Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kopiere fet tekst under bildet->åpne notisblokk og lim inn.

Lagre på skrivebordet som CFScript.txt

Gjør som på bildet combofix vil starte,Post logg c:\combofix.txt

60876047vu9.gif

 

File::

c:\windows\system32\Drivers\Wineq88.sys

c:\windows\system32\Drivers\Winla66.sys

c:\windows\system32\Drivers\Winsm22.sys

c:\windows\system32\Drivers\Winvr55.sys

 

Registry::

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\Wineq88.sys]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\Winla66.sys]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\Winsm22.sys]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\Winvr55.sys]

 

Driver::

Wineq88

Winla66

Winsm22

Winvr55

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Hva var det for noe?

Det var noe maleware grums.

 

Da ser det bra ut.

 

Du kan fjerne combofix ved å skrive combofix /u fra kjør-vinduet. Denne kommandoen gjør at filer i karantene og backups blir slette. Systemgjenopprettingsmappa nullstilt etc.

 

Sjekk om software er oppdatert Secunia

 

Surf trygt.

 

Tusen takk for hjelpen :-) Setter stor pris på det. Skal legges til at det er den "gamle" stasjonære pc'en min som sjeldent er i bruk, men om jeg skulle ta den i bruk igjen, er det jo greit å være clean :-)

 

Det som forundrer meg litt er at selvom man bruker en oppdatert versjon av Norton antivirus/Internet security, så tar for det første ikke NIS tak i problemet når det først oppstår, og det finner heller ingenting. Mulig å gi et godt svar på det?

Har på forståelsen av at Norton skal være noe av det bedre man får tak i som man betaler for?

Lenke til kommentar
Får å avinstalere combofix så skriver du combofix /u i kjør feltet ( legg merke til mellom rommet mellom x og u

 

Joda.. Det er jeg veldig klar over, men det var vel ikke noe jeg lurte på i det hele tatt? :-)

Har 11 år med fartstid som it-konsulent. "Shit happens".. Tilogmed med sin egen pc, nesten uansett hvor forsiktig man er. I mitt tilfelle skjedde det når jeg skulle hjelpe en annen med å oppsøke informasjon om hva hun hadde fått på pc'en sin. Derfor "infeksjonen" på den stasjonære pc'en min :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...