Gå til innhold

HP tar ledelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spådde dette i fjor høst når de slo virkerlig an med sin EliteBook-serie. Har hatt både Fujitsu Siemens og Dell ved tidligere arbeidsplasser, men har aldri feilet så få maskiner som her, hvor vi kun kjøper HP.

Kvaliteten er uovertruffen ift. pris, og man har meget fleksible men allikevel standariserte løsninger å forholde seg til.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar
Nå har jeg endelig overbevist folka her om at HP er ledende i verden. LOVELY!

HP er i følge artikkelen ledende i USA. Det står ikke hvilken produsent som selger flest enheter på verdensbasis.

 

Jeg skulle likt å sett tilsvarende tall fra Norge, samt økonomiske tall, ikke bare antall enheter.

Lenke til kommentar
Nå har jeg endelig overbevist folka her om at HP er ledende i verden. LOVELY!

HP er i følge artikkelen ledende i USA. Det står ikke hvilken produsent som selger flest enheter på verdensbasis.

 

Jeg skulle likt å sett tilsvarende tall fra Norge, samt økonomiske tall, ikke bare antall enheter.

Pratet med en fra HP for cirka et år siden, og ha sa at HP var markedsleder i Norge da. Har logisk nok ingen kilde på dette. Salgstall fikk vi ikke, men de sa at desktopmarkedet var i fritt fall, mot laptopmarkedet som var i kraftig vekst.

Lenke til kommentar
De gamle laderene med "tynne" connectorer, eller mener du de nye (2007 og nyere)?

de som er nå for f.eks 6715b som vi har, de lever i 8uker er du heldig så må de byttes igjen.

er såååå koselig når du har noen hundre maskiner

 

Vi har nærmere 300 bærbare maskiner fra HP i bruk og har vel hatt ca. 3 dødfødte ladere. Vi har også hatt lite problemer med forrige batch som nå er utgått (ca 150 maskiner). Så tydeligvis at ikke alle samme opplevelser. At brukere "mister" ladere derimot, der har du problem.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar

Savner Lenovo fra den oversikten, selger de virkelig mindre enn 6% i USA?

 

Uansett, jeg er ikke enig i at kvaliteten på HP er spesielt overlegen. Den er kanskje ikke verre enn andre, men jeg har kjøpt cirka 200 bærbare pc-er siste to årene, cirka 150 av dem HP, resten Lenovo. Lenovo maskinene ble kjøpt først, HP i senere tid.

 

Av disse har to Lenovo maskiner nylig dødd (forskjellig hardwarefeil, men hinsides reparasjon utenfor garanti). Ingen av dem har hatt reparasjoner innen garantiperioden. Av HP maskinene (som er nyere, og stort sett fortsatt innen garanti), har 11 maskiner hatt garantiservice, tre av dem var DOA. Og de har stort sett forskjellige feil. Det er skjerm, touchpad, tastatur, nettverkskort, hovedkort, minnefeil... Det er stort sett 6710b og 6730b, men også en del Elitebooks av forskjellige slag.

 

Tallet er kanskje ikke veldig høyt, men min erfaring er at spesielt den nye serien med pc-er (6730b, 8530w, 8530p) har dårligere kvalitet enn den gamle (6710b, 8510p, osv). Men for all del, jeg handler fortsatt HP, men det er kun fordi de har on-site service. Ellers hadde det vært så mye bry at jeg hadde sett meg om etter noe annet...

 

For all del, jeg sier ikke at HP er dårligere enn annet (ok, det er forsåvidt det jeg skriver, men ikke det jeg mener). Men isolert sett, har jeg inntrykk av at de nye HP pc-ene har dårligere kvalitet enn de "gamle".

Lenke til kommentar
Vi har nærmere 300 bærbare maskiner fra HP i bruk og har vel hatt ca. 3 dødfødte ladere. Vi har også hatt lite problemer med forrige batch som nå er utgått (ca 150 maskiner). Så tydeligvis at ikke alle samme opplevelser. At brukere "mister" ladere derimot, der har du problem.

hvilken modell er det? de 67xxb laderne vi har dauer som fluer, går ikke en dag uten at jeg må feilmelde ihvertfall 2-5hp ladere

Lenke til kommentar

Vi har flest 8510p og 8510w, og 8510p er nok den modellen vi har best erfaring med siden vi begynte med HP-maskiner , vi har også rundt 40 stk 8530w elitebooks, og ingen av disse har enda hatt maskinvarefeil etter leveranse.

 

Modellen vi har hatt mest krøll med var 6320p. Har ikke erfaring med XXXXb-segmentet deres.

 

Så vidt jeg vet har vi levert tilbake inn all 3 ladere av den nye typen av tilsammen rundt 300, så det høres ekstremt ut med mindre dere har 1000000 maskiner i prod. :D

Endret av novastrum
Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet har vi levert tilbake inn all 3 ladere av den nye typen av tilsammen rundt 300, så det høres ekstremt ut med mindre dere har 1000000 maskiner i prod. :D

vi har en rundt 250-300 og da bytter vi 2-5ladere dagen, men de 67xxb laderne er ekstremt dårlige og virker som de driter i prøve forbedre de og gambler på at folk kjøper de istedenfor melde de på garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...