Gå til innhold

sendmail sender ikke mail - de bare ligger i køen


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å sende mail med sendmail. Jeg får skrevet mail, men når jeg sender den havner den bare i /var/spool/mqueue og blir ikke sent.

 

Jeg prøver å sende til min gmail konto for å teste...

 

/usr/sbin/sendmail -v -q -C/etc/mail/sendmail.cf gir følgende:

 

Running /var/spool/mqueue/n2LNSZUo024573 (sequence 2 of 6)
<[email protected]>... Connecting to gmail-smtp-in.l.google.com. via esmtp...
<[email protected]>... Connecting to alt1.gmail-smtp-in.l.google.com. via esmtp...
<[email protected]>... Connecting to alt2.gmail-smtp-in.l.google.com. via esmtp...
<[email protected]>... Connecting to alt3.gmail-smtp-in.l.google.com. via esmtp...
<[email protected]>... Connecting to alt4.gmail-smtp-in.l.google.com. via esmtp...

sendmail -bp gir bl.a:

n2LNSZUo024573	  563 Sun Mar 22 00:28 <[email protected]>
			 (Deferred: Connection timed out with alt4.gmail-smtp-in.l.goo)
				 <[email protected]>

 

Noen ideer?

 

Kan det ha noe med at det er localhost-localdomain som brukes? (hvordan endrer jeg i tilfellet dette? Er fersk på linux)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Sokkalf^. Bruk Postfix.

 

Men problemet her tipper eg er at du sender ut e-post direkte i fra din egen maskin/nettlinje. De fleste e-postsystemer er i dag satt opp til å ikke motta e-post som er sendt direkte i fra klienter. Det du må gjøre er å få sendmail til å sende igjennom nettleverandøren din sin e-postserver. Og her kommer dette med sendmail og professor inn i bildet...

Lenke til kommentar
Sendmail støtter også relayhost, problemet her er at det ikke er satt opp. Dessuten bruker ikke trådstarter Postfix, men Sendmail. :)

Takk....

 

Grunnen til jeg bruker sendmail er at det er det som brukes på den softwaren jeg skal bruke. Er relayhost en "server" som jeg sender min mail til som videresender den? Hvordan settes det opp i send mail? Jeg har installert webmin og ser at der er noe som heter Relay Domains. Er det her det skal settes inn ISPs smtp server?

Endret av bjorngb
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

bjorngb: Fikk du det til med sendmail eller postfix? kan du legge ut litt info om hva du gjorde?

 

sokkalf: Virker som at du kan dette. Hvorfor legger du ikke ut mer info? Hva må jeg endre på etter jeg har innstallert postfix? kun relayhost?? og kan jeg bruke "sendmail_path = /usr/sbin/sendmail -t -i" i php.ini når jeg bruker postfix?

Endret av zxc4mx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...