til å ha passord på Pc eca, men her var det snakk om atferdsendring.

 

Ellers kan jeg også nevne en historie som skjedde med en bekjent av meg. Hun giftet seg, og hadde det bra en stund. Han insisterte på å ha passordbeskyttet sin del av Pcen, alle logger ble slettet (automatisk?).

De ble selvsagt skilt etter en stund.

 

Pr. idag er hennes Pc beslaglagt av politiet, og han sitter inne for pedofili..

 

Så moralen er, det bør være en logisk grunn til å passordbeskytte..

Lenke til kommentar
(...) (...)

 

La meg gjette, du er ikke informatiker?

 

Nei, og som påpekt ellers, hva har det med saken å gjøre?

 

Det har med forhold til passord å gjøre.

 

Det kan finnes grunner til å ha passord på Pc eca, men her var det snakk om atferdsendring.

 

Du angriper dette fra feil synsvinkel: det finnes ingen grunner til å ikke ha passord på alle sine PC-er, laptoper og eksterne disker. Videre er det en god skikk å endre på slike passord med jevne mellomrom; en regel som, etter min beskjedne erfaring, kun informatikere synes det er verdt å bry seg om.

 

Dessverre er folk flest helt fjerne fra ideen om at innholdet på deres maskiner er en del av deres private sfære. Hadde alle hatt et litt mer edruelig standpunkt hva kryptering angår, ville ikke vi hatt avisoverskrifter om at en mistet/stjålet laptop inneholdt personlige data om hundretusener av individer. Jeg f.eks. har til stadighet sensitive opplysninger på laptopen min, uten at jeg er nevneverdig redd for hva en stjålet laptop vil innebære for min arbeidsgiver. Hvorfor det? Fordi Rijmen og Daemen har gjort forarbeidet.

 

Likeså dessverre lirer en del av seg den misforståtte og farlige mantraen -- "men dersom du ikke har noe å skjule, hvorfor benytter du deg av passord". Den er misforstått, fordi at utgangspunktet er grunnleggende feil -- den antar at (en del av) privatsfæren er offentlig og skal beskyttes kun i veldig spesielle tilfeller. Den er farlig, fordi den blir brukt til å forsvare den helt absurde lovgivningen a la RIPA. Og trumfkortet er som vanlig "think of the children" (som du så passende også viftet med). Til slike mennesker kan man bare peke mengden av artikler skrevet om emnet. F.eks. hjemmesiden til Bruce Schneier er et sted å starte.

 

Ellers kan jeg også nevne en historie som skjedde med en bekjent av meg. Hun giftet seg, og hadde det bra en stund. Han insisterte på å ha passordbeskyttet sin del av Pcen, alle logger ble slettet (automatisk?).

De ble selvsagt skilt etter en stund.

 

Pr. idag er hennes Pc beslaglagt av politiet, og han sitter inne for pedofili..

 

Åh vær så snill, la din konklusjon være "passord på PC => pedofili". *Harrrr*

 

Så moralen er, det bør være en logisk grunn til å passordbeskytte..

 

Ja, det er en logisk grunn til å passordbeskytte alt. Pedofili er dog ikke denne logiske grunnen. Utroskap er ikke denne logiske grunnen. Begrepet som står sentralt i dette tilfellet heter "privatsfære", ikke "kriminell adferd". Jeg ville ha insistert på at min samboer ville kryptere sin laptop/PC/mobiltelefon. Nettopp for å ikke ha en mulighet til å få inngang i privætsfæren til vedkommende. Og jeg forventer en symmetrisk holdning tilbake, uten at det dermed betyr at jeg ligger med noen utenfor forholdet.

Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig i at innholdet på datamaskina bør være innen privatsfæren. Jeg krypterer alt av private data selv, og ingen får annet enn svært begrensede gjestekontoer på mine private maskiner. Forøvrig er jeg informatiker... pusler med krypto om dagen faktisk, men jeg kjenner da andre fra andre fagfelt som liker å holde datamaskina si beskyttet av et godt passord i det minste.

 

For å bevege meg litt tilbake mot tema... Om passordbeskyttelse av datamaskina er et problem eksisterer det et tillitsproblem - det ville uansett ikke vært akseptabelt om ei jente rota gjennom alt jeg har av gamle logger, epost og skriverier bak ryggen min. Man skal la den andre parten i et forhold beholde litt privatliv, og det å trekke linjer mellom passordbeskyttelse av datamaskiner og utroskap/pedofili blir mer enn drøyt.

 

Det er ikke OK å bla gjennom meldingene på telefonen til en partner uten at denne vet om det, og da det finnes tonnevis med mer informasjon på en datamaskin kan da umulig dette være uproblematisk heller.

Lenke til kommentar
I Norge og Sverige antas det at 1 av 20 barn vokser opp med en far som ikke er deres biologiske far, uten at hverken barnet eller faren vet noe om det. (Dagbladet.no)

 

Det nekter jeg å tro på.

Fordi? Sjekker du med statistikker for organdonasjoner innen familier så er avsløringene der helt oppe i 20% av alle barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...