Gå til innhold

Nokia oppdaterer Maps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg startet opp min gamle N82 for anledningen, men får ikke oppdatert. Nokia Maps Updater fungerer, og oppdateringen blir lastet ned - men når jeg skal fortsette på telefonen får jeg opp "Kan ikke installere. Komponenten er innebygd.". Har også prøvd å reinstallere v2, men det ville den heller ikke. Forslag?

 

@kuku25: Mandag. ;)

Lenke til kommentar

Du må nok dessverre ta og reformatere den er jeg redd for.

 

Hvis du har hacket den kan du jo prøve å finne de filene som ble installert og deretter slette disse for så å restarte telefonen igjen.

 

Jeg har også hørt rykter om at det skal gå ved andre gangs oppstårt av Nokia Maps 2.0 at du da kommer inn.

 

(Selv har jeg holdt meg unna da jeg selv måtte reformatere min N82 for ca. 1 måned siden pga et minnekort som streiket)

Lenke til kommentar
Det er visst ikke et problem med min telefon, feilen ligger tilsynelatende i Nokia Maps 2.0 som kom med de to siste FW-oppdateringene.

 

http://betalabs.nokia.com/forum/topic/648

http://betalabs.nokia.com/forum/topic/680

 

Skjønner selvsagt at det ikke er feil på selve telefonen, men det at det er feil i Nokia Maps 2.0 vil jo i utgangpunktet si at der er "feil" i telefonen.

Du kan ikke uten videre oppdatere ting for deretter å gå til en tidligere versjon uten at det vil gi problemer.

 

Eksempler på programvarer er jo f.eks. QuickOffice. Dersom du installerer 6.0 og finner ut at du likevel heller vil ha 5.0 så er eneste mulighet å reformatere telefonen.

Dette må du jo også i verste fall gjøre ved oppdatering av Nokia Maps 2.0 til 3.0 og vil gå tilbake igjen til 2.0

 

Det beste eksempelet er vel f.eks. fw oppdateringer. Det er nesten (helt) umulig å gå til en tidligere versjon av fw dersom du har oppdatert. [Du kan gjøre det vha. bokser, men sjansen for å ødelegge telefonen fullstendig er opp imot 98%]

 

Men var jo god info der.

 

Har tidligere "bommet" litt med programmer fra Betalabs, f.eks. Conversations der eneste muligheten faktisk var å reformatere telefonen dersom du hadde den tidligere versjonen installert.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...