Gå til innhold

Uke 50mm - dag 1 (08.12.08)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starting with a big bang.

 

post-25194-1228790045_thumb.jpg

 

At fjoråret ble et sorthvittfilmprosjekt, og at jeg i år har forsøkt å forstå fargefoto i større grad, gjør at årets femtiende uke blir en hvileløs jakt etter farger i harmoni og kontrast. Tror grunnen til at dette vokste på meg da jeg kom hjem er at det i alt sitt kaos er et greit utgangspunkt for å bygge en serie videre. Hvitt på sort mot sort på hvitt, grønt og rødt mot gult og blått.

 

Blenderen var åpnet til f2.0 for litt vignettering (men skarpheten holder), lukkertiden 1/125sek ved ISO200 kom av at jeg hadde lagt inn -0.7EV eksponeringskompensasjon for å sikre ekstra smell i fargene.

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Klarte å glemme overføringskabelen hos en kompis, så bildet kommer ikke før nå :(

 

Anyway; et Marsvinportrett. Her med hans favorittmat.

 

post-148614-1228851812_thumb.jpg

 

Edit: Mister bilder alltid den crispe skarpheten når man konverterer fra Raw til Jpeg i Lightroom? Virker å gjøre det hos meg.

Endret av Akse
Lenke til kommentar
Edit: Mister bilder alltid den crispe skarpheten når man konverterer fra Raw til Jpeg i Lightroom? Virker å gjøre det hos meg.

Bildet er jo skarpt nok det. Om du bruker Microsofts viewer i Windows til å se på bildene, så har den en helt ubegripelig dårlig algoritme for nedsampling, som dreper ethvert tilløp til skarphet.

Lenke til kommentar
Edit: Mister bilder alltid den crispe skarpheten når man konverterer fra Raw til Jpeg i Lightroom? Virker å gjøre det hos meg.

Bildet er jo skarpt nok det. Om du bruker Microsofts viewer i Windows til å se på bildene, så har den en helt ubegripelig dårlig algoritme for nedsampling, som dreper ethvert tilløp til skarphet.

 

Er ikke i nærheten så skarpt som det var før nedskalering i Pixresizer. Når jeg så det i Lightroom vel og merke.

 

Jævlig flott bilde forresten, Anew.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...