Gå til innhold

Se krigen fra tyskernes vinkel (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg går i tredje klasse på videregående og har for tiden om 2. verdenskrig. Det gjennomgående budskapet gjennom historietimene har vært at seierherrene skriver historien. Av den grunn har vi vært veldig kildekritiske, da det nærmest er en naturlov at alle offisielle kilder er partiske til fordel for de allierte. Derfor er det veldig fint å se at tiden begynner å bli moden (også utenfor skolen, som har vært der noen år) for å se begge sider av 2. vk.

Når det er sagt, har det vist seg at de fleste av Hitlers øverste militære strateger (som hadde flere titalls år krigskole bak seg, og stod for Tysklands overlegenhet de første årene) sterkt anbefalte Hitler om å trekke soldatene ut av Sovjet. Samme kveld ble de typisk skutt. De så blant annet sammenhengen med Napoleons idioti. Det de to gjorde var helt likt, med unntak av årstallet. De tyske soldatene ble faktisk sendt ut på sensommeren uten vinteruniformer eller i nærheten av nok mat. Så som tidligere nevnt var de tyske soldatene mennesker de også, og det var Hitlers dumhet som gjorde at så mange strøk med.

Jeg har store forhåpninger til spillet.

Lenke til kommentar

Yes, dette har eg venta lenga på... Det at spelet har 2. verdenskrig som tema bryr eg meg ikkje om. For det første foregår spelet på austfronten. For det andre er einaren eit knakande bra spel og så lenge toaren klarar å halde seg i same spor og ikkje bli "casual" drit eg i kor det foregår :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...