Gå til innhold

Mist 1000w PSU, høyfrekvent irriterende lyd.


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg har akkurat satt sammen en ny "arbeidsstasjon" som består av følgende deler:

 

Intel i7 920

Asus p6t deluxe v2

6 gb ocz minne

ATI Hd4890

Mist 1000w psu

 

Det jeg lurer på er: Er det vanlig at en psu lager høyfrekvente lyder som er lett hørbare? Hører disse lydene i hele mitt rom, som er på ca 14 kvadratmeter, dette er når pc-en står på og alle vifter går. Dette er da selvfølgelig irriterende og jeg lurer på om jeg bør bytte psu-en? Kjøpte den hos netshop.no

 

Chris :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min spiller denne fantastisk irriterende tonen hele tiden, er litt som å ha tinnitus kan jeg tenke meg. Kan ikke helt se for meg at det er meningen at det skal være slik, får ta kontant med Netshop i nærmeste fremtid! :)

 

EDIT: Kan forøvrig nevne at lyden forsvinner når jeg kjører SuperPi.

Endret av ChrisLIXXXX
Lenke til kommentar

Skulle akuratt på å poste her da jeg oppdager at det alerede finnes en post med nøyaktig samme problem. Min PSU piper med en høyfrekvenkt pipelyd, noe som er i ferd med å gjøre meg gal. Jeg har akuratt fått denne tilbake på garantien, da min forige MIST 1000 watt sa "poff" etter 3 dager med arbeid...

Endret av Zitrus
Lenke til kommentar

etter at jeg så en video med mist psu på microplex, der det ble fortalt at disse er så å si lydløse, hadde jeg nok returnert den. skal selv bestille en 800w snart fra mist da jeg håper at de leverer det de lover, en meget spille og kvalitets psu. Mist sine psuer er jo ikke akuratt billig i forhold til andre kvalitets psu-er

Lenke til kommentar

Min har sluttet nå etter jeg formaterte i går kveld, skjønner ikke hvorfor dette skulle ha noen sammenheng, men får se hva jeg gjør fremover. Hittil har den vært stille, mulig det også er fordi det er langt varmere i rommet nå. Skal prøve til morningen når jeg har latt vinduet stå oppe over natten :)

Lenke til kommentar

Har sendt mail til Netshop nå igjen, nå får vi se om de kan teste en ny PSU til meg om de finner pipelyden eller ei.

Vil slippe å gjøre som andre her at jeg må sende inn 2-3 ganger før jeg benytter meg av muligheten til å heve kjøpet etter kjøpsloven (Mener selger har kun 3 forsøk på å rette en mangel med varen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...