Gå til innhold

Overklokker Geforce GTS 250


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er greit å ta i mot en pressemelding og oversette den, men man kan jo ta hensyn til hvilket fora man presenterer det på

Kortene kommer med DirectX 11-, HDMI- og Windows 7-støtte.

Den har jo ikke noen utvidede funksjoner fra DX10, noe man kan få inntrykk av med DX11-støtte.

Og Windows 7 støtte er jo en like stor selvfølge som på alle andre kort.

 

Så vær så snill og skriv artikler og meldinger som er verd å lese i stedenfor å presentere masse vrøvl!

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager har det seg at de klarer å sette en HDMI port på et GTS 250 men ikke på et GTX 285? Det irriterer meg grenseløst at man får den håpløst propritære porten med en analog donglekabel til et splitter nytt kort i 2009 også får man HDMI på et 2. gangs rebrandet kort?

 

GDI:

Har du noe lurt å formidle på dette? hehe

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvordan i alle dager har det seg at de klarer å sette en HDMI port på et GTS 250 men ikke på et GTX 285? Det irriterer meg grenseløst at man får den håpløst propritære porten med en analog donglekabel til et splitter nytt kort i 2009 også får man HDMI på et 2. gangs rebrandet kort?

 

GDI:

Har du noe lurt å formidle på dette? hehe

Kunne man ikke modde på en HDMI kobling istedenfor en DVI-D port selv? Hadde vært morsomt prosjekt hadde jeg ikke hatt HDMI på HTPCen selv.

Lenke til kommentar
Hvordan i alle dager har det seg at de klarer å sette en HDMI port på et GTS 250 men ikke på et GTX 285? Det irriterer meg grenseløst at man får den håpløst propritære porten med en analog donglekabel til et splitter nytt kort i 2009 også får man HDMI på et 2. gangs rebrandet kort?

 

GDI:

Har du noe lurt å formidle på dette? hehe

 

 

Signalet et faktisk digitalt, det er jo en spdif kabel, men løsningen er komplett idiotisk uansett - særlig når det er mer eller mindre bingo om du får noe lyd eller ikke med den løsningen.

Lenke til kommentar

Man får nå i det minste endelig med en DVI-HDMI overgang med kjøp av kort. Men jeg hadde et 9800GX2 og det var så sinnsykt herlig å slippe adaptere og tull. I tillegg virker det som det fungerte bedre mot en TV.

 

Det overasket meg virkelig at man ikke fikk HDMI på et GTX 285 som jeg kjøpte nylig. Og spesielt når man får det på et GTS 250.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
GDI:

Har du noe lurt å formidle på dette? hehe

Jepp, GTS 250 var et av de første kortene hvor produsentene igjen kunne lage sine egne design av PCB. Det er også åpnet for dette på GTX 285 nå, så tipper det kommer.

 

Hva er forskjellen i ytelse på disse og mitt gamle 8800 GTS 512?

 

Nærmest ingenting.

Mye lavere strømforbruk og bedre ytelse. Kortet er mindre i størrelse.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

GDI:

Det var da som pokker da hehe.. betyr at jeg kjøpte GTX 285 altfor tidlig mao? Vel jeg får kanskje kjøpe et til senere og kjøre i SLI hmm. Kan jo være at jeg er gal nok til å prøve meg på TriSli med mitt X58 med 2xNF200. Alt må prøves en gang?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Man forventer nesten å få HDMI port på de dyreste produktene ;)

 

Sam:

Jeg hadde 9800GX2 men ønsket å gå vekk fra multigpu kort, derfor avbestilte jeg GTX 295 fra multicom i sin tid og kjøpte heller GTX 285.

Du sier at du vurderer "kanskje kjøpe et til senere og kjøre i SLI", da kunne du med flere fordeler velge GTX 295. ;)

Lenke til kommentar

Nja jeg synes det er flere fordeler med å velge 2 kort vs 1 GTX 295.

 

1. Det blir kjøligere

2. Man kan plassere de i forskjellige maskiner om man ønsker

3. Man kan øke avstande mellom kortene on man ønsker

4. 2xGTX 285 yter bedre enn GTX 295.

5. Jeg kan kjøre TriSLI om jeg ønsker, og som gir best skalering.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

ifølge tom's hardware er 250GTX 512MB den identisk med 9800GTX+... men 1GB versjonen vil dra bittelitt ifra om man skiller med 1920x1200... ellers er det 0 forskjell... så tom's hardware ville heller anbefale HD4870 fremfor noen av disse, da AMD/ATI har gått ut og sagt at prisene på HD40XX serien skal litt ned

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...