Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

ganske intens smerte ved hjerte/skulderregionen


Anbefalte innlegg

jeg skal ikke ta det for gitt at dette er problemer med hjertet, men jeg skal gi all informasjon jeg tror er nødvendig:

det hele starter når jeg er på treningsstudioet idag. jeg jogger, og etter 3 minutter må jeg kapitulere for sting. jeg tar meg en veldig kort pause på ett par sekunder, og drar meg inn i det igjen. får sting igjen, og kjemper meg gjennom det. etter 8 minutter kjenner jeg en intens smerte i hjertet, som munner ut i skulderbladet.

jeg har i det siste avogtil kjent smålyning i hjerteområdet, på venstreside ved brystmusklene, selv om jeg var hos leger for ett par uker siden og sjekket meg...alt var ok.

 

skal sies at jeg har fått i meg laaangt i underskudd av mat idag, men spiste 3 rundtstykker, melk, en julebrus og en vaffel før jeg trente.

 

etter joggingen, tok jeg til styrketreningen, og klarte å ta 6 intervaller. jeg ble da naturlig sliten.

 

men tilbake til spørsmålet:

hvorfor hadde jeg vondt i hjertet, og er det noen form for naturlig grunn å ha vondt i hjertet?

 

og btw, var hos legen og sjekket for urinveisinfeksjon, og han utførte en vanlig sjekk på meg, inkludert vekt, hjerte og lunger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alder?

Vekt?

Røyker?

Kosthold?

Stress?

 

alder er 15, 16 den 30. desember:P

vekten er 66.6 sist jeg veide meg hos legen. er der i området.

røyker ikke

kostholdet er sunt, spiser grovt brød til frokost og lunsj, og skyter inn frukt her og da, og drikker mye vann, og en del melk. middagen varierer mellom kjøtt og fisk, alltid grønnsaker med. grovt brød til kvelds.

på brødet har jeg som regel lettmajones og kaviar på, men også hvitost og syltetøy^^

 

trener veldig mye, så har ingen livsstilsplager, annet en knærne mine.

jogget igjen igår, og kjente smerter på hele venstre siden, og mest i hjertet. her snakker vi sting i magemusklene og pulserende smerte i hjertet og omegn. på venstre side. skal til legen på tirsdag.

Lenke til kommentar

15 åringer har omtrent aldri problemer med hjertet sitt, hvis man utelukker medfødte feil. Smerter som kjennes i skulderen, kan komme fra mellomgulvet (diaphragma), som også er assosiert med stedet hvor man får hold (sting). Grunnen til disse "refered" smertene, er at når du er en liten celleklump, begynner cellene som senere skal bli nervene i mellomgulvet å vokse like ved hodeenden, og beveger seg nedover under utviklingen. Det samme sees når man har vondt i testiklene, smerten kan komme fra magen, fordi testiklene kommer herfra.

 

Tenkte du ville ha en meget kjapp forklaring på hvorfor smerter kan dukke opp andre steder.

 

Det er vanlig å få muskelsmerter etter trening, og det er vel mest sannsynlig det du har, UTEN at jeg på noen måte kan si at jeg vet nok om dette til at du skal tro på det jeg sier. Vaio har peil. Hør hva han sier, om han får snusen i denne tråden.

Lenke til kommentar
hvorfor hadde jeg vondt i hjertet, og er det noen form for naturlig grunn å ha vondt i hjertet?

og btw, var hos legen og sjekket for urinveisinfeksjon, og han utførte en vanlig sjekk på meg, inkludert vekt, hjerte og lunger.

Jeg vil ikke si at du hadde "vondt" i hjerte. Mer at du hadde vondt i "områden" der hjerte ligger.

Mye tyder på at det er muskelsmerter (toraksmuskel) ved "intens"trening, spesielt mtp. at du fikk "sting" før smertene oppsto.

 

Fikk du smertene nå du pustet inn?

Hvordan vil du beskrive smertene?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...