Gå til innhold

Slank nyhet fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kun 9,9 mm dyp på det tynneste

Mener dere på det tykkeste? Om ikke ser jeg lite spektakulært med dette.

 

Dette gjør ifølge Sony skjermen til den slankeste LCD-TV-en noensinne.

Dette er også feil. Dere har allerede skrevet om en JVC TV på 7,5 mm, og samsung har vist en TV på 6,5 mm. Det er også vist OLED TVer på 2-3 mm. Sony har derimot satt denne i produksjon, og skal dermed være den tynnesre produkjonsmodellen.

 

For å muliggjøre en så tynn TV, har Sony tatt i bruk sidemonterte LED-lys

Dette er faktisk et svært viktig poeng, men er desverre ikke i positiv forstand. Så og si alle de nye tynne TVene benytter sidemonterte LEDs. LED biten kommer nok til å bli frontet som et av 2009's viktigste salgsargument. Her er det viktig å være påpasselig. Sidemonterte LEDs utelukker lokal dimming, og dermed mesteparten av fordelene LED gir. Jeg stiller meg foreløpig skeptisk til så tyne skjermer. Det blir nå liten plass for filtre som gir direkte innvirkning på uniformitet og sortnivå. Får håpe de har løst dette på en bra måte. Pr i dag er de beste LED-modellene faktisk tykkere enn normalt.

Lenke til kommentar
kun 9,9 mm dyp på det tynneste

Mener dere på det tykkeste? Om ikke ser jeg lite spektakulært med dette.

Den er 9,9 mm dyp på det tynneste ja, ikke på det tykkeste.

 

Dette gjør ifølge Sony skjermen til den slankeste LCD-TV-en noensinne.

Dette er også feil. Dere har allerede skrevet om en JVC TV på 7,5 mm, og samsung har vist en TV på 6,5 mm. Det er også vist OLED TVer på 2-3 mm. Sony har derimot satt denne i produksjon, og skal dermed være den tynnesre produkjonsmodellen.

Det er Sony selv som hevder at dette er den tynneste LCD-TV-en så langt. At det er den tynneste produksjonsmodellen stemmer nok bedre. :)

 

Mer info finnes her.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke poenget med å reklamere for hvor tynn en TV er på det tynneste. For de som kjenner til Samsung 8-serie har den en tynn glassramme rundt skjermen som stikker litt utforbi kabinettet. Denne er bare noen få millimeter tykk. Å si TVen er noen millimeter dyp på det tynneste har ingen verdi, at den er 4,4 cm på det tykkeste er viktigere.

Så hvor tykk er altså Sonyen? Hvor langt stikker den ut fra veggen (uten feste)?

 

Den tynneste LCD-TVen noensinne er det ikke uansett hvordan en vrir og vender på det, så tek.no burde være litt mer kritisk til kildene sine. Hvertfall så lenge de selv har altikler som gjør utsagnene helt motstridende.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Etter nærmere samtale med Sony har jeg nå fått bekreftet at TV-en er 9,9 mm dyp over hele flaten.

 

Grunnen til at Sony oppgir 9,9 mm på det tynneste, er fordi TV-en blir dypere (3 ekstra centimeter) når den henges opp med det medfølgende veggfestet. Dersom den plasseres på bordstativ vil den også oppleves litt tykkere.

 

Konklusjon: Selve TV-skjermen er 9,9 mm dyp, men vil i praksis henge litt lengre ut fra veggen med veggfestet, eller oppleves som litt dypere med bordstativ.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...